Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile sau fundatiile corporative care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor, a sistemului sanitar si a propriilor angajati.
Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!
Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!
In continuare cititi un Interviu cu Stefania Cristescu, Manager Marketing si Comunicare, Patria Bank, despre actiunile companiei in aceasta perioada.
- Care a fost prima decizie pe care ati luat-o in momentul in care s-a declarat stare de urgenta la nivel national?
Primele decizii au privit siguranta colegilor si deservirea clientilor in conditii optime. Suntem peste 600 de angajati si avem o retea cu peste 45 de unitati bancare in toata tara, unitati unde relatia cu publicul trebuie continuata in conditii de securitate si preventie maxime. Astfel, ne-am concentrat pe asigurarea de materiale de protectie si preventie in sucursale, pentru siguranta colegilor nostri si a clientilor. De la oferirea de masti si manuti, la intensificarea curateniei si igienizarii cu substante cu biocid, pana la montarea de sisteme de protectie si introducerea de reguli de acces, precum si program redus cu publicul.
Deservirea clientilor in conditii optime a fost si ramane o preocupare continua. Este normal sa stii ca poti avea acces la banii tai si ca poti sa dispui de ei oricum si oricand doresti, iar canalele digitale si tehnologia contactless ajuta. Ne-am indrumat clientii sa faca cat mai putine drumuri la banca si sa foloseasca mijloacele de plata si tranzactionare la distanta, concomitent cu punerea la dispozitie a unor solutii flxibile de ajutor pentra depasi cu bine aceasta perioada. Am modificat, de asemenea, unele fluxuri interne astfel incat sa avem in continuare o relatie normala si promta, iar colegii din sucursale si call center sa poata deservi clientii inclusiv telefonic.
- Cum ati reusit sa sustineti comunitatea/angajatii in aceasta perioada?
Desi suntem multi colegi, in multe sedii, reusim sa pastram o legatura foarte stransa. Iar perioada asta ne-a aratat puterea solidaritatii, a compasiunii si a suportului pe care ni-l putem oferi unii altora chiar si atunci cand suntem departe. Un lucru care consideram ca a contribuit major este transparenta in comunicare. Am ales ca tot ceea ce facem sa fie comunicat transparent. Colegii nostri sunt parinti, copii, bunici si grija pentru ei si pentru famiile lor a fost importanta in fundamentarea masurilor pe care le-am implementat. Mai mult, ne-am consultat cu colegii despre cum sa abordam acest context, prin sondaje si discutii interne, si am primit sugestiile lor, pe care le-am aplicat intr-o masura foarte mare. Avem comunitati diverse in cadrul Patria, cu nevoi diferite, astfel incat am raspuns fiecareia dintre ele cu solutii personalizate: de exemplu, in unitati am redus programul de lucru, concomitent cu asigurarea rotatiei de personal; in centrale si centrele operationale am extins programul de telemunca si flexibilizat orele de start astfel incat colegii sa ajunga la birou atunci cand se simt cel mai confortabil sa calatoreasca.
De cealalta parte, ne preocupa ceea ce se intampla in sistemul sanitar, ca de altfel pe foarte multi din mediul privat si ONG. Si ne-am bucurat sa vedem atat de multe initiative si o solidaritate fantastica in sustinerea cu echipamente si aparatura medicala. Suportul nostru s-a indreptat catre acest tip de ajutor si am sustinut initiative Asociatiei Daruieste Viata, carora le multumim pentru tot ce fac in perioada aceasta.
- Care sunt directiile de Responsabilitate Sociala pe care compania dumneavoastra le va urma in acest an.
Ramanem fideli sustinerii educatiei antreprenoriale si initiativelor de sustinere a micilor antreprenori, printr-o abordare complementara, care imbina conceptele teoretice cu multe aspecte practice, aplicate. Suntem mari promotori ai educatiei financiare „la firul ierbii” si ”pe camp” (literalmente), care implica de cele mai multe ori, in mod direct, forta noastra de vanzari. Si vom continua sa sprijinim proiectele de suflet in aceasta directie:
Proiectul Malltaranesc.ro, al Asociatiei Crestem Romania Impreuna, unde de mai bie de 3 ani sustinem producatorii mici sa isi distribuie marfa si sa intre in tainele comertului on-line-ului; partea frumoasa este ca in spatele producatorilor, cei care le gestioneaza paginile web si conturile de facebook sunt de multe oro copiii si nepotii lor, care invataa despre business „by doing”, facand chestiuni concrete.
Sprijinim Asociatia Administratorilor de Piete din Romania, impreuna cu care am lansat programul Banca la piata si POS -uri la piata (terminale de plata cu cardul direct in piete) si com continua sa mergem in pietele agro-alimentare pentru a vorbi cu producatorii, a le oferi informatii si ale fi alaturi pentru a-si creste mica afacere.
De asemenea, promovam si sustinem voluntariatul in cadrul companiei, fie el de „tip sportiv”, in directia unei vieti sanatoase si echilibrate, fie prin actiuni si activari de sustinere a unor cauze sociale. In cadrul acestor actiuni suntem aproape de Centrul de Transfuzie Sanguina Bucuresti, Autism Voice, World Vision sau comunitatea mamicilor antreprenor.
In general, suntem alaturi de organizatiile non-guvernamentele si ne dorim sa sustinem dezvoltarea lor si constructia unei societati civile cat mai puternice, in masura sa aduca un plus de echilibru, responsabilitate si de implicare in abordarea diferitelor teme importante pentru Romania. De exemplu, chiar acum, impreuna cu prietenii si partenerii de la Code 4 Romania, suntem in plina campanie de informare si promovare pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit catre ONG-uri si cauze sustinute de acestea. Pe www.redirectioneaza.ro, asociatiile si fundatiile se pot inscrie usor (sunt peste 1200 inscrise) si orice cetatean poate, la fel de usor, sa aleaga ONG-ul catre care va directiona 3,5% din impozitul pe venit. Anul acesta termenul limita de depunere este 30 Iunie.
- Cum credeti ca se vor desfasura afacerile din domeniul in care activati in perioada urmatoare?
Ne asteptam ca in perioada urmatoare sa vedem schimbari in sectorul financiar bancar, considerand contextul macroeconomic si impactul acestei perioade la nivel nivelul populatiei si al companiilor. Am vazut deja o contractie a apetitului de creditare, concomitent cu cresterea accesarii serviciilor la distanta, situatie normala intr-un context de incertitudine ridicata. In mod cert este nevoie de reconstructie si de contributia fiecaruia dintre noi aici: fie ca vorbim de cetateni, de companii private, de sistemul public si de societatea civila. Este extrem de important sa existe echilibru, claritate si responsabilitate in decizii, astfel incat pe de o parte sa fie asigurate masurile de protectie a sanatatii populatiei, cu un minimum de vieti afectate, si costuri economice cat mai mici si, de cealalta parte, sa fie asigurat suport pentru populatia si antreprenorii realmente afectati.
Cred ca este important sa vedem oportunitatile pe care ni le poate aduce acest moment, de exemplu in directia continuarii demersurilor de digitalizare, cat mai ales privind deschiderea catre digital a segmetelor care preferau mai mult off-line-ul in detrimentul on-line-ului. De asemenea, oportunitatea de a optimiza cadrul si spatiul de munca, pentru ca angajatii sa se simti cit mai protejati, prin reducerea spatiilor fizice (acolo unde este posibil) si cresterea procentului de remote work.
Momentele de criza, desi dificile, au si puterea de a genera salturi in dezvoltare, stimuleaza creativitatea si aparitia unor solutii inedite de adaptare si de a raspunde noului context. Cred ca este important sa ne concentram pe aceaste oportunitati pentru a evolua, atat in domeniul bancar, cat si in orice alt sector.