Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile sau fundatiile corporative care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor, a sistemului sanitar si a propriilor angajati.
Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!
Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!
In continuare cititi un Interviu cu Irina Siminenco, Corporate Affairs Nestlé, despre actiunile companiei in aceasta perioada.
- Care a fost prima decizie pe care ati luat-o in momentul in care s-a declarat stare de urgenta la nivel national?
Inca de la inceput, prioritatea noastra a fost sa protejam sanatatea angajatilor, colaboratorilor si a oamenilor din comunitatile din care facem parte. In acest sens, in luna martie am inceput sa implementam, deja, primele masuri pentru a asigura toate conditiile de siguranta necesare.
Am restrictionat calatoriile de business inca de la sfarsitul lunii februarie, am adoptat metode de curatenie suplimentare in toate locatiile si am pus la dispozitia angajatilor nostri instrumentele necesare pentru a putea lucra de acasa.
In acelasi timp, ne-am asumat angajamentul de a asigura productia si livrarea continua, in siguranta, a tuturor produselor noastre pentru oameni si animalele lor de companie. Produsele alimentare reprezinta primul sprijin pentru o sanatate buna si imbunatatesc calitatea vietii, iar, pentru Nestlé, acesta este unul dintre obiectivele pe termen lung prin care transpunem viziunea noastra pentru „Good Food, Good Life” in realitate.
Ne dorim sa oferim oamenilor alternativele sanatoase de care au nevoie pentru o viata mai buna, mai echilibrata. In acest context fara precedent, misiunea noastra de a contribui la un viitor mai sanatos este mai importanta ca niciodata.
- Cum ati reusit sa sustineti comunitatea/angajatii in aceasta perioada?
Inca de la inceputul crizei provocate de coronavirus am mobilizat resurse pentru a veni in sprijinul comunitatilor afectate prin redirectionarea de produse Nestlé catre banci de alimente si alte organizatii responsabile, precum si prin alocarea de fonduri.
La nivel international, am incheiat un parteneriat cu Federatia Internationala a Societatilor de Cruce Rosie si Semiluna Rosie, pentru care am alocat 10 milioane CHF, suma dedicata implementarii masurilor de ajutorare a populatiei din aproape 40 de tari. Am implementat, de asemenea, o platforma internationala prin care toate donatiile angajatilor nostri catre Crucea Rosie sunt dublate de catre Nestlé.
In Romania, cu ajutorul partenerilor umanitari, am reusit sa distribuim aproape 1,5 milioane de portii de Nescafé, Maggi, Nespresso, Joe, Kit Kat, Lion2go, Fitness, Chocapic si Cini Minis catre personalul din sistemul medical, care lupta zi de zi pentru ca noi sa fim in siguranta, precum si catre persoane fara apartinatori din centre de plasament sau camine de batrani si familii nevoiase din zonele cele mai expuse la raspandirea COVID – 19, precum localitatile de frontiera.
Totodata, am alocat fonduri pentru achizitionarea a 100 000 de masti de protectie pentru sistemul medical. Le multumim voluntarilor de la Crucea Rosie, Banca de Alimente si Asociatia Zi de Bine pentru ca ne-au pus la dispozitie cadrul logistic necesar pentru a veni in sprijinul celor vulnerabili, in aceasta perioada.
Cand vine vorba despre angajatii Nestlé, pot spune ca doar datorita dedicarii lor si eforturilor neobosite pe care le depun zi de zi reusim sa asiguram accesul consumatorilor din toate colturile lumii la produsele noastre. Asadar, prioritatea noastra este sa ne asiguram ca ei isi pot desfasura activitatea in siguranta si sa le oferim sprijinul nostru pentru a putea face fata cu bine pandemiei.
O mare parte din angajatii nostri lucreaza de acasa, conform unui program de lucru flexibil, avand acces la multiple canale digitale prin care pot pastra, in continuare, legatura cu colegii, clientii sau consumatorii Nestlé. Pentru echipele de pe teren am pus la dispozitie toate echipamentele de protectie necesare – masti, manusi, viziere.
Totodata, am decis sa nu recurgem la masurile de sprijin acordate de stat companiilor pentru a nu pune o presiune suplimentara pe bugetul de stat, si am acordat, in continuare, cresterile salariale si bonusurile anuale planificate.
Pentru sectorul out-of-home, sever afectat in aceasta perioada, am lansat un fond international de 500 milioane CHF sub umbrela ”Always open for you”. La nivel local, partenerii de afaceri beneficieaza de suport in valoare de aproape 3 milioane de lei pentru a putea trece cu bine peste aceasta perioada dificila.
- Care sunt directiile de Responsabilitate Sociala pe care compania dumneavoastra le va urma in acest an?
In viitorul apropiat, ne dorim sa venim in continuare in sprijinul comunitatilor locale afectate de coronavirus si a medicilor din prima linie, pentru ca, impreuna, sa putem depasi momentul actual si sa ne putem intoarce cu bine la activitatea noastra de dinainte de pandemie.
In 2020, ne vom consolida angajamentele asumate in fata partenerilor si consumatorilor nostri in ultimii ani, astfel ca obiectivele noastre pentru imbunatatirea calitatii vietii consumatorilor si contribuirea la un viitor mai bun pentru toate generatiile raman o prioritate pentru noi.
„Creating Shared Value” este misiunea care care sta la baza tuturor actiunilor noastre de responsabilitate sociala, o misiune pe care ne-am asumat-o pe termen lung si prin care ne dorim sa cream valoare atat pentru investitori, cat si pentru societate, in special pentru comunitatile in cadrul carora traim si ne desfasuram activitatea.
Principalele directii ale strategiei de implicare sociala Nestlé, la nivel global, sunt indreptate catre nutritie pentru indivizi si familii, sustenabilitate pentru mediu si dezvoltare profesionala pentru tineri. Asadar, si in 2020 vom continua sa dezvoltam initiativele “Nestlé for Healthier Kids”, “Nestlé needs YOUth” si „Nestlé for a Waste Free World”.
La nivel global, sub umbrela “Nestlé for Healthier Kids” depunem, in continuare, eforturi pentru a inspira profesori, parinti si copii deopotriva sa faca alegeri sanatoase si sa adopte, astfel, un stil de viata activ si echilibrat, in special din punct de vedere nutritional. In acest sens, am lansat in luna aprilie proiectul NutriPortia – o farfurie colorata care ii ajuta pe parinti sa pregateasca mese echilibrate pentru cei mici sau chiar impreuna cu cei mici. Nutriportia pune la dispozitia parintilor si jocuri educative cu ajutorul carora copiii pot deprinde cunostinte de nutritie pe intelesul lor.
Incepand cu anul acesta, ne-am alaturat programului educational “Traista cu Sanatate”. Programul Traista cu Sanatate, lansat in Iasi acum 8 ani, este un program educational scolar, dedicat copiilor si familiilor lor, care promoveaza un stil de viata sanatos, punand accent pe respectarea traditiilor locale. Ne dorim ca, in lunile ce urmeaza, programul sa fie accesibil in varianta online, pentru invatatorii si parintii din intreaga tara.
Vom continua, de asemenea, activitatea noastra ca partener principal al Miscarii Nationale “Si eu traiesc sanatos!- SETS”, care sustine prevenirea obezitatii infantile si educarea celor mici pentru formarea unui stil de viata sanatos, bazat pe o nutritie echilibrata si activitati fizice zilnice. Programul „Si eu traiesc sanatos!- SETS” s-a adaptat inca din luna martie situatiei epidemiologice, venind in sprijinul scolilor cu materiale online si activitati care ii incurajeaza pe copii sa fie activi in casa si sa manance echilibrat.
Anul 2020 vine, totodata, cu mai multe actiuni de educare cu privire la protejarea mediului inconjurator, aliniate obiectivului nostru de a avea impact zero asupra mediului, pana in 2030. Vom continua sa investim in initiative dedicate pentru reciclarea si reutilizarea ambalajelor din plastic si lucram deja la noi alternative de ambalaj reciclat de calitate alimentara, prin care ne dorim sa reducem utilizarea produselor si ambalajelor din plastic nou cu cel putin 20%, in urmatorii 5 ani.
In ceea ce priveste initiativa globala de tineret „Nestlé needs YOUth”, obiectivul nostru este sa asiguram accesul la oportunitati profesionale pentru 10 milioane de tineri din intreaga lume. Astfel, si in Romania, vom continua sa implementam proiecte de mentorship si dezvoltare profesionala menite sa vina in ajutorul elevilor si studentilor din intreaga tara. Noutatea pentru anul acesta este implementarea unui nou proiect de educatie antreprenoriala pentru tineri, impreuna cu unul dintre partenerii nostri internationali.
- Cum credeti ca se vor desfasura afacerile din domeniul in care activati in perioada urmatoare?
Cred ca, odata cu iesirea din starea de urgenta, consumatorii vor renunta la tendinta de a face stocuri de produse pe care am observat-o in ultimele luni si isi vor indrepta atentia catre produse pentru rasfat culinar, precum dulciurile, nu doar catre produse alimentare de baza. E posibil sa vedem, in continuare, o crestere a interesului pentru cumparaturi online – daca, inainte, consumatorii ezitau in utilizarea solutiilor digitale pentru achizitia de produse alimentare, acum, cu siguranta, vor pastra aceasta optiune deschisa si pe viitor.
Pentru noi, ca parte a industriei de retail, cel mai important lucru este sa ne asiguram ca toti consumatorii nostri vor avea acces, in continuare, la produsele Nestlé, in magazinele fizice si online.