Connect with us

Hi, what are you looking for?

#SPECIAL CSR

#SPECIALCSR: Interviu cu CECILIA TUDOR, Director Comunicare si CSR Groupe Renault Romania

SpecialCSR-Interviuri

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile sau fundatiile corporative care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor, a sistemului sanitar si a propriilor angajati.

Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!

Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!

In continuare cititi un Interviu cu CECILIA TUDOR, Director Comunicare si CSR Groupe Renault Romania, despre actiunile companiei in aceasta perioada.

Cecilia Tudor

– Care a fost prima decizie pe care ati luat-o in momentul in care s-a declarat stare de urgenta la nivel national?

Daca pana acum, o criza tipica industriei de comunicare avea un caracter punctual, de data asta am constientizat ca interactiunea cu criza este pe termen necunoscut. Asadar, am comutat, la randul nostru, in stare de urgenta. Cu tot dispozitivul necesar, celula restransa la nivelul echipei, celula restransa la nivelul board-ului din care fac parte. Cred ca cel mai important a fost, in primul rand, sa constientizam situatia in care ne aflam. Nimeni nu a mai trecut prin asa ceva. Apoi sa invatam, sa ne adaptam si sa ne educam angajatii despre impactul acestei stari de urgenta, cu tot pachetul de masuri aliniat conform normelor in vigoare. Prioritatea absoluta a Groupe Renault Romania este securitatea si protejarea sanatatii angajatilor nostri. Iar prioritatea momentului era sa-i informam cat mai rapid posibil asupra masurilor luate de autoritati si companie. Asa ca am creat surse noi de comunicare interna, printre care si un newsletter saptamanal de informare pe timp de izolare, care a fost urmat de R’Start, un material similar lansat odata cu reluarea progresiva a activitatilor. De asemenea, am implementat moduri noi de lucru. Echipa IT s-a mobilizat exemplar asa ca as  putea spune ca adaptarea la „biroul” de acasa a fost mai usoara, pentru colegii  nostri din cele 4 zone geografice unde ne desfasuram activitatea (Renault Bucharest Connected, Centrul Tehnic de la Titu, Centrul de Piese de Schimb de la Oarja si Platforma industriala Dacia de la Mioveni).  Comunicarea interna, cat si cea externa au un rol esential in toata aceasta perioada, depasind uneori viteza regulamentara.

– Cum ati reusit sa sustineti comunitatea/angajatii in aceasta perioada?

Ne-am mobilizat. Si nu doar la nivelul Groupe Renault Romania, ci la nivelul intregii industrii auto. Prin grupuri de lucru, in cadrul Parteneriatului Auto Roman, unde am incercat sa gasim solutii pentru a creste capacitatea de fabricatie pentru materialul sanitar atat de necesar (masti, solutii dezinfectante, piese componente pentru productia de ventilatoare).

Inca de la debutul crizei sanitare, am mobilizat o flota de 150 de masini Dacia si Renault in lupta cu virusul. Le-am pus la dispozitia Ministerului Sanatatii in vederea distribuirii lor, cu ajutorul retelei de dealeri Dacia si Renault, catre spitale din Romania. Comunitatea din Arges beneficiaza de un aparat de teste la Spitalul Suport COVID – 19 din Mioveni prin intermediul unei sponsorizari pe care am facut-o, in valoare de peste jumatate de milion de lei, cu sprijinul Fundatiei Groupe Renault Romania si Automobile Dacia. Impreuna cu Acarom si Parteneriatul Auto Roman, am contribuit la repararea a 50 de ventilatoare, in colaborare cu DSU si ISU. 

Fundatia Groupe Renault Romania a decis totodata sa achizitioneze laptop-uri si tablete pentru copiii din mediile defavorizate. Vom sprijini inspectoratele scolare pentru ca echipamentul informatic sa ajunga acolo unde el lipseste si pentru a permite continuarea procesului educational. Am mobilizat angajatii Grupului sa directioneze cei 3,5% din impozitul pe venit si completarea formularului 230,  pentru o cauza majora, accesul la educatie scolara. Si nu numai, la aceasta actiune poate sa participe oricine doreste sa sustina invatamantul romanesc asa incat toti copiii sa poata avea acces la educatie chiar in aceasta perioada atipica. 

– Care sunt directiile de Responsabilitate Sociala pe care compania dumneavoastra le va urma in acest an.

Initiativele care tin de responsabilitatea noastra cu impact in comunitatile unde suntem prezenti au continuat si anul acesta. Ne sensibilizeaza cauze care tin de protectia mediului inconjurator, de educatie, de siguranta rutiera si sanatate. Suntem foarte atenti la nevoile pe care aceasta perioada de pandemie le-a generat si le va genera probabil si incercam sa ne implicam unde putem, asa incat viteza de reactie sa fie cat mai rapida.

– Cum credeti ca se vor desfasura afacerile din domeniul in care activati in perioada urmatoare?

Industria auto la nivel mondial a fost greu incercata din cauza crizei generata de Covid – 19. E dificil sa facem previziuni si trebuie sa ramanem prudenti.  Speram ca am dat un exemplu bun societatii prin reluarea activitatii in zona de productie, la Mioveni. A fost un efort colectiv considerabil, pentru a raspunde corespunzator tuturor normelor de securitate si igiena, adaptate intr-un perimetru industrial. Din 4 mai am reluat productia in cele doua uzine, Mecanica si Vehicule, iar restul angajatilor, acolo, unde activitatea le permite, lucreaza de acasa. Clientii nostri au posibilitatea sa cumpere masini in sistem online, printr-o platforma de comert actualizata, beneficiind si de livrarea vehiculului la domiciliu.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

Featured

Sistemul Coca-Cola in Romania (Coca-Cola HBC Romania si Coca-Cola Romania)  a lansat  Meniul Faptelor Bune, cu scopul de a ajuta cat mai multe persoane...

Featured

PENNY a inaugurat, alături de Habitat for Humanity, Centrul Comunitar din Buftea, un spațiu ce va funcționa ca un after-school și va deservi două...

Featured

Nestlé si-a propus ca pana in 2025 sa utilizeze doar ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile si sa reduca utilizarea materialelor plastice noi cu o...

Featured

Cu sprijinul LIDL România, Fundația pentru SMURD continuă extinderea programului național de dotare a celor mai aglomerate orașe din țară cu motociclete de intervenție...