Connect with us

Hi, what are you looking for?

#SPECIAL CSR

#SPECIALCSR: Interviu cu Grégoire Vigroux, Co-Fondator Recommerce România

 

SpecialCSR-Interviuri

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oameni din companiile care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor.

Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie să vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!
Pentru că avem nevoie de Știri Bune care să ne Inspire!

În continuare citiți un Interviu cu Grégoire Vigroux, Co-Fondator Recommerce România, despre actiunile companiei în această perioadă.


Gregoire Vigroux, Co-Fondator Recommerce Romania

  1. În aprilie anul trecut ați lansat start-up-ul Fenix.eco. Cum a evoluat business-ul în toată această perioadă?

Ideea lansării acestei afaceri mi-a venit acum 2 ani, după ce am citit un articol în presa economică franțuzească despre un business care vinde telefoane recondiționate. Din acesta am aflat că 15% din smartphone-urile care sunt vîndute în Franța și Germania sunt recondiționate. Și atunci am avut o perspectivă cât de mare este această piață. Atunci am făcut cercetări și am descoperit că sunt niște state foarte mari în Europa de Vest și în Statele Unite în care se desfășoară cu succes acest business.

Apoi am făcut un studiu de piață aici, în România, focus-grupuri cu oameni foarte diverși și rezultatele au fost pozitive.

Am lansat Fenix.eco în aprilie 2020, împreună cu partenerii mei Adrien Arnoux și Hector Destailleur, exact când pandemia s-a accentuat. Cel mai prost și teribil moment pentru un start-up. Dar am crezut în acest proiect și l-am lansat oricum, pentru că am văzut că există un potențial extraordinar de mare.

Am lansat platforma fenix.eco ca un magazin online, dar foarte curând de la lansarea site-ului am fost contactați de cei de la Auchan și de la Cora, să vindem telefoane smart recondiționate și în supermarket-urile din rețeaua lor. Apoi de unele companii care au vrut telefoane recondiționate pentru angajații lor. 

După un an am fost contactați de Recommerce Group, care este cel mai mare actor din domeniul recondiționării telefoanelor din Europa, care au vrut să investească în Fenix pentru a fi prezenți și pe piața din Europa de Est.
Totul s-a întâmplat foarte repede și am vândut Fenix grupului Recommerce.

  1. Cât estimați că reprezintă piața de telefoane recondiționate la noi în țară?

În România se vând anual 5 milioane de smartphone-uri. Este o piață foarte mare. Și este un dezastru pentru planetă. Potrivit unui studiu realizat de Comitetul Economic și Social European, fabricarea unui nou smartphone ar necesita, în medie, 44 kg de materii prime din 70 de materiale, pentru un produs finit care nu are mai mult de 200 de grame.

Noi oferim smartphone-uri recondiționate cu o garanție de 12 luni la prețuri cu până la 50% mai mici față de cele noi, prin intermediul magazinelor și a segmentului business-to-business.

Nu suntem interesați să facem numai bani, este important și asta pentru că suntem oameni de afaceri, dar vrem să avem un impact mare pe mediu.

  1. Ce înseamnă mai exact un telefon recondiționat? De ce ar trebui să aleagă consumatorul final un astfel de dispozitiv?

Un telefon recondiționat este în primul rând un telefon recuperat. Avem echipe de tehnicieni care verifică device-urile și dacă există  probleme le remediază. Mai mult de 80 la sută dintre cazuri sunt legate de baterie sau de ecran.
După aceea, avem diferite grade la telefoanele recondiționate. De exemplu, gradul A+, înseamnă că este un telefon ca nou, nu are nici o zgârietură. Nu poți face diferența între un telefon nou și unul recondiționat de noi. Apoi avem un grad B, mai ieftin, este tot ca nou din punct de vedere al funcționalității, doar că în exterior are mici imperfecțiuni, se vede că a fost utilizat.

Românii fac parte din rândul cumpărătorilor bine informați atunci când vine vorba de achiziționarea unui gadget nou, fiind foarte atenți la calitatea produsului. Smartphone-urile noastre recondiționate vin într-o formă și stare de funcționare perfecte, sunt însoțite de o garanție de 12 luni și au un preț mult mai mic decât un dispozitiv nou. Prin urmare, acestea sunt o opțiune foarte atrăgătoare pentru cumpărătorii inteligenți.

  1. Cum v-a afectat pandemia activitatea și ce direcție veți urma în continuare?

Pandemia ne- afectat puțin la început, când ne-am lansat. Statisticile arătau atunci că vânzările de telefoane au scăzut în medie cu 50%. Nu a fost cel mai bun moment de lansare, dar n-am vrut să punem proiectul in așteptare până se termina criza.
A fost interesant că ne-am dezvoltat în retail și pe partea de Business-to-Business. Credem că în România există un potențial mare, în special pe segmentul Business-to-Business, mai ales acum când majoritatea angajaților lucrează de acasă și au nevoie de un telefon de serviciu.

Vrem să devenim cel mai important jucător în domeniul smartphone-urilor recondiționate din regiune, și vizăm venituri la nivel regional de 10 milioane de euro până în 2023.

  1. Recent ati încheiat un parteneriat cu Orange, care a inclus în portofoliul său telefoanele recondiționate de voi. Ce așteptări aveți de la acest Parteneriat?

Faptul că am asociat firma noastră cu ei ne dau un nivel de credibilitate ridicat. Și așteptăm să vedem o creștere semnificativă a vânzărilor. Dacă merge bine, dorim să încheiem parteneriate cu Orange și în alte țări din regiune.

  1. Care a fost cea mai mare satisfacție profesională din această perioadă?

Vânzarea afacerii Fenix.eco către Recommerce Group după doar 14 luni de la lansare. Este incredibil. Am avut noroc. De obicei perioada minimă pentru un exit este de la 2,5 – 3 ani. Și am avut și o echipă super bună. 

  1. Cum credeți că se vor raporta companiile la proiectele de Sustenabilitate în perioada următoare?

Pentru mine este clar că marile firme au un nivel de presiune ridicat, din ce în ce mai ridicat în fiecare an, atât din partea acționarilor, a top management-ului, a consumatorilor, dar și a reglementărilor europene. Este din ce în ce mai clar că doar companiile sustenabile vor rezista pe piață.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...