#SPECIALCSR: Interviu cu IRINA SIMINENCO, Corporate Affairs Manager, Nestle Romania

SpecialCSR-Interviuri

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile sau fundatiile corporative care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor, a sistemului sanitar si a propriilor angajati.
Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!
Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!

In continuare cititi un Interviu cu IRINA SIMINENCO, Corporate Affairs Manager, Nestle Romania, despre actiunile companiei in aceasta perioada.
 

NESTLE - IRINA

  •  De curand ati lansat Raportul de Biodiversitate pentru programul POPAS. Care sunt reperele acestuia?

Proiectul POPAS 2020 face parte din pilonul nostru de sustenabilitate Nestlé for a Waste Free World, care reunește toate acțiunile prin care Nestlé urmărește ca, până în 2030, să aibă impact zero asupra mediului în toate operațiunile sale și să ajute, implicit, la creșterea nivelului de conștientizare cu privire la protejarea mediului.

 În cadrul proiectului POPAS 2020, Nestlé România lansează primul studiu de biodiversitate pentru Parcul Național Cozia. Acest studiu a fost realizat de experții de la Manager de Mediu și vine ca o urmare firească a proiectului început anul trecut, prin care peste 500 de voluntarii Nestlé au realizat o acțiune de ecologizare în Parcul Național Cozia, de unde au fost colectate 40 de tone de deșeuri, trimise către reciclare sau valorificare.

 Acest raport conține o prezentare a parcului, o secțiune dedicată amenințării reprezentate de deșeuri, măsurile de conservare a Parcului Național Cozia, modul în care au fost prezervate habitatele din parc în urma acțiunii de ecologizare, precum și propuneri de acțiuni viitoare.

  •  Care sunt provocarile pe care le intampinati in derularea proiectelor de CSR?

În ultimii ani am observat dorința și implicarea întregii societăți în proiecte de CSR, de la comunitățile locale până la autorități și public larg. Oamenii își doresc să vadă o schimbare în țara noastră și au devenit atenți, conștienți de tot ce se întâmplă în jurul lor și au început să aibă mai mult spirit civic. Chiar și în rândul colegilor noștri am constatat un interes deosebit față de proiectele de CSR pe care le derulăm, atunci când facem apel pentru voluntariat, locurile ocupându-se imediat.

 Tocmai de aceea, în acest context al pandemiei, singurele provocări întâmpinate au fost legate de de faptul că nu ne-am mai putut derula activitățile de voluntariat așa cum făceam în mod obișnuit, dar ne-am adaptat și cu ajutorul partenerilor din proiecte, am reușit să le ducem la îndeplinire. Cum a fost cazul activității de planare a celor 30.000 de puieți de salcâm în Parcul Național Cozia la început de noiembrie.

  •  V-ati implicat in sustinerea comunitatii/angajatilor in aceasta perioada? Daca da, in ce fel?

Această perioadă a fost una dificilă pentru noi toți și ne-am concetrat eforturile nu doar în direcția protejării sănătății angajaților noștri, dar și a familiilor lor și a comunităților în care activăm, continuând, totodată, să producem și să livrăm produsele Nestlé pe plan global, în siguranță. Produsele alimentare reprezintă primul sprijin pentru o sănătate bună și îmbunătățesc calitatea vieții. De aceea prioritatea noastră rămâne aceea de a contribui la asigurarea unei nutriții echilibrate, în special în cazul categoriilor cele mai vulnerabile – copii, bătrâni și cei care sunt afectați de boală.

 Am implementat o serie de măsuri stricte de siguranță în toate locațiile noastre, în special pentru protejarea angajaților Nestlé din prima linie, din fabricile și centrele noastre de distribuție. Încă de la debutul pandemiei, echipele noastre au contribuit la eforturile multilaterale menite să ofere sprijin comunităților din întreaga lume. Astfel, susținem activitatea fundațiilor caritabile, a instituțiilor medicale și a altor organizații aflate în prima linie.

 La nivel internațional, lucrăm îndeaproape cu medici specialiști în vederea dezvoltării de alimente potrivite din punct de vedere nutrițional, pentru a fi utilizate în timpul tratamentului pentru COVID-19. De asemenea, redirecționăm o parte din produsele Nestlé către bănci de alimente și alte organizații responsabile, pentru a fi livrate către persoanele în situații dificile. Nu în ultimul rând, oferim sprijin prompt și concret partenerilor noștri de afaceri, spre exemplu în cadrul lanțurilor noastre de distribuție care sunt afectate de această criză.

 Am dezvoltat un parteneriat internațional cu Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie, pentru a duce mai departe activitățile noastre umanitare. Ne alăturăm, așadar, eforturilor realizate de Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie, cu scopul combaterii efectelor coronavirusului, la nivel global.

 Nestlé a alocat de la începutul pandemiei 10 milioane CHF la nivel global pentru implementarea imediată a măsurilor menite să vină în sprijinul comunităților afectate. În același timp, cu ajutorul Federației, donăm alimente, produse de nutriție medicală și apă îmbuteliată către persoanele în situații de necesitate.

 În România, am venit în sprijinul sistemului medical și al comunităților afectate prin alocarea de fonduri și trimiterea de produse prin intermediul partenerilor noștri sociali. Fondurile alocate de Nestlé Romania în această etapă au fost destinate achiziționării a 100.000 de măști de protecție pentru sistemul medical, iar primele transporturi de produse menite a veni în sprijinul comunităților române aflate în situații dificile și al medicilor. 

 Peste un milion și jumătate de porții de energie – cafea, dulciuri, cereale de mic dejun, supe și tăiței au fost trimise deja către partenerii noștri sociali pentru distribuire pe plan național. Acestea au fost direcționate către persoanele fără aparținători, aflate în autoizolare sau izolare la domiciliu, în centre de plasament sau cămine pentru bătrâni, precum și familiilor nevoiașe din zonele cele mai expuse la răspândirea virusului COVID-19, precum localitățile de frontieră.

 La nivel intern, pentru a păstra interacțiunea cu angajații, echipele au periodic planificate activități virtuale atât formale (legate de proiecte, planificare și strategie de business), cât și informale (de exemplu: Cafeaua de dimineață, Cafea cu un manager de top, Sesiuni scurte de teambuilding la finalul săptămânii de lucru).  

La  întâlnirea virtuală “All hands on deck”, fiecare echipă își prezintă rezultatele de business, proictele de succes, noii angajați și actualizări ale programelor interne.  De asemenea, am organizat trainguri pe tema “Stres și reziliență”, angajații Nestlé descoperind metode de gestionare a situațiilor dificile cu care se pot confrunta în aceste vremuri. Luna octombrie a fost dedicată Sănătății angajaților, program care cuprinde sesiuni transmise în direct sau înregistrate cu teme, precum: Nutriție pentru creșterea imunității, Exerciții fizice pentru dimineață, Viața alături de animalale de companie, Gătitul cu copiii, Sănătate mintală.

  •  Care a fost cea mai mare satisfactie profesionala din aceasta perioada?

În această perioadă cred ca satisfacția, atât personală, cât și profesională, este dată de măsura în care reușim să contribuim la susținerea comunităților în care ne desfășurăm activitatea, mândria pe care o simțim față de colegii din prima linie care sunt cei mai impactați de pandemie, dar și acceptarea cu onestitate a faptului că putem izbândi în tot ceea ce ne propunem doar dacă ne adaptăm și respectăm regulile impuse de autoritățile naționale și internaționale.

  •  Cum v-a afectat pandemia strategia de CSR si ce directie veti urma in continuare?

Pandemia nu ne-a afectat strategia de CSR, în sensul că avem aceleași trei inițiative principale pe care mergem în continuare: Nestlé for a Waste Free World, Nestlé for Healthier Kids și Nestlé Needs YOUth. Diferența fundamentală este dată de amploarea tranziției către online a proiectelor gândite inițial pentru offline. Less Waste, more Love

 Daca anul trecut ne-am concentrat pe activități de ecologizare în Giurgiu și Vâlcea, anul acesta am dus campania de conștientizare în zona digitală, lansând în iunie campania ”Nu risipi cât poți iubi”/„Less Waste More Love”, un demers de responsabilitate socială menit să atragă atenția asupra importanței protejării mediului înconjurător și a resurselor naturale. Campania ”Less Waste More Love” (Nu risipi cât poți iubi) a avut trei componente de conștientizare derulate pe parcursul lunilor iunie-august, aducând mai aproape de comunități provocările pe care și le-a asumat compania: 1) reducerea consumului de apă în bucătărie, prin rețete inventive și trucuri pentru reutilizare și valorificare a fiecărei picături de apă; 2) reducerea cantității de deșeuri care ajunge la groapa de gunoi prin colectare selectivă și reciclare și 3) reducerea amprentei de carbon a fiecărui individ printr-o reinterpretare a modului în care ne raportăm la tehnologie, trafic și stil de viață. De asemenea, lansarea raportului de biodiversitate împreună cu Parcul Național Cozia s-a mutat în online. Singura activitate fizică pe care am păstrat-o a fost plantarea celor 30 000 de salcâmi din noiembrie, dar și aceasta s-a derulat fără componenta de voluntariat pe care o gândisem inițial.

  • Cum pot deveni mai eficiente proiectele CSR in aceasta perioada de pandemie?

În această perioadă noi toți ne gândim la siguranța noastră și a familiilor, la sănătate, la protecție. Chiar dacă nu reușim să mai interacționăm față în față, cum o făceam până acum, este important să continuăm implicarea în toate acțiunile comunității și să existe acea solidaritate între noi. Cred că este important să nu oprim proiectele derulate anual, dar și să redirecționăm o parte din bugetele de CSR pentru a veni în sprijinul asociațiilor, fundațiilor care continuă să ajute și să fie acolo unde este nevoie, acolo unde ne reprezintă pe toți. Așa cum s-a văzut în ultimele luni, fiecare companie s-a implicat cum a putut, cu bani, cu materiale, cu produse. Cred că s-a creat încă din primăvară o mișcare națională, care a crescut odată cu valul de îmbolnăviri și probabil că de aceea am și reușit să rezistăm. Urmările se vor vedea abia anul viitor, când probabil că va trebui să ne canalizăm eforturile spre protecție socială și spre categoriile vulnerabile.

  • Cum credeti ca se vor raporta companiile la proiectele de CSR in perioada urmatoare?

Consider că dacă până acum nu au avut CSR pe agenda lor ca prioritate, atunci în mod sigur ar trebui să facă începând de anul viitor. Comunicarea prin CSR este cea mai autentică și mai naturală interacțiune a companiilor cu publicurile lor. CSR-ul este modul cel mai veridic prin care o companie își pune în practică filosofia, viziunea, misiunea și publicul simte acest lucru. După cum spuneam mai sus, românii au început să fie mai conștienți și mai atenți la tot ce fac și ce consumă. Cântărește mult în deciziile lor implicarea companiilor în proiectele de CSR.

VEZI GALERIE FOTO

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Îți mulțumim pentru feedback!