Connect with us

Hi, what are you looking for?

#SPECIAL CSR

#SPECIALCSR: Interviu cu Ana Crivăț, Head of Corporate Affairs HEINEKEN România

 

SpecialCSR-Interviuri

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oameni din companiile care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor.

Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!
Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!

In continuare cititi un Interviu cu Ana Crivăț, Head of Corporate Affairs HEINEKEN România, despre actiunile companiei in aceasta perioada.


Ana_Crivat_HEINEKEN Romania

  1. Cum v-a afectat pandemia strategia de CSR si ce directie veti urma in continuare?

Pentru business-ul HEINEKEN, la fel ca pentru întregul mediu economic, pandemia a reprezentat un test din toate punctele de vedere: ne-a testat adaptabilitatea, dar și empatia și capacitatea de a fi alături de ceilalți – colegi, parteneri, clienți. În același timp, în acest context nou, sustenabilitatea, implicarea și susținerea reciprocă au devenit mai importante ca oricând, potențând rolul echipei de Corporate Affairs în compania noastră.  

La HEINEKEN, sustenabilitatea este integrată în strategia de business și reprezintă o prioritate globală. Este, practic, modul în care înțelegem să creștem pe termen lung: alături de comunități, atenți la impactul pe care îl avem în toate ariile activității noastre sau, cum ne place să spunem, ”de la orz la bar”.

Contextul incert ne-a determinat să prioritizăm siguranța colegilor, a partenerilor și a clienților noștri, însă nu ne-a încetinit eforturile de a acționa sustenabil, urmărind prioritățile strategiei de sustenabilitate, Brew a Better World – mediul, zona socială, responsabilitatea. Protejăm resursele de apă – în procesul de producție, lucrăm pentru a reduce anual volumul de apă folosit la un hectolitru de bere; reducem emisiile de dioxid carbon – folosim 100% energie verde în activitățile de producție și facem eforturi constante pentru a ne atinge obiectivul ambițios asumat anul acesta – de decarbonizare a producției noastre, la nivel global, până în 2030; ne aprovizionăm sustenabil, lucrând cu furnizori locali în proporție de cca 70% și sprijinindu-i prin proiecte dedicate; promovăm sănătatea și siguranța în rândul colegilor noștri – politica noastră este Siguranța pe primul loc; promovăm consumul responsabil, atât prin inovațiile din portofoliul nostru, care le asigură consumatorilor tot mai multe opțiuni fără alcool, cât și prin demersurile de educare și conștientizare în legătură cu efectele consumului excesiv de alcool. Nu în ultimul rând, ne implicăm, prin proiecte de responsabilitate socială, în susținerea comunităților în care activăm.

În 2020, într-un context dificil pentru întreaga societate, am acționat și mai hotărât în spiritul uneia dintre valorile fundamentale ale HEINEKEN – respectul pentru oameni și pentru planetă: ne-am susținut cei peste 1.100 de colegi, ne-am implicat pentru sprijinirea comunităților în care activăm, am redus cantitatea de plastic folosită în ambalajele noastre tip PET, ne-am redus amprenta de CO2 în operațiuni.

Rezultatele din ultimii ani ne ajută să construim, pe baze solide, către obiectivele asumate anul acesta prin strategia globală de sustenabilitate 2030 Brew a Better World – Raise the Bar.

  1. Care sunt provocarile pe care le intampinati in derularea proiectelor de CSR?

Pandemia ne-a arătat că lumea, așa cum o știm, se poate schimba de la o zi la alta. Schimbarea este o constantă, iar dacă nu eram conștienți de asta înainte, cu siguranță, odată cu izbucnirea pandemiei, acest lucru a devenit evident. De aceea, la HEINEKEN, credem că succesul depinde de capacitatea de a ne adapta rapid, de a răspunde cu agilitate noilor provocări.

Anul trecut, în proiectele noastre de CSR, am prioritizat ajutorul de urgență pentru sistemul medical, prin care ne-am dorit să sprijinim comunitățile să traverseze o perioadă dificilă. Am continuat parteneriatele cu tradiție pe care le-am dezvoltat la nivel local, prin care promovăm și susținem performanța sportivilor din comunități și am găsit modalități de a le rămâne aproape, chiar dacă nu fizic. I-am susținut, și în 2020, pe Eduard Novak și echipa sa în competițiile locale de ciclism și am împărtășit emoția concursului cu întreaga noastră echipă: ne-am încurajat colegii să pedaleze și ei, i-am răsplătit cu premii și am recreat, printr-o campanie internă, atmosfera unui eveniment sportiv.

Ne dorim să păstrăm abordarea pozitivă, care ne-a ajutat să conviețuim cu provocările și să nu ne abatem de la misiunea noastră, chiar și într-un context diferit.  

  1. V-ati implicat in sustinerea comunitatii/angajatilor in aceasta perioada? Daca da, in ce fel?

Prin tot ceea ce facem, ne dorim să avem un impact pozitiv în jurul nostru, în relația cu angajații și partenerii, în comunitățile în care suntem prezenți. Anul 2020 a făcut ca solidaritatea și sprijinul reciproc să conteze mai mult decât oricând, pentru că depășirea unei crize nu ar fi posibilă fără ele. Iar noi, la HEINEKEN, am acționat permanent în spiritul acestor valori.

Încă din luna martie a anului trecut, ne-am alăturat efortului întregii societăți de a combate efectele pandemiei printr-un program de sprijin în valoare de peste 1.500.000 de lei. Am susținut intervenția Crucii Roșii Române, cu o donație în bani, și 5 spitale, din București, Constanța, Craiova, Mureș și Miercurea Ciuc, cu donații constând în materiale de protecție, aparatură și echipamente medicale de maximă necesitate. A fost o mobilizare extraordinară a unei echipe multifuncționale din companie, pentru a identifica nevoile acestor spitale și a face în cel mai scurt timp achizițiile necesare, într-o perioadă în care ne confruntam cu o criză a materialelor de protecție în sistemul sanitar.

Cei peste 1.100 de colegi s-au aflat și sunt în continuare în centrul preocupărilor noastre. Am luat toate măsurile pentru ca echipa noastră să rămână în siguranță. În paralel, am încercat să facem această perioadă mai ușor de traversat, să păstrăm unitatea echipei, optimismul, să creăm ocazii de comunicare și interacțiune, chiar și de la distanță. Colegii noștri ne-au impresionat prin dorința lor de implicare, oferind donații către Crucea Roșie Română. Și pentru că noul context a mutat școala online, am venit în sprijinul colegilor noștri care au copii, oferindu-le laptopuri, prin campania internă HEINEKEN pentru Educație. Cu toate dificultățile, sub conceptul Împreună mai puternici, am împărtășit numeroase experiențe și gânduri și am rămas aproape prin grija față de ceilalți.

De asemenea, suntem alături de partenerii noștri din sectorul HoReCa. Anul trecut, ca membri fondatori ai Asociației Berarii României, ne-am unit eforturile cu colegii de industrie pentru susținerea sectorului HoReCa în timpul și după perioada stării de urgență. Recent, ne-am alăturat ca parteneri campaniei “Dor de bun și bine“, inițiată de Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România – HORA, cu misiunea de a facilita crearea unui cadru de funcționare în siguranță a business-urilor din HoReCa.

În toată această perioadă, oamenii au avut nevoie de sprijin concret, dar și de inspirație și încurajare. De aceea, brandurile noastre și-au adaptat campaniile de comunicare, îndemnând la responsabilitate (campaniile Back to Bars și We’ll Meet Again ale brandului Heineken®), la recunoștință pentru cei care fac, zi de zi, eforturi ca să reintrăm în normalitate (campania Neumarkt® – Un mulțumesc cum trebuie pentru toți oamenii puternici).

La rândul nostru, ne-am lăsat inspirați: mobilizarea întregii societăți din această perioadă ne-a dat încredere și speranță.

  1. Care a fost cea mai mare satisfactie profesionala din aceasta perioada?

Perioada definită de pandemia de coronavirus a fost și va rămâne una extrem de intensă, dar rezultatele muncii de echipă sunt o sursă de încredere și energie.

În ciuda contextului dificil, am reușit să ne protejăm echipa, să fim aproape de parteneri și comunități prin soluții concrete și rapide, să rămânem dedicați angajamentelor noastre de sustenabilitate, care au continuat să ne ghideze pașii.

Am știut să rămânem împreună, într-o echipă unită de o misiune comună. Și am simțit, în această perioadă, adevărata valoare a echipei HEINEKEN, care a înfruntat provocările prin solidaritate și reziliență.

  1. Cum pot deveni mai eficiente proiectele CSR in aceasta perioada de pandemie?

Pentru HEINEKEN, succesul proiectelor de CSR începe de la conștientizarea rolului pe care îl avem, în special în perioadele dificile, în comunitățile în care suntem prezenți; începe cu ”putem să ajutăm” și cu ”vrem să ne implicăm”. Ce urmează este o strategie care trebuie să identifice acele provocări din comunități la care business-ul nostru poate răspunde într-un mod relevant și credibil. Această strategie trebuie să țină cont, firește, de limitările impuse de noul context, să identifice modalități de a atinge obiectivele proiectului într-o realitate diferită de ceea ce știam până acum.

La fel de important este să le oferim angajaților companiei posibilitatea de a se implica. Într-o perioadă care poate fi stresantă și copleșitoare, o cauză comună, aceea de a contribui mai binele celorlalți, poate fi o sursă neprețuită de energie și optimism.

  1. Cum credeti ca se vor raporta companiile la proiectele de CSR in perioada urmatoare?

Succesul și relevanța companiilor nu mai sunt, de mult, definite doar prin rezultate de business, ci, în aceeași măsură, prin modul în care acționează pentru a atinge aceste rezultate. Astfel, performanța în business și responsabilitatea devin interconectate și trebuie menținute în echilibru. Anul 2020 ne-a arătat, mai mult ca oricând, importanța implicării în comunitate, dar ea nu se limitează la perioadele de criză. Trăim într-o societate din ce în ce mai conștientă de provocările sociale sau de mediu, iar mediul economic trebuie să devină din mai atent la nevoile comunității.

Alături de proiectele de CSR, dezvoltarea sustenabilă a business-ului este fundamentală. Este, de fapt, dovada unui angajament pe termen lung al business-ului de a avea un impact pozitiv. Pentru noi, la HEINEKEN, grija aceasta se regăsește în strategia noastră de sustenabilitate, Brew a Better World 2030. Raise the Bar, și în credința noastră că business-ul poate fi o forță a schimbării în bine în comunitate.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...