Connect with us

Hi, what are you looking for?

#SPECIAL CSR

#SPECIALCSR: Interviu cu ROBERT UZUNĂ, Vicepreședinte Corporate Affairs URSUS BREWERIES

SpecialCSR-Interviuri

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile sau fundatiile corporative care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor, a sistemului sanitar si a propriilor angajati.

Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!

Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!

In continuare cititi un Interviu cu  ROBERT UZUNĂ, Vicepreședinte Corporate Affairs al URSUS BREWERIES, despre actiunile companiei in aceasta perioada.

Vicepresedinte Corporate Affairs Ursus Breweries

 – Cum v-a afectat pandemia strategia de CSR si ce directie veti urma in continuare?

A fost cu siguranță o perioadă plină de provocări și ajustări ale planurilor pentru a răspunde contextului generat de pandemie. Această criză ne-a arătat că viteza, flexibilitatea și inovația sunt cele care furnizează cele mai bune soluții pentru problemele din comunitate. Iar aceasta este o lecție pe care o vom păstra și de acum încolo.

În ceea ce privește strategia de sustenabilitate a companiei, pandemia nu a fost un impediment pentru a pune pe hârtie ambițiile noastre pentru viitor și a depune eforturi pentru a avea deja rezultate în acest sens. Astfel, ne-am concentrat atenția asupra unei strategii solide pentru viitor, bazată pe șase piloni principali, cu ramificații în arii importante, cum ar fi reducerea emisiilor de CO2, reducerea consumului de apă, element esențial în producerea berii, sustenabilitatea resurselor, economia circulară, incluziunea și diversitatea și, nu în ultimul rând, alegerile responsabile, consumul responsabil de alcool. –

– V-ati implicat in sustinerea comunitatii/angajatilor in aceasta perioada? Daca da, in ce fel?

Siguranța și sănătatea angajaților noștri și a familiilor acestora au fost întotdeauna prioritățile noastre, însă în perioada pandemiei au fost aspectul asupra căruia ne-am concentrat cea mai mare parte a eforturilor. Am implementat rapid toate măsurile necesare de control și prevenție pentru a ne proteja colegii de orice risc de îmbolnăvire. Angajații noștri din fabrici și depozite au continuat să lucreze în schimburi, iar echipele noastre de vânzări au asigurat munca pe teren. Am implementat programul flexibil de lucru cu accent pe munca de la distanță, pentru colegii ale căror job-uri au permis acest lucru. Chiar dacă o parte din echipa responsabilă cu instalațiile de draft din HoReCa și o foarte mică parte din echipa Tehnic au fost trimise, temporar, în șomaj tehnic, ne-am asigurat că nu vor resimți schimbări la nivel salarial.

Am încercat să fim alături de angajații noștri mai mult decât oricând, atât prin implementarea unor măsuri care să îi țină în siguranță, cât și prin acțiuni și activități care să contribuie la informarea lor, dar și la menținerea coeziunii. Ne-am ținut colegii la curent cu evoluția situației și cu măsurile implementate atât în cadrul companiei, cât și în mediul extern. De asemenea, am vrut să îi ajutăm pe angajații noștri să gestioneze mai bine emoțiile și stările resimțite pe durata pandemiei, astfel că am realizat o serie de clipuri pe teme de nutriție, psihologie și mindfulness, cu specialiști din aceste domenii.

În ceea ce privește susținerea comunităților, prin intermediul mărcii Timișoreana, am ales să ne implicăm într-un parteneriat cu Crucea Roșie Română. Prin intermediul acestui parteneriat am donat un milion de lei, cu scopul de a sprijini sistemul medical la începutul perioadei de carantină. Totodată, brandul Timișoreana a lansat inițiativa de strângere de fonduri #separațidarîmpreună, încurajând românii să contribuie cu donații, prin SMS. În această inițiativă ni s-au alăturat voci importante din showbizz-ul românesc, cu ajutorul cărora am organizat o reprezentație caritabilă. Aceasta a fost transmisă în ziua de Paște de către patru televiziuni – Antena 1, Digi 24, Kanal D, PRO TV – care au arătat deschidere și au acceptat să fie partenerii acestei cauze. Cea mai mare satisfacție și bucurie a fost că, împreună, am reușit să strângem peste 200.000 de RON, din SMS-urile primite în cadrul inițiativei #separațidarîmpreună

 – Care sunt provocarile pe care le intampinati in derularea proiectelor de CSR?

În continuare, provocarea majoră este legată de canalele prin care putem să ajungem la stakeholderii programelor noastre. Acest lucru presupune digitalizarea cât mai multor procese, însă nu toate lucrurile pot fi realizate online. Anul acesta, de exemplu, aveam planificată realizarea unui nou raport de sustenabilitate conform standardelor GRI, însă acest lucru nu a mai fost posibil. Un astfel de raport implică și consultări cu stakeholderii, dar, din cauza restricțiilor impuse de pandemie, nu am mai avut posibilitatea organizării acestor consultări. Am realizat însă raportarea conform metodologiei legislației în vigoare.
Pe de altă parte, sunt proiecte care au avut de beneficiat în urma migrării în mediul online. Unul dintre cele mai relevante exemple este campania de prevenire a consumului de alcool de către minori, derulată, pentru al doilea an, în parteneriat cu Federația ONG-urilor pentru copil și cu Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională. Comparativ cu ediția precedentă, când toate workshop-urile de pregătire a formatorilor din educație s-au organizat față în față, anul acesta o parte dintre aceste sesiuni s-a desfășurat în mediul online. Atelierele desfășurate în format digital ne-au permis să atingem un public țintă mai larg decât workshop-urile fizice și, în același timp, ne-au consolidat flexibilitatea și capacitatea de adaptare.

Am încercat, de asemenea, să ne adaptăm și în ceea ce privește proiectele interne de CSR, realizate alături de angajații noștri. Mă refer la programele de voluntariat cu care angajații Ursus Breweries au fost obișnuiți și care, de la an la an, au avut din ce în ce mai mulți participanți. Întrucât astfel de proiecte implicau, în mod normal, grupuri mari de oameni, a trebuit să ne adaptăm situației și să gândim un mod de a face voluntariat de la distanță. Deși la început a părut dificil, am găsit parteneri care să ne ajute să facem și acest lucru. Cu sprijinul Asociației ViitorPlus, care derulează acțiunea “Adoptă un copac”, angajații noștri au avut ocazia să planteze copaci de la distanță. Mărturisesc că am participat și eu și că întreaga acțiune mi-a adus o mare satisfacție. Aștept acum cu nerăbdare să văd cum vor crește gorunul și teiul pe care i-am plantat.

  – Care a fost cea mai mare satisfactie profesionala din aceasta perioada?

Fără îndoială, cea mai mare satisfacție profesională anul acesta este reprezentată de modul în care Ursus Breweries a răspuns situației generate de pandemie. Mai exact, mă refer la parteneriatul încheiat cu Crucea Roșie Română, către care am donat un milion de lei pentru achiziția de echipamente medicale necesare în lupta împotriva COVID-19. Acest parteneriat a venit în mod natural, într-un moment în care era foarte important ca toți aceia care ar fi putut să contribuie pentru a lupta împotriva COVID-19 să o facă și într-un moment în care orice ajutor realmente a contat. Satisfacția vine și din faptul că, prin această colaborare și prin inițiativa #separațidarîmpreună, am văzut și implicarea românilor, care nu au rămas indiferenți și care, așa cum spuneam, au donat peste 200.000 RON

 – Cum pot deveni mai eficiente proiectele CSR in aceasta perioada de pandemie?

În această perioadă, proiectele de CSR eficiente vor fi acelea bazate pe flexibilitate și inovare, care pot fi adaptate contextului imprevizibil în care ne aflăm. Inițiativele noastre din ultimele luni, atât la nivel corporate, cât și la nivelul mărcilor, au ținut cont de aceste două aspecte și vom continua să acționăm astfel în continuare.

– Cum credeti ca se vor raporta companiile la proiectele de CSR in perioada urmatoare?

De câțiva ani încoace, oamenii au așteptări din ce în ce mai mari de la branduri și companii în ceea ce privește impactul pe care îl au în societate și lucrurile pe care le fac pentru sprijinirea comunităților în care își desfășoară activitatea. Ultimele luni au demonstrat foarte clar cât de important este impactul companiilor în multe aspecte-cheie ale societății – social, economic, mediul înconjurător – și cât de valoroasă este implicarea acestora. Nu mai există niciun motiv pentru care companiile să nu includă în strategia lor de afaceri componenta de responsabilitate socială, care trebuie să fie relevantă pentru identitatea și activitatea business-ului și pentru comunitatea în care operează.

În acest scop, trebuie să ne facem bine temele și să avem în vedere contextul actual și ce este relevant în această perioadă, atât pentru comunitate, ale cărei priorități și nevoi au suferit modificări majore, cât și pentru business. Va fi nevoie de foarte multă atenție, deschidere spre a asculta si intelege nevoile, precum și de flexibilitate.

Un alt lucru important va fi să ne concentrăm să îi integram pe toți stakeholderii și angajații noștri în această cultură a responsabilității și să creăm oportunități pentru o implicare autentică din partea lor. În Ursus Breweries, am făcut mereu acest lucru. Misiunea și viziunea noastră pentru ceea ce ne propunem să facem pentru România și pentru români depășesc interesul comercial și vom continua să facem proiecte care urmăresc un impact pe termen lung în comunitate.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...