Semida Durigă: CSR inseamna pentru noi Creative Social Responsibility

Next Advertising este singura agentie de publicitate din Romania care are un departament dedicat proiectelor sociale si de Corporate Social Responsibility (CSR). Filozofia acestuia este de a-si folosi creativ toate competentele pentru a dezvolta proiecte relevante, recunoscute, revolutionare si remarcabile. Pentru a afla mai multe detalii despre CSR-ul vazut si facut dupa reguli de advertising am stat de vorba cu Semida Durigă, CSR Manager & Group Creative Director la Next Advertising.

– Care sunt avantajele existentei unui departament de CSR intr-o agentie de publicitate?

– In acest departament stim sa folosim “skill”-uri de comunicare diferite. Lucrul intr-o agentie de advertising inseamna de fiecare data rezolvarea unei ecuatii complexe. Astfel, suntem mai obisnuiti sa urmarim obiective multiple: rezultate masurabile pentru client, mesaje memorabile, de impact pentru publicul caruia ne adresam si satisfactii creative pentru agentie. Experienta ne-a aratat ca mai multa creativitate costa mai putin – in primul rand pentru ca reduce costurile de media-buying – si reuseste sa aduca eficienta ridicata unui proiect. Pentru noi, domeniul CSR inseamna, in principal, Creative Social Responsibility, nu Corporate Social Responsibility. Incercam sa inovam, sa spargem niste tipare atunci cand concepem si implementam campanii. Daca nu faci asa, este foarte greu sa schimbi ceva in bine, sa atragi atentia, sa modifici comportamente si sa generezi o crestere durabila cu o anumita campanie.

In departamentul de CSR lucram cu toate tipurile de activitati specifice unei agentii (strategie, creatie, management de proiect, implementare, promovare, media, BTL). Am lucrat de-a lungul timpului cu foarte multe proiecte de implicare sociala, atat pentru cele mai active ONG-uri din Romania, cat si pentru clienti comerciali. Ne mandrim foarte tare pentru ca am reusit sa facem proiecte cu rezultate spectaculoase (cum ar fi campania de strangere a 2% din impozitul pe venit, derulata pentru Asociatia Salvati Dunarea si Delta, campanie intitulata: “Cu banii tai vom face sex salbatic”).

– Care crezi ca sunt dificultatile in comunicarea unei campanii de CSR?

-Problema actuala a companiilor este ca nu stiu sa se diferentieze intre ele. Fac actiuni pe trenduri. Insa ce se potriveste unei companii este posibil sa nu se potriveasca si alteia. Noi vrem sa propunem companiilor ca atunci cand fac actiuni de CSR sa vina cu proiecte unice si care sa fie foarte usor asociate cu profilul si stilul lor in ochii publicului. Vrem sa comunicam altfel lucrurile, pentru a creste eficienta unei campanii de comunicare pe CSR si a ne asigura ca exista beneficii pentru toti cei implicati in implicarea de CSR: public targetat, companie, societate civila si alti parteneri. Alte dificultati in comunicarea acestor proiecte tin de canalele de comunicare. Fiind proiecte cu impact social, companiile se asteapta la free media pentru promovare, iar bloggerii, presa si alti influentatori asteapta bani pentru a propaga mesajele. Consider ca toate aceste aspecte se vor reglementa mai bine in momentul in care fiecare parte va intelege clar ce presupune si cui ii foloseste o campanie de CSR.

– Care apreciezi ca este starea domeniului de CSR din Romania?

– CSR-ul in Romania este inca la inceput. E inca foarte mare numarul companiilor care nu-l practica, cu atat mai putin nu si-l asuma ca strategie de business pe termen lung. Se simte un amestec de inocenta cu o usoara incapacitate a companiilor de a sti ce sa faca. Si inca un lucru. Se observa o oscilatie a companiilor intre modestie si lauda acuta. Ba stau cuminti in sediile lor asteptand ca lumea sa remarce initiativele lor pe care doar le-au sponsorizat, nu si promovat, ba se lauda excesiv pentru lucruri absolut minore si lipsite de diferentiere fata de alte initiative. Vestea buna este ca exista o mare presiune sociala ca acest domeniu sa creasca. Vestea proasta este ca multe companii vor trebui sa invete foarte rapid ce au de facut si sa arda niste etape pentru a prinde din urma timpurile. Iar vestea cea mai buna este ca exista specialisti pasionati de acest domeniu care sa le ajute in demersurile lor.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.