Rompetrol, în parteneriat cu Asociația Artiștilor Lutieri din România (AALR), a donat instrumente muzicale către două colegii de artă pentru a susține educația și formarea tinerilor ca viitori muzicieni de prestigiu. Prin acest demers, compania își reafirmă angajamentul față de educație și cultură.
Donația, destinată Colegiului de Artă „Carmen Sylva” din Ploiești și Colegiului Național de Arte „Regina Maria” din Constanța, include viori, viole, violoncele și contrabasuri – instrumente esențiale care sprijină dezvoltarea talentului tinerilor muzicieni, oferindu-le resursele necesare pentru a excela în domeniul artistic.
“Dotarea cu instrumente muzicale a celor două școli reprezintă un sprijin concret pentru promovarea excelenței în educația artistică. Prin acest demers, Rompetrol susține nu doar dezvoltarea talentelor, ci și păstrarea și promovarea tradițiilor muzicale românești”, a declarat Costinela Drăgan, – Director Sustenabilitate &CSR Rompetrol.
Prin această inițiativă, Rompetrol și AALR contribuie la păstrarea și promovarea patrimoniului cultural românesc, sprijinind educația și cultura ca piloni esențiali ai unei comunități durabile și bine conectate la valorile sale tradiționale.
Rompetrol are o tradiție în susținerea culturii prin sprijinirea evenimentelor culturale de elită, fiind de 15 ani partener principal al Festivalului și Concursului Internațional „George Enescu”, dar și al unor evenimente culturale conexe.
În 2024, Rompetrol a marcat 15 ani de parteneriat de susținere a Festivalului și Concursului Internațional „George Enescu” printr-o acțiune de împădurire la Reghin, un loc simbolic pentru tradiția artizanală a instrumentelor muzicale. În colaborare cu Artexim și Asociația Artiștilor Lutieri din România, au fost plantați peste 6000 de puieți de paltin și stejar pe o suprafață de 1,2 hectare.
Un alt exemplu de implicare în cultură este susținerea unor proiecte conexe, precum lansarea cărții In Memoriam Radu Lupu, un proiect coordonat de Monica Pop și Ștefan Costache împreună cu Artexim, expoziții de fotografie cu mărturii din Festival și altele. La rândul său, Rompetrol a avut ocazia de a aduce muzica Festivalului și Concursului mai aproape de stakeholderii săi, prin invitații la concerte, participări la evenimente muzicale și discuții cu muzicieni de renume.
Aceste proiecte, ce reprezintă o fuziune între cultură și sustenabilitate, subliniază impactul pozitiv pe care îl poate avea un parteneriat responsabil între sectorul de afaceri și instituțiile culturale, pentru un viitor durabil o comunitate mai bine conectată cu valorile sale culturale.