Romanian ESG Summit, organizat de echipa CSRmedia.ro pe data de 7 Noiembrie, s-a dovedit a fi nu doar un eveniment, ci o Platformă de Conectare a liderilor și a companiilor cu viziune comună pentru a transforma conceptele ESG în acțiuni concrete.
Evenimentul a adus împreună lideri din industrii diferite, precum #PENNY, #EON, #SchneiderElectric, #CocaColaHBC, #UrsusBreweries, până la întreprinderi de familie precum #Transavia, sau specialiști din domeniul sustenabilității, pentru a discuta și explora modalități inovatoare de a aborda provocările legate de durabilitatea afacerilor.
Obiectivul principal al Summit-ului a urmărit promovarea dialogului și schimbului de cunoștințe privind reglementările în direcția ESG, decarbonizarea afacerilor, finanțele verzi, investițiile sustenabile în retail, tehnologia inovatoare, raportarea și transparența în business.
Evenimentul – unic pe piața sustenabilității prin gama diversă de industrii reprezentate, a cuprins atât Paneluri de Discuții, cât și Interviuri și Prezentări de la renumiți Specialiști în domeniul Sustenabilității.
Redăm mai jos, pe rând, declarațiile Speakerilor prezenți pe scena #RomanianESGSummit:
ALIN IOANEȘ, CEO ROMBAT – „Provocarea este de a introduce în AND-ul companiei, a fiecărui angajat, conceptul utilizării raționale a resurselor”
„În ceea ce privește Raportarea de Sustenabilitate, în primul rând, cred că firmele mari au furat startul, să spunem așa, pentru că, fiind parte a unui grup, era mandatory să avem această raportare pe ESG, iar această raportare, cel puțin în cadrul companiei noastre, nu era făcută doar ca să mai bifăm o raportare. Era făcută pentru a ne ancora niște criterii interne. Pentru a ancora această strategie în cultura noastră organizațională și pentru a ne racorda cu valorile noastre.
E extrem de ușor să discutăm despre ESG, este extrem de ușor să avem strategii de ESG, dar implementarea strategiilor se face cu oameni și se face de către echipa companiei respective. Și cred că atâta timp cât acea echipă nu rezonează la ceea ce punem noi în acea strategie, nu vom avea niciodată rezultatele așteptate. Deci, ca urmare, cred că ar trebui să pornim cumva invers, de la cultura organizațională, de la valorile pe care le identificăm noi în companie și după care să avem un plan de structurare a acțiunilor în zona asta de ESG.
Ceea ce investim astăzi este absolut necesar pentru a crea viitorul sau susținerea acelui business într-un interval de timp. Fără investiția de astăzi, probabil nu vom reuși să fim performanți într un interval de câțiva ani de zile, nu vom reuși să avem partenerii de calitate pe care ni-i dorim. Și atunci e foarte important ca în boardul unei companii să existe o diversitate din perspectiva asta și să existe susținerea din perspectiva investițiilor în această zonă, din perspectiva abordării strategice în această zonă.
Pe de altă parte, în funcție de asta, puteam să dezvoltăm, așa cum am spus, acele parteneriate strategice și acele parteneriate de calitate.
Schimbarea vine odată cu schimbarea de mentalitate. Eu vorbesc acum strict de compania pe care o reprezint. La noi cred că provocarea este de a introduce în AND-ul companiei și în AND-ul fiecărui angajat acest concept “utilizarea rațională a resurselor”. Pentru că noi nu trebuie să facem nu știu câte investiții, nu trebuie să facem zeci de milioane investiți în diferite proiecte. Putem, pornind de la acest lucru simplu, utilizarea rațională a resurselor – care pornește de la simpla gestionare eficientă a resurselor pe care fiecare le are la dispoziție, cât și a resurselor utilizate în procesul de producție.
Chiar dacă avem o economie circulară sau un proces circular de recuperare a materiilor prime, suntem printre primele companii din România care a introdus acest concept de economie circulară și 99,9% din componentele pe care le punem în piață le recuperăm”.