Romanian ESG Summit: Kaufland – Katharina Scheidereiter „Acțiunile vorbesc mai mult decât vorbele”

La Romanian ESG Summit, Katharina Scheidereiter – CSR Manager pentru Kaufland Romania si Moldova a împărtășit un discurs profund și personal, evidențiind misiunea companiei de a aduce schimbări pozitive în comunitățile din România. Pornind de la o poveste de viață care a început acum mai bine de 20 de ani, discursul a fost o pledoarie autentică pentru implicarea în proiecte de responsabilitate socială (CSR) și sustenabilitate, demonstrate prin fapte și rezultate concrete.

O poveste personală și un drum către schimbare

Katharina  a venit din Germania în România la vârsta de 16 ani printr-un schimb de elevi, a povestit cum un documentar despre copiii străzii din Gara de Nord i-a marcat destinul. „Acest film mi-a schimbat viața,” a spus acesta, mărturisind că experiența a îndrumat-o către o misiune de a produce o schimbare pozitivă în lume.

După ce s-a alăturat echipei Kaufland, Katharina a găsit cadrul potrivit pentru a transforma această dorință în realitate. Cu pasiune, a construit un departament de CSR de la zero, creând proiecte durabile și relevante.„Astăzi derulăm circa 200 de proiecte de CSR pe an”, a adăugat acesta, subliniind că rolul companiilor s-a schimbat semnificativ. Publicul nu mai percepe brandurile doar ca furnizori de produse, ci ca parteneri în crearea unei lumi mai bune.

Proiectele Kaufland în România: Pilonii unei implicări active

Kaufland se dedică unor direcții clare în activitatea sa de CSR: educația, protecția mediului, sănătatea și sportul, proiecte sociale și cultura. Anul trecut, compania a investit aproape 10 milioane de euro în aceste domenii, suma reprezentând 4,1% din profitul brut al companiei. „Acțiunile vorbesc mai mult decât vorbele,” a spus Katharina pe scena #RomanianESGSummit,  rezumând filosofia Kaufland.

Un proiect recent, Centrul de Tranzit din Iași, realizat în parteneriat cu Fundația Hope and Homes for Children, oferă tinerilor care părăsesc sistemul de protecție un spațiu de tranziție pentru a se integra în viața adultă. Investiția Kaufland în acest proiect se ridică la 840.000 de euro, susținând o inițiativă esențială pentru tinerii aflați în situații vulnerabile.

De asemenea, compania a susținut plantarea unei păduri de 16.000 de puieți în județul Prahova, marcându-și contribuția la protejarea mediului în formă de „K,” ca un simbol al angajamentului său ecologic.

Educația: O prioritate pentru Viitorul Comunităților

Educația ocupă un loc central în strategia Kaufland, iar investițiile în acest domeniu depășesc un milion de euro anual. Un exemplu semnificativ este colaborarea cu Asociația Reality Check pentru revitalizarea comunităților Ponorâta și Castelu, două dintre cele mai sărace localități din România. Prin perseverență și suport continuu, copiii din aceste comunități au acum acces la educație și, pentru prima dată, merg la liceu.

Prin programul „În Stare de Bine,” Kaufland susține inițiative care promovează sănătatea și sportul. Un proiect emblematic este „Valea Jiului la Înălțime,” realizat de Asociația Climb Again, care oferă terapie prin escaladă pentru tinerii din zone defavorizate. Această inițiativă, sprijinită de Kaufland, este o dovadă că sportul poate fi o cale de a depăși obstacole și de a dezvolta abilități esențiale.

Cultură și Voluntariat: Elemente fundamentale ale strategiei CSR

În domeniul culturii, Kaufland colaborează de zece ani cu Fundația Regală Margareta a României pentru a sprijini tinerii artiști prin programul „Tinere Talente.” În plus, compania a lansat inițiativa de voluntariat „Timp Pentru Bine,” un proiect de suflet susținut activ de CEO-ul Marco Hößl. În cadrul acestei inițiative, angajații Kaufland și-au dedicat ore din timpul liber pentru cauze sociale.

Angajamentul pe termen lung al Kaufland

Discursul Katharinei s-a încheiat cu un mesaj optimist, subliniind că implicarea Kaufland nu este o acțiune temporară, ci un angajament pe termen lung pentru comunitățile din România. „Împreună cu colegii mei, împreună cu CEO-ul cel fără cravată, împreună cu toți clienții, partenerii și furnizorii, simt că reușim să facem o diferență în bine, din ce în ce mai bine”, a spus aceasta pe scena RomanianESGSummit.


Intregul discurs al Katharinei Scheidereiter – CSR Manager Kaufland Romania, poate fi vizionat pe platforma dedicata Stirilor de Sustenabilitate in format VIDEO –  CSRNews.ro


Katharina Scheidereiter @ Romanian ESG Summit | KEYNOTE SPEAKER

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Îți mulțumim pentru feedback!