Connect with us

Hi, what are you looking for?

#SPECIAL CSR

#SPECIALCSR: Interviu cu Elena Goți, Manager comunicare McDonald’s Romania

 

SpecialCSR-Interviuri

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oameni din companiile care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor.

Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!
Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!

In continuare cititi un Interviu cu  ELENA GOȚI (foto), Manager de Comunicare McDonald’s România, despre actiunile companiei in aceasta perioada.


Elena Goti McDonalds 

  1. Cum v-a afectat pandemia strategia de CSR și ce direcție veți urma în continuare?

Ultimul an a fost un test de adaptabilitate pentru toți, pandemia ne-a învățat cum să acționăm într-o nouă realitate. Anul 2020 a fost un an în care am învățat cât de importantă este susținerea pentru a depăși momentele dificile prin care am trecut. În ceea ce privește strategia de sustenabilitate, modelul nostru de business are la bază trei aspecte importante: impactul pozitiv în comunitățile din jurul nostru, siguranța celor care ne trec pragul și succesul sistemului McDonald’s. În 2020, toate activitățile noastre au fost implementate respectând o serie de principii: siguranță, atât pentru angajați, cât și pentru clienții din restaurantele noastre, solidaritate și nu în ultimul rând, perseverență. La toate acestea se adaugă responsabilitatea noastră pentru protecția mediului înconjurător. McDonald’s desfășoară o serie de acțiuni cu obiectivul de a înlocui ambalajele de plastic cu variante mai prietenoase cu natura. În România, ne aliniem la angajamentul global ca, până în 2025, produsele destinate clienților din toate restaurantele noastre să fie împachetate în materiale care provin 100% din surse regenerabile, reciclate sau certificate.

Pe lângă sprijinul acordat în 2020, anul acesta, cu sprijinul Fundației pentru SMURD am continuat să ne arătăm recunoștința pentru cei din linia întâi mulțumindu-le pentru eforturile lor cu meniuri din partea casei. De asemenea, în februarie le-am mulțumit profesorilor pe care colegii noștri din restaurante i-au așteptat cu o cafea din partea casei când s-au reîntors în școli.

În ceea ce privește protecția mediului înconjurător, acțiunile din cadrul programului Better M au început încă din prima lună a anului trecut cu înlocuirea ambalajului înghețatei McFlurry cu unul de carton, fără capac de plastic. Mai apoi, în octombrie 2020 am lansat inițiativa “Pai la cerere”, prin care am început să oferim clienților paie exclusiv la cerere. Am continuat această inițiativă, iar din februarie 2021 paiele au fost înlocuite cu unele biodegradabile și compostabile, oferite în continuare doar la cerere. Măsurile noastre nu s-au oprit aici și din lunile mai – iunie, anul acesta, în toate restaurantele McDonald’s din România, salatele sunt servite în noi ambalaje de carton, alături de tacâmuri de lemn.

Treptat, am făcut pași importanți atât în susținerea comunităților, cât și în extinderea gamei de ambalaje sustenabile pentru produsele destinate clienților noștri. Iar în următorii ani, eforturile noastre vor continua în aceleași direcții pentru a ne atinge obiectivele setate local și global.

  1. Care sunt provocările pe care le întâmpinați în derularea proiectelor de CSR?

În acest moment, o parte dintre eforturile noastre sunt îndreptate spre reducerea cantităților ambalajelor de plastic pentru a ne atinge obiectivele, până în 2025. Însă, în același timp este foarte important pentru noi să păstrăm standardele produselor și experiența pe care o oferim clienților în restaurante. De aceea, împreună cu partenerii noștri și alături de colegii din departamentele Operațiuni, Supply Chain, Marketing testăm constant diferite materiale care să păstreze gustul neschimbat al produselor preferate de la McDonald’s în timp ce contribuim la obiectivul nostru de a construi un viitor sustenabil. Am redus cantitatea de plastic pusă în circulație prin schimbarea ambalajelor de salată,  a înghețatei McFlurry, prin introducerea tacâmurilor de lemn și a paielor de hârtie. Aceste acțiuni sunt implementate treptat și fac parte din procesul continuu de îmbunătățire a soluțiilor de ambalare.

Totodată, perioada pandemiei a fost în sine o provocare pentru noi toți, iar în ceea ce privește proiectele de CSR, aceasta a devenit o ocazie în plus de a fi alături de comunitate, de a ne arăta susținerea față de cei care au nevoie. Ne-am arătat recunoștința prin gesturi de apreciere către Linia Întâi, dar și către profesori. Suntem conștienți că provocările vor apărea în continuare, însă motivația noastră rămâne constantă: ne dorim să avem un impact pozitiv în comunitățile în care ne desfășurăm activitatea și asupra mediului înconjurător.

  1. V-ați implicat în susținerea comunității în această perioadă? Dacă da, în ce fel?

La McDonald’s ne-am asumat responsabilitatea de a lua măsuri și de a face față tuturor situațiilor neprevăzute. Comunitatea și Familia sunt două valori pe care le respectăm și care se află în jurul tuturor acțiunilor noastre. Ne dorim să construim un viitor mai bun, mai sustenabil alături de consumatorii noștri și căutăm soluții pentru a îmbunătăți lucrurile și în afara restaurantelor, în același timp în care avem grijă unii de ceilalți, ne încurajăm și împărțim fiecare moment ca o familie.

Raportându-ne la ultimul an și la contextul pandemic, ne-am îndreptat activitățile  de susținere a comunităților către instituțiile medicale partenere și personalul medical. Am oferit peste 40.000 de meniuri și cafele cadrelor medicale și persoanelor aflate în centrele de carantină și ne-am arătat aprecierea către cei care au ținut România în mișcare oferindu-le peste 26.400 de mese calde sub inițiativa #unițifacembine. Am oferit peste 2.000 de măști de protecție personalului medical din spitalele partenere și anul acesta, în parteneriat cu Fundația pentru SMURD, am oferit 14.000 de meniuri din partea casei personalului din 19 centre din țară. Totodată, am dorit să venim în întâmpinarea cadrelor didactice la reluarea cursurilor și am oferit gratuit aproximativ 5.000 de cafele celor care în prima zi de școală au trecut pragul restaurantelor noastre.

  1. Care a fost cea mai mare satisfacție profesională din această perioadă?

Fiecare proiect, fiecare inițiativă vine cu o satisfacția profesională. Este o bucurie atunci când vedem că avem un impact pozitiv prin inițiativele orientate spre mediu sau spre comunitate, în ciuda dificultății date de noul context pandemic. Știm că fiecare gest contează, oricât de mic este acesta. Fiecare zâmbet primit înapoi de la cei pe care i-am susținut ne-a emoționat și a fost o dovadă că am reușit să rămânem aproape de comunitățile din care facem parte prin modul în care ne-am exprimat solidaritatea și recunoștința.

  1. Cum credeți că se vor raporta companiile la proiectele de Sustenabilitate/ CSR în perioada următoare?

Obiceiurile consumatorilor s-au schimbat, foarte mulți își îndreaptă alegerile către acele branduri care demostrează că au un impact și generează schimbări în comunitățile în care activează. Aceste schimbări au fost observate și mai mult în perioada pandemiei. În următoarea perioadă, brandurile vor acorda o atenție și mai mare acestor nevoi, toate privite dintr-o perspectivă sustenabilă. Vor analiza așteptările clienților și vor veni cu soluții sustenabile pentru produsele pe care le comercializează sau cu inițiative de susținere a comunităților în care activează, relevante contextului actual.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...