Connect with us

Hi, what are you looking for?

#SPECIAL CSR

#SPECIALCSR: Interviu cu Alexandru-Cătălin Mihăilă, Marketing Manager Henkel Romania

SpecialCSR-Interviuri

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile sau fundatiile corporative care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor.

Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!

Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!

In continuare cititi un Interviu cu Alexandru-Cătălin Mihăilă,  Marketing Manager Henkel Romania – Divizia Henkel Beauty Care, despre actiunile companiei in aceasta perioada.


Catalin Mihaila_Mkt Manager Henkel Beauty Care


  1. Cum v-a afectat pandemia Strategia de Sustenabilitate si ce directie veti urma in continuare?

Strategia noastră în domeniul sustenabilității vizează un orizont de timp mai lung, independent de contextul pandemic. Pot spune însă că, la nivel local, ne-am adaptat planul de acțiuni la contextul actual. Astfel, Henkel România a contribuit la eforturile locale de luptă împotriva Covid-19, încă din prima fază a pandemiei (în aprilie 2020) donând în total 650.000 lei, în bani și produse. 290.000 lei au fost donați către Crucea Roșie Română, fondurile urmând a fi utilizate pentru achiziționarea de echipamente medicale și de protecție pentru spitale, cadre medicale și voluntarii implicați în acțiunile de combatere Covid-19 și sprijinirea populației. Pe lângă suportul financiar, compania a donat și produse de igienă personală și de uz casnic, respectiv 38.000 bucăți.

 

  1. Economia circulara este un subiect extrem de discutat in perioada aceasta. Ce ne puteti spune despre eforturile companiei Henkel in acest sens?

Măsurarea și posibilitatea de a urmări traseul resurselor de la sursă la produsul finit și apoi la consumator/i oferă posibilitatea de a măsura și controla impactul pe care consumul îl are asupra ecosistemului. Pentru sectorul B2C, contribuția consumatorilor este extrem de importantă pentru realizarea efectului circular prin reutilizarea, refabricarea și reciclarea continuă și pe termen lung. De aceea, pentru noi, comunicarea cu consumatorii produselor noastre este extrem de importantă.

La nivel global, obiectivul principal Henkel pentru 2025 în ceea ce privește ambalajele este “100% reciclabil sau reutilizabil”. Angajamentul companiei față de ambalajele sustenabile respectă trei principii de bază:

  • Mai puține ambalaje și deșeuri iar acest lucru va fi realizat prin ambalaje reciclabile, produse pentru reumplere,
  • Reducerea plasticului virgin (pe baza de fosile) cu 50% – va avea loc prin creșterea conținutului de plastic reciclat, găsirea unor alternative fără plastic respectiv utilizarea plasticului bio (cooperare cu Neste Borealis),
  • Facilitarea unei economii circulare prin cooperarea cu Plastic Bank.

Conform ultimului raport de sustenabilitate al companiei, în 2020 Henkel și-a depășit obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 (cu 44%), a volumului de deșeuri generate (cu 44%), în paralel cu reducerea amprentei asupra mediului (39%) din perspectiva celor trei dimensiuni – emisii de CO2, deșeuri și apă – depășind semnificativ ținta planificată pentru anul 2020 (- 30%).

 

  1. Care sunt provocarile pe care le intampinati in derularea proiectelor de sustenabilitate?

Pentru noi, sustenabilitatea este extrem de importantă în dezvoltarea noilor produse cosmetice si de îngrijire personală. Practic, ne gândim în primul rând la consumatori și dorim să le oferim produse sigure, de înaltă performanță, motivându-i în același timp să contribuie la utilizarea responsabilă a resurselor prin comportamentul lor.

Noi credem cu tărie ca pentru o lume mai bună și mai curată este nevoie de colaborare ce presupune asumarea, în egală măsură, a responsabilității consumatorilor, producătorilor și retailer-ilor. De exemplu, Henkel Beauty Care a derulat, în ultimii ani, nenumărate campanii de informare și educare a consumatorilor împreună cu partenerii noștri retailer-i pentru toate mărcile din portofoliul diviziei, obiectivul principal al acestor campanii fiind încurajarea unui comportament de consum responsabil și sustenabil și în România.

O altă provocare vizează aspectele legate de aceste produse “sustenabile” (cu/din plastic reciclat, plastic social sau ingrediente naturale/bio/ certificari/etc) care implică costuri extrem de mari pentru producatori și toți cei aflați în prima parte a lanțului valoric. Și mă intorc la ce spuneam înainte – aceste produse au nevoie de susținerea consumatorilor, retailer-ilor, distribuitorilor (toți cei aflați în partea a doua a lanțului valoric) pentru a deveni “produse standard/ regular products”, nu de nișă sau de lux.  Este momentul ca fiecare dintre noi să ne asumăm responsabilitatea pentru a putea vedea o schimbare în bine. Efectele și rezultatele se văd în timp și doar atunci când există colaborare și implicare pe termen mediu și lung!

  1. V-ati implicat in sustinerea comunitatii/angajatilor/ stakeholderilor in aceasta perioada? Daca da, in ce fel?

Henkel România a sprijinit întotdeauna campanii și proiecte care promovează un stil de viață sănătos, sportul și miscarea. Ca exemple, aș menționa Programul de Sănătate pentru angajații Henkel România, derulat pe parcursul a trei luni, aprilie-iunie 2021, lansat pe 6 aprilie, în avanpremiera Zilei Mondiale a Sănătății/ World Health Day.KV Grija este in Natura Noastra_Henkel Beauty Care

Dintre campaniile si proiectele adresate stakeholder-lor externi menționez campaniile pentru marca Nature Box: “Impreună plantăm o pădure” în parteneriat cu asociația Viitor Plus și „Cu Nature Box oferi aer curat copiilor din școlile din România” împreună cu partenerul nostru dm drogerie markt. Începând cu luna iulie a acestui an, marca Nature Box împreună cu programul dezvoltat de Carrefour „Punem preț pe plastic”, a dat startul unei campanii de reciclare a plasticului provenit de la produsele cosmetice. Campania se desfășoară în Hypermarket-ul Carrefour Corbeanca și are la bază un mecanism simplu care să îi motiveze pe consumatori să recicleze plasticul provenit din produsele cosmetice, recompensându-i cu un voucher de discount.

Apoi, prin campania “Grija este în Natura noastră”, Henkel Beauty Care România continuă tradiția initiativelor sale de implicare socială. Având la bază colaborări cu ONG-uri locale, această campanie națională de sustenabilitate oferă consumatorilor șansa să voteze unul dintre proiectele de sustenabilitate pre-selectate și prezentate pe www.dingrijapentrunatura.ro . Proiectul câștigător va beneficia de o sponsorizare din partea Henkel Beauty Care pentru ca acesta să poată deveni realitate.

  1. Care a fost cea mai mare satisfactie profesionala/ realizare din aceasta perioada?

Noi, toți cei care lucrăm pentru divizia Henkel Beauty Care, ne dorim să fim lideri în sustenabilitate, iar acesta reprezintă unul din pilonii de bază atât ai strategiei corporate, cât și a celei de produs. Obiectivele noastre sunt clare, bine definite și măsurabile, precum unul din cele setate drept prioritare pentru anul 2025 – producția de ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile.

Iar pentru a ne atinge astfel de obiective, portofoliul nostru trece prin transformări constante. În cursul ultimului an, am reușit relansarea, cu un impact semnificativ, a unora dintre cele mai importante branduri din portofoliul Henkel Beauty Care. Astfel, cu Nature Box suntem acum primul brand global de frumusețe din lume care utilizează 98% Plastic Social (“Social Plastic”) în portofoliul nostru complet de sticle; apoi, ambalajele produselor Gliss sunt realizate din material reciclat în proporție de până la 97%, iar recipientele gelurilor de duș Fa în proporție de până la 100%.

  1. Cum credeti ca se vor raporta companiile la proiectele de Sustenabilitate in perioada urmatoare? Ce tendinte vedeti si cum va pregatiti organizatia si portofoliul pentru a le transforma in oportunitati pentru business, portofoliu si stakeholder-i?

Consumatorii se așteaptă din ce în ce mai mult ca brandurile/companiile să se implice și să comunice transparent, responsabil și autentic, atât în ceea ce privește activitățile comunitare, cât și cele de mediu. Dacă până în 2017, sustenabilitatea nu era nici măcar în primii 20 de factori care influențează alegerea consumatorilor, acum este unul dintre primii cinci (la nivel global).

În ceea ce privește piața locală, am observat în ultimii ani un interes din ce în ce mai mare al consumatorilor români pentru zona “sustenabilitate”, chiar dacă la un nivel mai mic față de alte țări din Europa de Est. Ca o completare la intrebarea 3, vreau să exemplific felul în care Henkel Beauty Care își asumă partea sa de responsabilitate pentru o lume mai bună. Unul din obiectivele noastre majore pentru anul 2021 vizează sustenabilitatea produselor Beauty Care și aici avem în vedere 3 direcții de acțiune pentru mărcile din portofoliu:

  • 1.Certified Beauty: Calitatea produselor noastre este confirmată prin Certificari COSMOS-Organic, COSMOS-Natural -> Produse din mărcile: Nature Box, Vademecum,
  •  2.Green Beauty: >90% ingrediente derivate din ingrediente naturale -> Produse din mărcile Barnangen, Nature Box, Fa, Gliss, Syoss, Vademecum,
  •  3.Clean Beauty – conținut ridicat de ingrediente biodegradabile -> Produse din mărcile Syoss, Gliss, Fa, Taft, Vademecum, Nature Box.

Așa cum am spus și mai sus, e nevoie de parteneriate și asumarea colectivă a responsabilității. Henkel Beauty Care a derulat, în ultimii ani, nenumărate campanii de informare a consumatorilor împreună cu partenerii noștri pentru toate mărcile din portofoliul diviziei.

             7. Ați menționat mai devreme „plasticul social” integrat în produsele din portofoliu. Ne puteți oferi mai multe detalii despre acest subiect?

Sigur. Henkel a fost prima mare companie globală de bunuri de larg consum care a încheiat un parteneriat cu Plastic Bank în 2017, cele două având drept obiectiv comun reducerea deșeurilor de plastic din oceane și generarea, în același timp, de noi oportunități financiare și de angajare echitabilă pentru persoanele aflate în dificultate. În acest fel, se creează valoare din plastic înainte ca deșeurile să ajungă pe căile navigabile sau în oceane.

Parteneriatul Henkel – Plastic Bank a început în Haiti cu 5 centre de colectare a plasticului și apoi s-a extins în Egipt cu peste 400 centre de colectare. Deșeurile de plastic sunt sortate și prelucrate, iar apoi integrate în lanțurile valorice de reciclare ca social plastic® (material care a fost verificat de Plastic Bank pentru a indica faptul că cei care au colectat acele deșeuri din plastic au primit un preț corect pentru ele).

De la începutul parteneriatului, Henkel a procesat peste 760 de tone metrice de plastic social® pe care   l-a încorporat cu succes în ambalajele sale de produse. De atunci, Henkel a lansat produse cosmetice, detergenți și produse pentru îngrijirea locuinței cu ambalaje care cuprind până la 98% plastic social®.

Plastic Bank este un partener strategic pentru Henkel, oferind soluții atât la problemele de mediu ale deșeurilor de plastic, cât și la provocările sociale generate de sărăcie și lipsa oportunităților de angajare în zonele in care sunt amplasate centrele de colectare.

 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...