#SPECIAL CSR: Interviu cu Anna Katharina Scheidereiter, CSR-Manager Kaufland

SpecialCSR-Interviuri

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile sau fundatiile corporative care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor, a sistemului sanitar si a propriilor angajati.

Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!

Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!

In continuare cititi un Interviu cu Anna Katharina Scheidereiter, CSR-Manager Kaufland Romania, despre actiunile companiei in aceasta perioada.

Kathi Scheidereter_Kaufland Romania

 

1. Care a fost prima decizie pe care ati luat-o in momentul in care s-a declarat stare de urgenta la nivel national?

In primul rand ne-am gandit cum putem proteja clientii si angajatii nostri si am aplicat imediat masuri de protectie: am luat masuri suplimentare de igiena, dezinfectie si preventie in magazine, am instalat geamuri de protectie la casele de marcat, am amplasat statii cu dezinfectant in toate magazinele si benzi care indica distanta sociala, am comunicat constant catre clienti cum pot continua cumparaturile in deplina siguranta.

Un alt pas important a fost marirea capacitatii de livrare cu partenerul Glovo si lansarea un serviciu telefonic de comenzi cu livrare gratuita pentru persoane varstnice si cu dizabilitati. In acelasi timp, ne-am gandit la partenerii nostri de responsabilitate sociala, in special cum putem ajuta impreuna in aceasta criza.

Am colaborat strans cu toti de la furnizori, transportatori, autoritati, ONG-uri si pana la partenerii internationali.

  1. Cum ati reusit sa sustineti comunitatea/angajatii in aceasta perioada?

In cele doua luni de la inceputul starii de urgenta, am investit peste 1,5 milioane de euro in proiecte care combat efectele negative ale pandemiei, fie prin oferirea de tichete sociale, donatii de alimente, contributii la fonduri de urganta pentru spitale sau donatii de echipamente medicale si de IT. De asemenea, am adaptat programele noasIn stare sa ajut-Kaufland Romania si FDSCtre anuale de finantare In Stare de Bine si Start ONG, pentru a veni in sprijinul ONG-urilor care s-au mobilizat in aceasta perioada. 

Dintre initiativele noastre, metionez:

  •  tichete sociale de peste 1 milion de lei pentru toate Directiile de Asistenta Sociala si Protectia Copilului,
  •  platforma Scoala pe Net, o platforma cu resurse pentru cadrele didactice,
  • – proiectul #ACUM, care pregateste meniuri de pranz pentru medicii din prima linie din Bucuresti
  • – si finantarea unui robot de dezinfectie cu ajutorul radiatiei UV-C realizat de Modulab Bucuresti, care va fi donat catre Spitalul Judetean de Urgenta „Sf. Ioan cel Nou” din Suceava.

Dupa reorientarea tuturor proiectelor actuale de CSR spre combaterea efectelor pandemiei, am realizat o plata de 69 de milioane lei catre bugetul de stat si bugetele locale, reprezentand taxe aferente anului 2020 si impozit pe profit pentru trimestrul intai al anului financiar (martie-mai) in avans. Astfel ne-am dorit sa sustinem societatea per total.

In plus, siguranta si sanatatea colegilor au fost prioritare. Le-am oferit un bonus de 1,6 milioane euro echipelor ,,din linia intai”, din magazine si depozite, si am introdus plata imediata a orelor suplimentare efectuate in aceasta perioada, conform criteriilor interne. 

Sunt foarte multe aspecte de care va trebui sa tinem cont de acum acolo. Dar ma bucur ca suntem o companie flexibila care are in vedere bunastarea tuturor colegi. Pe langa faptul ca oferim un loc de munca stabil, am comunicat si ca in acest moment avem 250 de posturi disponibile si continuam, inclusiv, proiectul de recrutare a persoanelor cu dizabilitati.

In acelasi timp, am mizat pe relatia de partener de incredere cu furnizorii nostri si le-am comunicat ca vom plati facturile la 7 zile, fata de 30 de zile cum se intampla. Pentru furnizorii de produse proaspete, plata se face in termen de 3 zile, redus de la 7 zile. Vorbim aici de producatori medii si mici de produse alimentare din Romania.

  1. Care sunt directiile de Responsabilitate Sociala pe care compania dumneavoastra le va urma in acest an.

Unul este planul facut de acasa, si altul cel din mers. Initial, ne-am concentrat, ca in anii trecuti, pe proiecte de protectia mediului si de sustenabilitate. Acum ne dam seama ca vom adapta aceasta strategie si inca imi este greu sa anticipez unde va fi nevoia cea mai mare pentru sprijinul nostru.

Este clar insa ca va trebui sa ne concentram cu totii pe efectele secundare ale crizei Covid. Exista in Romania un mare risc de saracie, iar aceste familii vulnerabile sunt cele mai expuse in conditii de recesiune.
Trebuie sa continuam sustinerea proiectelor sociale, dar si facilitarea accesului la educatie si de sanatate.

 

  1. Cum credeti ca se vor desfasura afacerile din domeniul in care activati in perioada urmatoare? / Cum credeti ca a modificat aceasta pandemie modul in care se raporteaza companiile la CSR?

Am vazut pe parcursul pandemiei multa solidaritate in randul societatii civile, in randul companiilor, dar si in randul oamenilor la nivel individual. Este un lucru care ne-a arata aceasta situatie nebuna, ca putem fi aproape unii de ceilalti si sa tragem in aceeasi directie, atunci cand este nevoie. M-as bucura sa vad aceasta solidaritate si in viitor, mai ales din partea sectorului privat care poate ajuta asa de usor, avand la indemana legea sponsorizarii.

Ne-am bucurat ca mass-media a comunicat activ toate eforturile de sustinere din partea companiilor. Nu cred ca exagerez cand spun ca, la nivel global, conceptul de CSR a cunoscut poate cea mai mare notorietate de pana acum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.