Connect with us

Hi, what are you looking for?

#SPECIAL CSR

#SPECIALCSR: Interviu cu Madalina Puiu, coordonator programe CSR, Orange România

SpecialCSR-InterviuriEchipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile sau fundatiile corporative care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor.

Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!

Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!

In continuare cititi un Interviu cu Madalina Puiu, coordonator de programe de Responsabilitate Socială (CSR), Orange România, despre actiunile companiei in aceasta perioada.


Madalina Puiu Orange


  • În octombrie ați lansat campania Facem tehnologia digitală accesibilă tuturor, pentru a atrage atenția asupra importanței subiectului incluziunii digitale în România. Ce presupune mai exact această campanie? 

Campania Facem tehnologia digitală accesibilă tuturor se plasează în contextul mai amplu al inițiativelor desfășurate de Orange și de Fundația Orange, ca un răspuns la nevoia de digitalizare din România. Conform Indicelui Economiei și Societății Digitale (DESI), ne aflăm pe locul 26 din 28 de state membre UE în ceea ce privește utilizarea serviciilor de internet (acum câteva zile a fost publicat un nou studiu, care ne plasează tot pe ultimul loc din Uniune). Noi credem că accesul la oportunitățile oferite de lumea digitală ar trebui să fie egal pentru toți, indiferent de mediu, vârstă sau dizabilități fizice. Această ambiție susține angajamentele asumate odată cu strategia Engage 2025 a Grupului Orange, prin care obiective de responsabilitate față de mediu și față de comunitate au fost integrate în strategia de business a companiei. Pe termen lung, inițiativele Orange și ale Fundației Orange vor duce la o îmbunătățire a competențelor digitale ale beneficiarilor săi și la creșterea incluziunii digitale din România care își propun să ofere acces la tehnologia digitală pentru cât mai multe persoane, indiferent de mediul din care provin. Cititorii pot afla mai multe accesând platforma #PentruMaine.

  • Derulați și alte proiecte prin care sustineți incluziunea digitală în țara noastră? Care sunt acestea?

Credem că avem nevoie de mult ajutor de la cei dragi și de puțin de la Orange pentru a ne îndeplini visurile. Prin urmare, toate eforturile Orange și ale Fundației Orange, la care adăugăm în primul rând extinderea și performanța rețelei fixe și mobile, stau la baza mesajului din campania Facem tehnologia digitală accesibilă tuturor. Rețeaua este coloana vertebrală a oricărui operator de telecomunicații. Am extins conectivitatea 5G către 17 orașe din România, iar accesul la tehnologia 4G îl oferim pentru 98% din populația țării. În acest caz, cred că rețeaua este cea mai puternică dovadă de incluziune digitală, pentru că este foarte legată de tot ce reprezintă Orange ca operator de telecomunicații. Am să amintesc doar câteva dintre programele derulate: în zona de educație digitală cele mai importante proiecte sunt SuperCoders și Digitaliada.

În SuperCoders, peste 3.300 de copii între 10 și 14 ani au învățat programare din 2014 până în prezent, în timp ce Digitaliada sprijină școlile gimnaziale în demersul spre digitalizare. Cel de-al doilea este un program al Fundației Orange.
Tot Fundația a creat Centrul Digital pentru Femei – un program prin care femeile vulnerabile își dezvoltă competențele digitale pentru a le ușura integrarea  pe piața muncii. Trebuie să menționez și Solidarity FabLab, care aduce tehnologia în sprijinul tinerilor vulnerabili și Lumea prin Culoare si Sunet, singurul fond din România oferit persoanelor cu probleme de auz și văz.

  • Cum v-a afectat pandemia strategia de CSR și ce direcție veți urma în continuare? 

Pentru noi a venit natural să ne adaptăm la mediul online pentru că strategia de responsabilitate socială implica deja o componentă digitală puternică. Aproape toate acțiunile noastre au la bază educația digitală, prin urmare nu a fost o tranziție dificilă. Mai greu a fost să mutăm trainingurile cu beneficiarii din offline în online pentru că a presupus o mobilizare mai amplă, atât din partea noastră, cât și din partea partenerilor din ONG-uri. În această direcție mergem mai departe – prin inițiative de educație digitală aproape exclusiv online, acolo unde este posibil. 

  • Care sunt provocările pe care le întâmpinați în derularea proiectelor de CSR? 

Ne dorim ca mesajele noastre să ajungă la persoanele care au o nevoie reală de educație digitală. Prin urmare, aș spune că de aici vine și provocarea: cum ajungem la cei care nu au acces la tehnologie, dar care își doresc să-și dezvolte competențele digitale. De aceea, în toate inițiativele noastre avem parteneri-cheie care ne ajută să ajungem la cei care au nevoie de un sprijin.

  • V-ați implicat în susținerea comunității/angajaților în această perioadă? Dacă da, în ce fel? 

Comunicarea internă este și ea esențială, întrucât ne dorim să îi implicăm în aceste demersuri și pe colegii noștri. Spre exemplu, chiar  în cadrul campaniei Facem tehnologia digitala accesibilă tuturor i-am provocat pe colegi să intre într-un concurs cu premii și să parcurgă un modul online de familiarizare cu concepte de responsabilitate socială.

  • Care a fost cea mai mare satisfacție profesională din această perioadă? 

Cred că cea mai mare satisfacție este atunci când văd schimbări reale în comunitățile unde se desfășoară proiectele Orange. Când tragem linie și observăm, spre exemplu, că de la o ediție la alta sunt tot mai mulți copii care vor să aprofundeze tainele programării în SuperCoders. Mereu m-a bucurat interacțiunea nemijlocită cu beneficiarii direcți ai proiectelor noastre și aceasta îmi lipsește cel mai mult odată cu trecerea programelor în online.

  • Cum credeți că se vor raporta companiile la proiectele de Sustenabilitate în perioada următoare? 

Cred că tot mai multe companii se vor ambiționa să integreze componenta de responsabilitate socială în strategiile de business. Este ceea ce facem și noi la Orange, încă din 2018. Așa cum povesteam la început, prin strategia Engage 2025 Grupul Orange și-a asumat să prioritizeze intervenția în beneficiul a două obiective: incluziune digitală – un acces cât mai extins pentru toți clienții – și protecția mediului – scăderea impactului organizației asupra mediului.

Infografic_Orange

 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

CSR ONG

In cadrul caravanei „Scrisori pentru Mos Craciun”, derulata in fiecare an de Fundatia Vodafone Romania, 1.000 de copii aflati in centre sociale si de...