S-a lansat Alianta Unstereotype, pentru eliminarea stereotipurilor din reclame

US3UN Women, in parteneriat cu Unilever si alti lideri din industrie, precum WPP, IPG, Facebook, Google, Mars, Microsoft si J&J, anunta lansarea Aliantei Unstereotype – o noua alianta globala cu scopul de a elimina portretizarea stereotipurilor de gen din reclame si alte forme de continut, generate de branduri.

Prin recunoasterea puterii parteneriatelor in accelerarea progresului, aceasta initiativa a industriei va uni lideri din afaceri, tehnologie si industrii creative pentru a combate raspandirea stereotipurilor care sunt folosite frecvent in publicitate.

Alianta Unstereotype este sustinuta de catre companii si organizatii care au fost lideri in abordarea problemei prejudecatilor de gen in industrie. Printre acesti membri, se afla ANA, AT&T, Alibaba, Cannes Lions, Diageo, Facebook, Geena Davis Institute, Google, IPG, IPA, Johnson & Johnson, Mars, Mattel, Microsoft, P&G, Publicis, Twitter, The Female Quotient, UN Women, Unilever, World Federation of Advertisers si WPP.

US2Alianta Unstereotype initiata de catre UN Women si Unilever la Cannes este preocupata de modul in care industria poate avea o influenta pozitiva asupra schimbarilor culturale, folosind puterea publicitatii pentru a ajuta la schimbarea perceptiilor care reflecta portretizarea realista si non-partinitoare a femeile si barbatilor.

Stereotipurile reflecta idei adanc inradacinate despre feminitate si masculinitate. Preconceptiile despre fete si femei sunt unele dintre cele mai mari obstacole in calea egalitatii de gen si trebuie sa intervenim si sa schimbam aceste imagini ori de cate ori apar. Publicitatea este un generator extrem de puternic pentru a schimba perceptiile si a influenta normele sociale. Organizatia UN Women este incantata sa colaboreze cu cei mai importanti agenti de schimbare din Alianta, pentru a provoca si contribui la evolutia modului in care sunt reprezentate femeile in acest domeniu -” Phumzile Mlambo-Ngcuka, Executive Director UN Women,

„Am vazut progrese reale in industria noastra, dar acestea nu sunt suficiente. Nu ne vom termina munca pana in momentul in care nu vom mai vedea niciodata un anunt care diminueaza sau limiteaza rolul femeilor si barbatilor in societate. Vrem sa colaboram cu colegii nostri din intreaga industrie pentru a dezvolta noi modalitati de lucru, pentru a impartasi cunostintele si modul de lucru, astfel incat sa putem indeplini angajamentele Unstereotype. Credem ca prin colaborarea intre sectoare vom avea o transformare sustinuta. Acest lucru nu mai este doar un imperativ social, ci unul de afaceri, mai ales pentru ca s-a descoperit ca publicitatea progresiva este cu 25% mai eficienta si conduce la un impact mai puternic al brandului.” – Keith Weed, Chief Marketing and Communications Officer Unilever.

“Publicitatea reflecta cultura si, uneori, se poate afla inaintea curbei si poate genera schimbare. Suntem mandri de calitatea de membru fondator al acestei initiative a Organizatiei Natiunilor Unite de a renunta la stereotipuri prin puterea si amploarea mesajelor noastre. Suntem cu totii implicati 100%.” – Kathleen Hall, CVP Brand, Advertising and Research, Microsoft.

Evenimentul de inaugurare a Aliantei Unstereotype va avea loc joi, 22 iunie, si va defini cele mai importante obiective pentru a stabili viziunea si prioritatile strategice pe care Alianta le va aborda.

UN Women, aparatorul global al egalitatii de gen, care a convocat Alianta, are o experienta indelungata in procesul de schimbare a atitudinii ca un factor-cheie pentru progres. Organizatia lucreaza in mod constant la schimbarea stereotipurilor si la implicarea unor factori in egalitatea de gen, cum ar fi mass-media, barbatii si baietii, tinerii si liderii religiosi si a facut cercetari importante care se axeaza in special asupra barbatilor.

Alianta Unstereotype se lanseaza la un an dupa initiativa Unilever Unstereotype, care a setat un obiectiv global pentru toate brandurile sale de a crea publicitate care nu foloseste stereotipurile de gen.

Primul eveniment al Aliantei Unstereotype va avea loc la Cannes Lions Festival of Creativity. Scopul sau este de a se extinde dincolo de membrii sai fondatori si de a genera schimbarea in aceste industrii.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.