Connect with us

Hi, what are you looking for?

Featured

Sistemul Coca-Cola România: Raport de Sustenabilitate -„Dincolo de cifre: „Împreună pentru viitor”

coca cola raportSistemul Coca-Cola din România, format din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, a realizat Raportul de Sustenabilitate: „Dincolo de cifre: „Împreună pentru viitor”. Raportul documentează activitatea și rezultatele non-financiare din anul 2019 și oferă o imagine de ansamblu despre felul în care cele două companii își desfășoară operațiunile cu responsabilitate, din dorința constantă de a fi alături de comunitatea din România.

 Pentru Sistemul Coca-Cola, sustenabilitatea reprezintă o prioritate pentru viitor și este o componentă esențială la nivelul fiecărui aspect de business. Prezența Coca-Cola la nivel local înseamnă: transformarea portofoliului de băuturi pentru a deveni partenerul de băuturi 24/7 al clienților și consumatorilor români, o strategie de sustenabilitate puternică pentru a contribui la o lume fără deșeuri, investiții realizate pentru comunitate, dar și implicare constantă în dezvoltarea echipei. Acestea sunt de altfel și capitolele principale care pun bazele noului raport, dar și ingredientele principale care anul acesta i-au adus companiei Coca-Cola HBC titlul de Cea mai sustenabilă companie din Romania, pentru al 5-lea ani consecutiv.

 

În 2019, Sistemul Coca-Cola a susținut:

  • Investiții de peste 1 milion euro în proiecte pentru comunitate
  • Producția a 1,2 miliarde de litri de băuturi
  • Investiții de 3,6 milioane de euro în fabricile din Poiana Negri si Timișoara
  • Reciclarea a 94% din deșeurile generate în fabricile sale
  • 13% din cantitatea totală de PET folosit în ambalarea produselor a fost PET reciclat, iar 23% PET provenit din surse regenerabile
  • Locuri de muncă pentru români: 1.500 de angajați și 25.700 de locuri de muncă generate pe lanțul de valoare
  • 247 milioane euro contribuția lanțului de valoare la bugetul de stat
  • 849 de tineri, pentru a face primii pași în viața pe cont propriu.

Acestea sunt doar o parte dintre dtele din raport, din diferite zone de activitate. Dincolo de cifre, progresele realizate în implementarea practicilor sustenabile se reflectă și în investițiile făcute zi de zi, pentru a consolida relația cu consumatorii, clienții și furnizorii locali, echipa, comunitățile.

Viziunea sistemului Coca-Cola: O companie pentru toți 24/7:

În 2019, peste 1,2 miliarde de litri de băuturi produși au ajuns în casele a milioane de români, menținând produsele Coca-Cola în topul preferințelor consumatorilor. Sistemul a continuat să adreseze nevoile și cerințele de consum și a redus conținutul de zahăr la nivelul portofoliului de băuturi carbonatate cu 11% în 2019, comparativ cu anul de referință 2015. Mai mult, Coca-Cola continuă să caute soluții pentru a veni în întâmpinarea consumatorilor cu noi opțiuni de ambalare, astfel încât produsele să devină disponibile și în pachete mai mici, dar și cu alternative de produse având un aport caloric redus.

coca cola 2„Produsele noastre se află în topul preferințelor românilor, un lucru care ne onorează, dar care ne și responsabilizează. Le oferim consumatorilor băuturile pe care și le doresc, adecvate oricărui moment al zilei și stilului de viață al fiecăruia și facem acest lucru printr-un portofoliu diversificat. Ne continuăm așadar călătoria către a deveni „O companie pentru toți”, cu grijă fața de nevoile consumatorilor și responsabilitate față de natură. Știm, totodată, că avem un rol important în a ține departe de mediul înconjurător ambalajele și în a reduce amprenta de carbon generată de activitatea noastră . De aceea, prioritatea noastră este să dezvoltăm soluții pentru accelerarea tranziției către economia circulară, combaterea schimbărilor climatice și conservarea resurselor. Eforturile noastre vor continua atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, astfel încât până în 2030 să recuperăm anual din piață echivalentul a 100% din sticlele și dozele vândute.” – Paris NIKOLOPOULOS, Franchise Country Manager, Coca-Cola România.

 Angajamentul sistemului Coca-Cola: un business sustenabil

„O lume făra deșeuri” – aceasta este viziunea globală a companiei și rezultatul final la care se raportează în momentul în care noi programe prind contur ori sunt eficientizate operațiunile existente. Anul trecut, 13% din cantitatea totală de PET folosită de Sistemul Coca-Cola în ambalarea produselor a fost PET reciclat, iar 23% PET provenit din surse regenerabile. Brandurile de ape minerale naturale Dorna și Poiana Negri au fost primele ape minerale din România ambalate în PET 100% reciclat.

Măsurile luate în 2019 pentru eficientizarea consumului de resurse se reflectă și în reducerea cu 1,8% a intensității consumului de apă și cu 2,5% a intensității energetice, comparativ cu anul anterior. 94% din cantitatea de deșeuri generate în zonele în care ne desfășuram operațiunile au fost reciclate, Mai mult, 84,6% dintre furnizorii cu care colaborează Coca-Cola HBC România sunt locali, un procent asemănător fiind valabil și în cazul Coca-Cola România, 88,2%. Este important de menționat că 95% dintre furnizorii de echipamente profesionale și servicii de întreținere, reparații și operațiuni au fost selectați prin licitații care au inclus și criterii de mediu.

coca cola 1Suntem cea mai mare compania din industria băuturilor non-alcoolice din România, responsabilă de îmbutelierea unora dintre cele mai îndrăgite brand-uri din lumea întreagă. An de an, le oferim românilor produse de cea mai înaltă calitate, în ambalaje care au o amprentă cât mai mică asupra mediului înconjurător. Pentru a face acest lucru posibil, fabricile noastre sunt într-un continuu proces de dezvoltare. Ne concentrăm constant pe proiecte pentru eficiență energetică, achiziția de energie verde și tehnologii avansate cu un grad scăzut de emisii. Știm că drumul către a face noi schimbări necesită acţiuni susţinute. Privind spre rezultatele anului 2019, vedem o confirmare a faptului că am continuat să construim proiecte care să aducă un bine comunității, să protejeze resursele și patrimoniul local. Suntem hotărâți să #NuNeOprimAici”, cu fiecare gest ne propunem să contribuim la o lume mai bună După Noi”Jovan RADOSAVLJEVIC, General Manager, Coca-Cola HBC România.

Comunitatea După Noi: O lume mai bună

Cu o prezență de aproape 30 de ani în România, pe lângă contribuția directă pe care o are la susținerea economiei locale, Sistemul Coca-Cola investește anual în proiecte implementate alături de partenerii  din mediul non-guvernamental. Dezvoltate sub umbrela platformei După Noi, proiectele vizează patru priorități de sustenabilitate: protejarea mediului înconjurător (După noi, strângem tot noi); protejarea resurselor de apă (După noi, apa hrănește viața); susținerea tinerilor (După noi, cresc oameni noi) și dezvoltarea comunităților (După noi, dăinuie ce-i al locului). Proiectele de responsabilitate socială dezvoltate de Sistemul Coca-Cola în România au ca obiectiv încurajarea oamenilor să devină promotori ai obiceiurilor mai bune și, totodată, au la bază o analiză a nevoilor și a provocărilor pentru mediu și societate, realizată împreună cu ONG-urile partenere. În 2020, Sistemul Coca-Cola și-a luat un angajament în plus: să #NuNeOprimAici și să continuăm să contribuim la schimbare.

Ingredientul secret: echipa

Potrivit studiului realizat de Randstad România, există trei aspecte cheie care determină valoarea unei companii ca angajator: utilizarea tehnologiilor de ultimă oră, sănătatea financiară și reputația. Luând în considerare aceste trei aspecte, Coca-Cola HBC România a fost desemnată  „Cel mai atractiv angajator din România, în sectorul FMCG”, în 2019. Pentru al cincilea an consecutiv, Coca-Cola HBC România a fost desemnat  cel mai dorit angajator din industria FMCG din România și în „Topul Celor mai Doriți Angajatori din România”, elaborat anual de compania Catalyst Solutions.

Diversitatea, incluziunea și egalitatea de șanse sunt principii bine ancorate în cultura organizațională a Sistemului Coca-Cola, susținute activ atât la nivelul organizațiilor interne, cât și de-a lungul întregului lanț valoric. 40% din pozițiile de management superior în cadrul Coca-Cola HBC România sunt ocupate de femei. Din cei 1.494 de angajați ai companiei, aproximativ 27% sunt femei, iar 65% din cei 34 de angajați ai companiei Coca-Cola România sunt femei. Cu o cultură organizațională în care modul de lucru și interacțiunea echipei sunt la fel de importante ca rezultatele de business, Sistemul Coca-Cola din România investește constant în dezvoltarea angajaților prin cursuri și traininguri care contribuie la îmbunătățirea abilităților.

„Dincolo de cifre: „Împreună pentru viitor” – raportul de Sustenabilitate al Sistemului  Coca-Cola din România, format din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, este disponibil și poate fi consultat online pe site-ul platformei de sustenabilitate www.dupanoi.ro

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...