Social Impact Award: Patru idei de afaceri propuse de studenti, premiate cu 18.000 lei

Castigatorii Social Impact Award 2014Competitia Social Impact Award, organizata de Impact Hub Bucharest si sustinuta de Fundatia ERSTE, si-a desemnat castigatorii. Cele trei proiecte castigatoare desemnate de juriu au fost Panic Helper (o aplicatie pentru smartphone-uri cu sistem de operare Android menita sa iti sara in ajutor atunci cand te afli in pericol), COBI Bicycle (primul centru de reciclare a bicicletelor din Romania, care reconditioneaza biciclete si le vinde online la un pret avantajos studentilor din Bucuresti) si The CAN (The Collective Art Neighbourhood) – proiect independent sub umbrela caruia se desfasoara doua directii de lucru, The CAN: InResidence si The CAN: OpenHouse. The CAN: InResidence este un program de rezidenta dedicat artistilor internationali din domeniile artelor vizuale si performative, teatrului si filmului. The CAN: OpenHouse este deschis catre varii experiente colaborative cu festivaluri de film locale, companii de teatru independent si initiative culturale conexe, avand ca scop crearea unui alt fel de Hub cultural in Bucuresti si un model usor exportabil. Toate cele trei proiecte au fost premiate fiecare cu cate 5.000 lei.

In afara de cei trei castigatori alesi de juriu, publicul din Romania a fost invitat sa aleaga ideea preferata prin vot la sectiunea Community Award. Castigator a fost „Vreau Morcov Romanesc!”, proiect premiat cu 3.000 lei. Proiectul are in vedere furnizarea de „snack-uri” sanatoase la automat pentru studenti/angajati, aflati intr-un mediu urban dens (universitati, corporatii). Furnizorii vor fi alesi din spatiul rural romanesc pentru a sustine astfel proiectele agricultorilor si pomicultorilor autohtoni.

Cei patru initiatori ai ideilor castigatoare urmeaza sa petreaca trei luni in cadrul comunitatii Impact Hub Bucharest, unde vor avea ocazia sa asimileze cat mai multe cunostinte si sa inceapa sa isi puna ideile in practica.

Competitia a fost lansata in 2009 in Austria de catre Institutul de Antreprenoriat Social si Inovatie al Facultatii de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor din Viena. La editia 2014 a Social Impact Award din Romania au fost inscrise 37 de proiecte si dintre acestea zece au ajuns in finala. Pe parcursul competitiei au fost organizate ateliere de educatie antreprenoriala la care au participat peste 120 de studenti.

La nivel european, competitia s-a desfasurat in opt tari (Austria, Cehia,Croatia, Elvetia,Grecia, Romania, Rusia si Slovacia) si a insumat peste 2.000 de participanti, care au inscris mai mult de 400 de idei si 77 de workshopuri.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.