Romanian ESG Summit: Peter Penning- “După ce înțelegi Riscurile Afacerii, trebuie să monetizezi Soluțiile”

Expertul internațional PETER PENNING, Director Sustainability & Management Consulting la SWCA Environmental Consultants, prezent pe scena Romanian ESG Summit – a transmis celor prezenți la eveniment perspective valoroase despre cum afacerile își pot evalua și înțelege riscurile asociate cu sustenabilitatea, oferind soluții practice pentru a îmbunătăți strategiile de mediu, sociale și de guvernanță.
Totodata, Peter a subliniat importanța unei abordări strategice în identificarea riscurilor și oportunităților pe care sustenabilitatea le aduce în diverse industrii.
De asemenea, consultantul olandez, cu peste 35 de ani de experiență, a abordat probleme de securitate a apei, de reziliența climatică, cum iti stabilesti riscurile si cum poti avea o rata internă de rentabilitate cat mai mare.

“O companie bine condusă se uită la profit și la bilanț. Și credeți sau nu, majoritatea companiilor dau faliment nu pentru că nu sunt profitabile. Ele dau faliment pentru că nu au suficiente lichidități. O companie cu buna guvernanta se uită și la fluxul de numerar. Așadar, dacă luați în considerare atenuarea riscurilor, contul de profit și pierdere, bilanțul și situația fluxului de numerar, sunteți o companie bine condusă. Și, de asemenea, susțin că probabil veți fi mai sustenabil decât o companie care neglijează unul dintre aceste lucruri. Și da, este posibil să vă îmbunătățiți reputația.
Dar, în practica mea de consultant din ultimele trei decenii, probabil că este mai mult. Reputația nu este principalul beneficiu al sustenabilității. Reputația dispare. Faci o singură greșeală, reputația ta se duce pe apa sâmbetei și te va costa mult timp și efort să o refaci. Așadar, dacă reputația este primul motor al sustenabilității, înseamnă că faceți ceva foarte greșit. Dacă raportarea este primul motor al sustenabilității, faceți ceva foarte greșit. Dacă cele patru lucruri de mai sus sunt factorii determinanți pentru durabilitate, sunteți pe drumul cel bun”, a declarat Peter Penning in cadrul Romanian ESG Summit.

Soluții pentru comunitate

De asemenea, consultantul olandez a prezentat si etapele realizarii unei bune strategii de sustenabilitate.

“În primul rând, începeți cu o evaluare a riscului de durabilitate. De ce? Vrei să știi unde te afli. Vrei să știi ce trebuie să faci și nu vrei să faci lucruri pe care le fac toți ceilalți pentru că ți se pare corect să le faci. Oh, schimbările climatice. Oh, biodiversitatea. Deci, nu! Aflati care este riscul dumneavoastră. Și abordați-l.
Dacă biodiversitatea nu este un risc, ignorați COP16 din Cali, cu excepția cazului în care doriți să mergeți acolo și să vedeți un oraș foarte frumos și oameni încântători. Dar asta este tot.
Uitați-vă mai întâi ce trebuie să faceți. Apoi prioritizează. Nu e nimic rău în a stabili priorități, nu? (…)  Ar trebui să te ocupi mai întâi de cea mai mare problemă a ta. De asemenea, ar trebui să te ocupi de problemele în legătură cu care poți face ceva. Ca persoană individuală, este foarte dificil să rezolvi singur problema schimbărilor climatice. Dar este foarte simplu să-ți pui conserva sau sticla de plastic în coșul de gunoi potrivit. Așadar, acesta este un alt mod de prioritizare.

Apoi trebuie să înțelegeți ce determină aceste riscuri. Ce face ca un risc să fie un risc? Ce îl declanșează? Care este primul pas? Care este al doilea pas? Care este al treilea, etc., etc.? Dacă știi asta, înțelegi riscul.
Și apoi depinde de tine să pui banii, dolarii și cenți la dispoziția problemei. Monetizezi. Dar începi să monetizezi cu afacerea ta ca de obicei. Cât ne costă să o facem așa cum o facem acum? Asta este mai ușor de spus decât de făcut. Este foarte dificil. În regulă?
Trebuie să aduceți o mulțime de idei. Nu vreți doar să monetizați cu oamenii din domeniul financiar, pentru că ei știu multe despre cifre, bani și mecanisme de finanțare, dar nu înțeleg multe despre gazele cu efect de seră, nu înțeleg multe despre deșeuri. Ei nu înțeleg cum funcționează sistemele de colectare Ei nu știu cum va fi legislația, ei nu cunosc părțile interesate.
Atragem mai multe talente să lucreze pentru compania noastră? Putem găsi acești oameni? Bine, poate că nu putem. Bine, deci există un cost pentru afacere. Dacă nu putem găsi oamenii care să lucreze pentru compania noastră, există un cost pentru afacere, deoarece acum nu putem face anumite lucruri. Cât de mult nu putem face? Cât de mult ne costă pe noi, afacerea? Creează o problemă de flux de numerar? Creează o problemă de bilanț? Facem acest lucru din nou și din nou până când avem o imagine completă a activității noastre ca de obicei”.

Urmatorul pas dupa determinarea riscurilor vizeaza gasirea de solutii, a transmis consultantul olandez.

“În regulă, acum devenim foarte creativi pentru că știm ce ne determină riscurile, știm care sunt cauzele problemei noastre, știm câți bani putem cheltui.  Să venim cu soluții. (…). Acum avem 300 de soluții pentru o singură problemă. Oh, Doamne, nu-i așa? Acum, cum alegem? Ghiciți cum? Vom pune bani pe ea. Vom monetiza situația îmbunătățită. Să zicem că implementăm soluția numărul A. Care este costul de a face afaceri acum? Și apoi spunem, care este diferența dintre soluție și lipsa soluției? Am avut afaceri ca de obicei. Acum vedem diferența. Și diferența, puteți face o rată internă de rentabilitate, care mie personal îmi place foarte mult pentru că o mulțime de companii, directori financiari, au spus, cum ar fi 15% rata internă de rentabilitate.
Dacă te duci să vorbești cu un director financiar și îi vorbești pe limba lui, și totul se rezumă la dolari, la cenți, la fluxul de numerar, la bilanț, persoana respectivă va înțelege.
Te duci la directorul financiar și îi spui: „Hei, ce zici să faci un proiect care are o rată internă de rentabilitate de 47% făcând asta, asta și asta?” Iar directorul financiar va spune: „Hmm, înțeleg asta. Acesta este limbajul meu.”
Știu că acest lucru este foarte provocator pentru o mulțime de oameni din domeniul sustenabilității, în special pentru cei din domeniul mediului, cărora le place să vorbească despre mediu. Dar pot să vă spun, directorilor financiari nu le pasă. Poate că au timp liber, dar treaba lor este să aibă grijă de F, de Finanțe. Vorbiți această limbă și veți ajunge la etapa finală, care este punerea în aplicare a tuturor lucrurilor bune, nu? În cele din urmă, totul ține de implementare”, a concluzionat Peter Penning.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Îți mulțumim pentru feedback!