Romanian CSR Awards 2023
Banner

SAMSUNG: Interviu cu Julia Kim – „Suntem în punctul în care avem ocazia să dăm o nouă formă viitorului”

Noua Categorie AFACERI SUSTENABILE este un proiect editorial dezvoltat de echipa CSRmedia.ro, pentru a pune în valoare Strategiile, Campaniile/Proiectele și Politicile unora dintre cele mai sustenabile companii din țara noastră.
Prima ediție a Revistei a fost lansată în varianta Print în cadrul celei de-a 10 (ZECEA) ediții a Galei Romanian CSR Awards.
Rubrica Afaceri Sustenabile cuprinde Interviuri, Analize și Subiecte speciale dedicate domeniului Sustenabilității (campanii, proiecte, articole despre legislație, materiale realizate împreună cu specialiști sau consultanți în domeniu etc.) pentru a susține și impulsiona dezvoltarea acestui domeniu.

În continuare puteți citi un interviu cu Julia Kim, președinte al Samsung România și Bulgaria.



– Care sunt cele mai cele mai importante repere și obiective asumate în domeniul Sustenabilității?

Angajamentul nostru pentru mediu înseamnă eforturi susținute pe mai multe paliere, începând de la producție până la produsul finit. Investim deja în tehnologii inovatoare pentru a reduce emisiile de carbon pe linia de producție pentru că obiectivul nostru este acela de a ajunge la zero emisii nete de carbon directe și indirecte până în 2050. Ne concentrăm în același timp pe reutilizarea eficientă a resurselor pe întregul ciclu de viață al produsului. Avem deja și un exemplu concret, Galaxy Z Fold4, care încorporează materiale plastice reciclate din plase de pescuit uzate și alte deșeuri marine. Iar până în 2030 ne-am propus ca 50% din plasticul utilizat în produsele noastre să încorporeze rășină reciclată.

Strategia noastră de business, la fel ca cea de sustenabilitate, are în centru consumatorul și suntem extrem de atenți la dorințele și așteptările lui. Conform studiului Euromonitor apărut în 2022, 67% dintre consumatori la nivel global au încercat de-a lungul anului trecut să aibă un impact pozitiv asupra mediului, lucru care ne indică faptul că oamenii caută din ce în ce mai des produse și servicii sustenabile prin care să contribuie la protejarea naturii. În acest sens, în cadrul ediției de anul acesta a Consumer Electronics Show (CES), am adus în prim-plan conceptul de ,,everyday sustainability”, un concept care definește măsurile pe care le luăm pentru a încorpora sustenabilitatea în viața de zi cu zi a oamenilor.

Hub-ul SmartThings este gândit nu doar pentru a asigura consumatorilor posibilitatea de a avea un control mai mare asupra dispozitivelor pe care le au, ci și pentru a fi un instrument prin care pot identifica modalități de reducere a consumului de energie.

Planul este ca până la finalul anului viitor, 100% din cele mai importante electrocasnice Samsung să fie prevăzute cu Wi-fi și să poată fi conectate la multiplele servicii pe care le oferim via SmartThings. Totodată, ne propunem ca până în 2025, consumul de energie electrică în modul standby la nivel de televizoare și încărcătoare să fie aproape de zero.

Toate aceste obiective răspund contextului actual în care economia globală se transformă și în care observăm deja un potențial de creștere semnificativă pentru ceea ce înseamnă ,,climate technologies & solutions”- tehnologii și soluții inovatoare pentru protecția mediului.

 – Cum se aplică conceptul de Sustenabilitate în activitatea de zi cu zi a companiei?

 Menționam anterior conceptul de ,,everyday sustainability” pe care l-am încorporat în activitatea de zi cu zi a companiei. Dincolo de măsurile de bază, colectare selectivă a deșeurilor sau înlocuirea, spre exemplu, a paharelor din plastic cu unele din material biodegradabil, am reușit să facem un pas în plus în dozarea consumului de hârtie prin digitalizarea contractelor. În plus, la birou utilizăm produse din gama Bespoke pentru a fi mai eficienți și din punct de vedere al consumului de energie.

banner

 – Ce înseamnă o afacere sustenabilă pentru dumneavoastră?

 Pentru Samsung, sustenabilitatea înseamnă un angajament de a contribui la eforturile globale de combatere a schimbărilor climatice și de a construi un viitor durabil.  Iar acest angajament se traduce în investiții, soluții inovatoare, noi tehnologii care să susțină o serie de obiective clare pe care le-am setat – reducerea emisiilor de carbon, dezvoltarea de produse eficiente din punct de vedere energetic etc.

În același timp, cred că orice afacere sustenabilă se construiește și în baza unor colaborări de lungă durată, iar soluțiile inovatoare la problemele de mediu pot rezulta și atunci când companii din industrii diferite se pun la aceeași masă pentru un scop comun. Samsung, spre exemplu, a încheiat un parteneriat cu Patagonia, un producător american specializat în îmbrăcămintea de sport. Prin acest parteneriat am reușit să dezvoltăm tehnologii inovatoare care să permită mașinilor de spălat să reducă poluarea cu microplastic din haine. Iar acesta este doar un exemplu pentru cum alegem să punem în practică viziunea noastră – ,,Together for Tomorrow”, o viziune prin care ne propunem să evoluăm ca brand sustenabil și să ne îndeplinim misiunea de a reduce impactul asupra mediului.

-Care sunt principalele provocări pe care le întâmpinați în procesul de implementare a standardelor ESG?

 Alinierea la standardele ESG și reducerea impactului asupra mediului reprezintă o prioritate pentru noi, o prioritate care se regăsește în toate etapele activității noastre. Cred că provocările sunt mai degrabă oportunități de a identifica și a pune în aplicare modalități de reducere a impactului negativ pe care îl avem, incluzând educarea consumatorului și facilitarea accesului la produse și servicii prin care pot contribui la protejarea mediului sau implicarea în proiecte naționale, precum Rabla pentru electrocasnice.

 – Cum vedeți dinamica domeniului în care activați din punct de vedere al Sustenabilității?

 Sunt extrem de multe provocări cu care ne confruntăm în zona de sustenabilitate, cu atât mai mult din poziția în care se află Samsung, de lider într-o industrie dinamică, dar și la fel de multe oportunități. Suntem în punctul în care avem ocazia să dăm o nouă formă viitorului, iar noi nu credem că drumul spre o lume mai bună pentru generațiile viitoare este o călătorie solitară, ci una în care parteneriatele între companii, așa cum menționam și anterior, chiar și din industrii diferite, pot face cu adevărat diferența. În mijlocul atâtor schimbări, colaborare a devenit răspunsul la întrebarea cum putem accelera sustenabilitatea.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.