Connect with us

Hi, what are you looking for?

#SPECIAL CSR

#SPECIALCSR: Interviu cu Angelica Barbu, Director Comunicare & Marketing CEZ Romania

SpecialCSR-Interviuri

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile sau fundatiile corporative care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor, a sistemului sanitar si a propriilor angajati.

Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!

Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!

In continuare cititi un Interviu cu Angelica Barbu, Director/Directia Comunicare & Marketing CEZ Romania, despre actiunile companiei in aceasta perioada.

CEZ- Angelica

– Care a fost prima decizie pe care ati luat-o in momentul in care s-a declarat stare de urgenta la nivel national?

In Romania, primul caz de infectare cu COVID-19 a fost chiar din aria noastra operationala. A fost momentul in care, intr-un timp foarte scurt, am luat o serie de masuri care sa diminueze riscurile. Cu totii am fost fata in fata cu o situatie noua, care ridica si acum numeroase semne de intrebare la nivel global. Cu toate acestea, echipa noastra a tratat totul cu mare responsabilitate, am privit activitatea in ansamblu si am actionat pe mai multe directii prioritare: asigurarea continuitatii alimentarii cu energie electrica, grija fata de angajati, parteneri si comunitatea locala.

Prin urmare, putem discuta despre un mix de masuri interne si externe: am fost primul furnizor, respectiv distribuitor de energie electrica care a suspendat activitatea centrelor de relatii cu clientii/ consumatorii; peste 50% din totalul angajatilor Grupului CEZ in Romania au lucrat de la distanta, iar colegii nostri din teren au beneficiat de un mediu sigur; am intensificat operatiunile de dezinfectare a birourilor si a autovehiculelor, iar echipele operative au fost echipate si instruite pentru a lucra in conditii de siguranta; specialistii furnizorului de energie electrica si gaze naturale au mentinut un dialog permanent cu clientii business din portofoliu si au oferit consultanta pentru reducerea efectelor negative.

In tot acest timp, am intensificat dialogul cu autoritatile locale. Reprezentantii companiilor noastre sunt membri activi ai tuturor comitetelor de urgenta la nivel local. Astfel ca, am pus in practica toate masurile de preventie si am asigurat alimentarea cu energie electrica pentru toate punctele critice (unitati medicale, locatii in izolare sau carantina etc.)

 

–  Cum ati reusit sa sustineti comunitatea/angajatii in aceasta perioada?

Comunitatea ramane centrul activitatii noastre, fapt confirmat prin actiunile noastre constante de responsabilitate sociala. Nici de aceasta data nu am ramas indiferenti. Am cautat acele puncte vulnerabile, care aveau nevoie de noi si am trecut la fapte. Dincolo de reteaua operationala am creat si una de #energiepentrubine. Am donat echipamente medicale si alimente in valoare totala de 795.152 lei pentru beneficiarii din Oltenia (judetele Arges, Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Teleorman si Valcea), Constanta si Caras-Severin.

Si aici, interventia noastra s-a axat pe mai multe zona de interventie: prin colaborarea cu Crucea Rosie Romana, filialele din cele 7 judete din Oltenia, am donat alimente pentru peste 1750 de varstnici de peste 65 de ani, fara familie, cu probleme medicale si sociale; parteneriatul comercial cu Unifarm s-a materializat prin achizitia de masti si combinezoane pentru cadrele medicale din spitalele judetene, valoarea totala a donatiei fiind de 478.710 lei. Sectia de Chirurgie Toracica a Spitalului Clinic Judetean de Urgenta din Craiova va beneficia de sprijinul nostru in achizitionarea unui sistem de producere apa sterila pentru instrumentul endoscopic (bronhoscopie) si chirurgical, de repararea videobronhoscopului, precum si de echipamente de protectie si materiale sanitare pentru personalul medical. Nu in ultimul rand, un alt spital important din Oltenia, Spitalul Judetean de Urgenta Targu Jiu a beneficiat de suma necesara pentru achizitionarea unui aparat de testare in masa COVID-18 de tip PCR (care poate fi folosit pentru diagnosticul mai multor boli infectioase), precum si de 1000 de teste.

Grija si responsabilitatea pentru angajati sunt aspecte pe care le avem in vedere indiferent de perioada, dar asa cum era natural am regandit actiunile tinand cont de provocarile aparute. In plus fata de masurile de preventie si protectie aplicate, am comunicat permanent atat prin vocea Directiei de Comunicare & Marketing, cat mai ales prin intermediul reprezentantilor top managementului care au prezentat in mod constant planul de actiune si au raspuns intrebarilor colegilor nostri. Din dorinta de a ne adapta cat mai usor si de a completa lipsurile provocate de lucrul de acasa, am implementat diferite initiative interne: de la programe educationale pentru copiii angajatilor, prin care am oferit alternative de educatie pe perioada suspendarii cursurilor: acces la documentare online, webinarii pe diferite teme (invatare online, leadership, public speaking, tehnici de vanzari, eficienta energetica) si pana la promovarea unor discutii cu specialisti care ne-au indrumat cum este mai bine sa ne raportam la aceasta perioada pentru a ne mentine echilibrul si a ramane eficienti.

– Care sunt directiile de Responsabilitate Sociala pe care compania dumneavoastra le va urma in acest an?

Cu siguranta, pandemia va modifica cursul actiunilor de responsabilitate sociala. Unele proiecte vor fi create de la zero pentru a raspunde nevoilor comunitatii, altele vor fi regandite. Sa nu uitam totusi ca este momentul in care societatea are nevoie de noi si ca este esential sa actionam impreuna, mediul privat, public si ONG-uri, pentru a repune pe picioare sectoarele afectate si a oferi comunitatilor incredere pentru a merge mai departe. In cadrul Grupului CEZ in Romania, avem la indemana avantajele puse la dispozitie de tehnologie, o experienta de mai bine de 14 ani, o comunitate de voluntari care sunt gata in orice clipa sa se implice si o relatie bazata pe dialog cu stakeholderii interni si externi.

Mai exact, vom continua sa dezvoltam cele 4 directii ale strategiei de responsabilitate sociala: sanatate & wellbeing, educatie, mediu si dezvoltare locala. Vom adapta proiectele traditionale astfel incat rezultatele lor sa aiba impact in comunitatile in care ne desfasuram activitatea si vom analiza in ce masura este oportun sa ne implicam in proiecte noi. Un exemplu concret al unui proiect care va fi adaptat situatiei actuale este cel al programului „Generatorii de Bine”, o initiativa interna prin care ne incurajam colegii sa propuna idei de proiecte sociale pentru care primesc finantare de pana la 5000 de euro pentru a le implementa. Anul acesta, vor avea prioritate proiectele care vin cu solutii reale pentru a diminua efectele create de COVID-19 sau a preintampina situatii similare. 

– Cum credeti ca se vor desfasura afacerile din domeniul in care activati in perioada urmatoare?

Ne asteptam sa fie un an care ne rezerva multe provocari. In prezent, nu sunt motive de ingrijorare pentru derularea in conditii optime a activitatii Grupului CEZ in Romania. Am luat toate masurile pentru a asigura continuitatea alimentarii cu energie electrica si vom ramane la fel de precauti si atenti la evolutia situatiei pentru a putea lua cele mai bune decizii pentru angajati, clienti, parteneri si comunitatea locala.

Cred ca vor avea un atu acele companii care vor integra tehnologia in cat mai multe zone ale activitatii, dar si cele care vor investi resurse in programe de dezvoltare a angajatilor, de sanatate, securitate si wellbeing si vor gasi metode noi prin care sa satisfaca nevoile clientilor. Noi avem un motto, acela ca energia vine de la oameni. Si de aceasta data tine de noi toti sa ne unim fortele si sa traversam cu bine aceasta perioada.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

Featured

Kaufland România a selectat cele 14 organizații neguvernamentale care vor primi finanțare în valoare totală de peste 2.245.500 lei, in cadrul celui de-al doilea...

CSR CAFE

Cum cel mai bine se invata din exemple concrete, apreciem ca este important sa comunicam si sa impartasim ceea ce facem, proiectele noastre, modul...

Featured

Sistemul Coca-Cola in Romania (Coca-Cola HBC Romania si Coca-Cola Romania)  a lansat  Meniul Faptelor Bune, cu scopul de a ajuta cat mai multe persoane...

Featured

PENNY a inaugurat, alături de Habitat for Humanity, Centrul Comunitar din Buftea, un spațiu ce va funcționa ca un after-school și va deservi două...