Pluxee România, cu o prezență de peste 25 de ani pe piață, este lider în emiterea de servicii și soluții pentru IMM-uri, având 75% din clienți în acest sector. Cu un puternic accent pe digitalizare, Pluxee numără peste un milion de utilizatori activi și înregistrează 21 de milioane de tranzacții anuale.
În cadrul Romanian ESG Summit, Marine Tissard – Head of Sustainability, Pluxee, a evidențiat importanța sustenabilității în strategia companiei, subliniind că progresul este rezultatul acțiunilor mici și continue. Deși Pluxee pare o marcă nouă, are o istorie solidă de 45 de ani, fiind parte din fostul grup Sodexo.
“În primul rând, înainte de a ne defini obiectivele, a trebuit să înțelegem principalele componente ale emisiilor noastre de gaze cu efect de seră. Și aici este foarte simplu pentru Scope 1 și 2, dar a trebuit să luăm în considerare întregul nostru lanț valoric pentru Scope 3. (…)
Odată ce ne înțelegem amprenta de carbon, trebuie să dispunem de instrumentele analitice adecvate, de date, pentru a înțelege pe ce să ne concentrăm, ce contează cel mai mult și pentru a avea un plan de acțiune concret pentru a merge mai departe. Așadar, aici am vrut să împărtășim cu dvs. câteva exemple despre ceea ce facem, pornind de la fundamentele care cred că sunt toate aceleași în cadrul companiilor dumneavoastră.
Principala fundație, în primul rând, este conștientizarea. Toți oamenii ar trebui să fie implicați și totul începe cu conștientizarea faptului că au un impact. Fiecare angajat, fiecare departament, fiecare țară din punctul nostru de vedere, deoarece avem de a face cu 29 de țări. Așa că acesta este primul pas.
Așa că ceea ce am făcut a fost să creăm propria noastră instruire cu câțiva ani în urmă, care a fost numită Cursa către Net Zero. A fost o experiență gamificată și am avut aproximativ 70% dintre angajați care au urmat acest curs la nivel global.
Al doilea pas, desigur, am menționat domeniul de aplicare trei, este legat în principal de furnizorii noștri. Prin urmare, trebuia să ne asigurăm că aceștia sunt implicați. Pentru aceasta, am luat cei mai strategici furnizori ai noștri, aproximativ 90 de furnizori. I-am instruit pentru a ne asigura că pot măsura amprenta de carbon și, de asemenea, că au un plan de decarbonizare asociat pentru a ne ajuta și a ne sprijini în această călătorie.
Și nu în ultimul rând, am menționat-o mai devreme, guvernanța și monitorizarea strânsă. Nimic nu poate funcționa dacă nu pornește de la vârf. Și nu poate funcționa dacă nu este implicată toată lumea de la diferite niveluri ale companiei. Și, de asemenea, pentru că suntem o companie globală, nu poate funcționa dacă nu sunt implicate toate țările. Așa că am găsit pe piață un software care poate ajuta fiecare țară să își proiecteze emisiile de carbon, să proiecteze traiectoria asociată pe baza unui set de acțiuni preîncărcate pe care le pot introduce în reducerea emisiilor de carbon și să vadă simularea pe care o va oferi în termeni de traiectorie. Acesta a fost implementat în toate țările și fiecare și-a creat propriul plan de acțiune pe care ni-l prezintă în fiecare an în cadrul planului strategic.
Apoi, în ceea ce privește acțiunile concrete, am vrut să vă oferim trei elemente principale. Am menționat consumul de energie. Astăzi, nu este o mare surpriză, există munca flexibilă, iar acest lucru ne ajută foarte mult pentru că ne ajută să optimizăm suprafața biroului, să ne gândim, bine, unii oameni vin două zile pe săptămână, alții vin trei. Putem optimiza suprafața biroului? Aceasta este prima modalitate.
A doua modalitate este, de asemenea, să ne asigurăm că ne aflăm în clădirile potrivite, cu eficiența energetică potrivită și cu etichetele potrivite, care ne pot ajuta să avem consumul de energie potrivit. Și ultima, desigur, am menționat energia electrică regenerabilă. Aceasta este o altă modalitate de a începe să decarbonizăm și operațiunile noastre. Așadar, vă dau două exemple. În Franța, am reușit să reducem suprafața birourilor cu 40%, ceea ce ne-a ajutat să reducem cu 78% consumul de energie în clădire. Al doilea exemplu se referă la energia electrică regenerabilă la nivel mondial. Am reușit să creștem, până în 2022-2023, la 44% din sursele directe de energie electrică. În al doilea rând, mobilitatea. O problemă foarte delicată, cred că sunteți cu toții de acord, deoarece depinde de trei factori principali. Depinde de angajat în sine, deci este el dispus să își schimbe obiceiurile, confortul, comoditatea? Depinde de autoritățile publice și de infrastructura care sunt disponibile pe piață. Și în al treilea rând, depinde de angajator, deoarece angajatorul va trebui să aleagă locația potrivită pentru birou în funcție de modul în care oamenii vin la birou și unde locuiesc, aproape sau nu de zona orașului.
Am să vă dau din nou exemple. Dacă începem cu Belgia, am reușit să mutăm biroul în centrul orașului Bruxelles, ceea ce ne-a ajutat să schimbăm proporția de persoane care vin la serviciu cu vehicule individuale de la 65% la 6%. Așa că vă puteți imagina impactul. Un alt exemplu este Franța. Recent, ne-am mutat în centrul orașului Paris, iar reducerea numărului de locuri de parcare a redus cu două treimi numărul de persoane care veneau cu mașina individuală și a contribuit, de fapt, la reducerea cu 73% a emisiilor de carbon legate de această categorie specifică”.