Connect with us

Hi, what are you looking for?

#SPECIAL CSR

#SPECIALCSR: Interviu cu Sarah Joițoiu, Sustainability Advisor eMAG

SpecialCSR-Interviuri

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oameni din companiile care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor.

Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie să vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!
Pentru că avem nevoie de Știri Bune care să ne Inspire!

În continuare citiți un Interviu cu Sarah Joițoiu, Sustainability Advisor eMAG, despre actiunile companiei în această perioadă.


 Sarah Joitoiu - eMag

  1. De curand eMAG s-a alăturat comunității Global Compact (UNGC) a Organizației Națiunilor Unite. Care sunt principiile ce au stat la baza acestei decizii?

UN Global Compact este o initiativa internationala si cea mai mare retea pentru dezvoltare durabila care reuneste companii de pretutindeni. Suntem convinsi ca acesta este pasul corect si natural pentru a fi parte a unui demers global, deoarece traim intr-o lume in care provocarile nu mai sunt locale, ci globale. Credem ca prin implicarea noastra putem contribui la constientizarea si, mai departe, la generarea unor schimbari reale in randul companiilor prezente in Romania.

  1. Care a fost cea mai mare provocare in derularea acestui proces de aderare la UNGC?

UN Global Compact a implementat un sistem propriu de gestionare a participantilor, iar procedurile sunt destul de riguroase, in functie de gradul de implicare si de angajamentele pentru dezvoltare sustenabila pe care fiecare dintre companii si le propune.

Colaborarea cu ei este foarte eficienta si incercam, pe cat posibil, sa maximizam beneficiile acestei apartenente si sa implicam si alte companii din Romania, prin puterea exemplului.

  1. Care sunt planurile eMAG in ceea ce priveste sustenabilitatea si responsabilitatea sociala si de mediu?

Ne-am propus sa ne concentram atentia si resursele pentru a transforma eMAG intr-un business si mai sustenabil, pregatit sa performeze intr-o economie diferita fata de cea pe care o cunoastem azi. Suntem in plin proces de transformare, pentru ca ne dorim ca operatiunile noastre sa functioneze intr-o maniera inteligenta si prietenoasa cu mediul si comunitatile in care ne desfasuram activitatea. Suntem constienti ca pentru a avea succes avem nevoie de o alianta puternica alaturi de partenerii nostri de business. Intregul lant de aprovizionare trebuie sa opereze intr-un mod sustenabil si lucram in directia aceasta impreuna cu ei.

Clientii nostri sunt de asemenea extrem de importanti in aceasta transformare. Doar impreuna cu ei putem construi acest parcurs catre un viitor sustenabil.

  1. Cum v-a afectat pandemia activitatea și ce direcție veți urma în continuare?

Ne-am dat seama inca de la inceput ca ne confruntam cu o criza medicala fara precedent si ca, pentru a o depasi era nevoie de implicarea fiecaruia dintre noi, astfel ca ne-am mobilizat rapid, am cautat si identificat stocuri de masti pe care le-am achizitionat si le-am donat catre autoritati.  Am inteles ca este nevoie de o implicare mai mare, iar pentru a avea resursele necesare gestionarii unei astfel de situatii, ne-am dat seama ca avem nevoie de parteneri. Astfel, impreuna cu Mobexpert, Bitdefender si Banca Transilvania, am lansat platforma Doneaza pentru linia intai. Prin intermediul ei, ne-am propus sa ii ajutam pe cei mai expusi virusului si sa le oferim și altor oameni posibilitatea de a contribui.

Initiativa s-a bucurat de deschiderea și sustinerea unui numar mare de companii, care au facut donatii importante: Mastercard, Baupartner Group, Metropolitan Life sau PayU. Lor li s-au adaugat peste 5.700 de companii si peste 75.000 de oameni. Impreuna cu companiile si oamenii care au crezut in aceasta idee am strans peste 12,2 milioane de lei cu care am cumparat materiale de protectie si aparatura de prima necesitate.

In acest fel, prin platforma Donează pentru linia intai, am reusit sa directionam peste 5 milioane de masti de protectie cu trei pliuri catre medici, politisti, jandarmi si 350.000 de masti N95 (FFP2), cu grad ridicat de protectie catre medicii din spitale. Lor li se adauga doua ventilatoare de inalta performanta, care au fost donate catre Spitalul Județean Suceava și la Spitalul Clinic Victor Babes din Bucuresti, sub coordonarea Departamentului pentru Situatii de Urgenta. Tot din donatii, am dotat Centrul Național de Coordonare si Conducere a Interventiei, „creierul” operatiunilor de interventie de la inceputul crizei medicale generate de COVID-19 cu echipamente de ultima generatie in valoare de peste 500.000 de lei, astfel incat sa poata reactiona si mai rapid atunci cand vietile noastre sunt amenintate.

Cum spuneam deja, vom continua sa ramanem implicati in comunitate prin proiectele pe care le dezvoltam, in special pe directia sustenabilitatii prin transformarea operatiunilor noastre si prin implicarea partenerilor nostri. Totodata, continuam sa sustinem proiectele Fundatiei eMAG in domeniul educatiei atat la varf, investind in copiii cu potential inalt, cat si la baza, pentru a preveni abandonul scolar.

  1. Cum credeți că se vor raporta companiile la proiectele de sustenabilitate în perioada următoare?

Credem ca suntem in punctul in care cu totii trebuie sa ne asumam un comportament cat mai responsabil, iar companiile vor incerca sa-si transforme operatiunile in asa fel incat sa poata functiona intr-o noua economie. Pe viitor, un business sustenabil nu va mai fi optional, ci va fi necesar pentru a putea opera. Aceasta este o realitate si este absolut necesar sa se intample asa.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...