Connect with us

Hi, what are you looking for?

Featured

STUDIU: 9 din 10 români vor returna ambalajele după introducerea Sistemului Garanție-Returnare

colectareConform unui studiu realizat de Alianța Producătorilor de Băuturi, 9 din 10 români declară că sunt de acord cu implementarea Sistemului Garanție-Returnare pentru că își doresc ca acesta să fie o soluție prin care devin mai conștienți de responsabilitatea pe care fiecare persoană o are pentru protejarea mediului înconjurător și pentru a-l menține curat. Românii consideră astfel că introducerea Sistemului Garanție-Returnare (SGR) la nivel național va determina adoptarea unor obiceiuri mai responsabile în rândul populației în ceea ce privește reciclarea ambalajelor de plastic, sticlă sau metal.

Alice Nichita_ANBR“Studiul a măsurat modul în care românii se raportează la gestionarea deșeurilor, în special modul în care comportamentul lor se va schimba odată cu implementarea Sistemului Garanție-Returnare. Estimăm că anual în România sunt puse pe piață aproximativ 6 miliarde de ambalaje și ne bucurăm că există o atitudine pozitivă din partea consumatorilor pentru introducerea unei astfel de măsuri. Astfel, ei vor avea o infrastructură mai accesibilă pentru reciclarea ambalajelor de plastic, metal sau sticlă.”, declară Alice Nichita, reprezentant al Alianței Producătorilor de Băuturi și Președinte al Asociației Naționale pentru Băuturi Răcoritoare.

Sistemul Garanție-Returnare reprezintă un sistem în care consumatorul va plăti o garanție de 0,50 RON atunci când va cumpăra o băutură de la un comerciant. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial. Sistemul vizează ambalajele primare de unică folosință: sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1L și 3L.

Julia Leferman_Berarii RomanieiCa producători de băuturi, ne-am asumat cerințele pe care industria le are ca parte a principiului Răspunderii Extinse a Producătorului, iar implementarea Sistemului Garanție-Returnare este esențială pentru România. Un astfel de sistem și-a demonstrat eficiența în alte state europene, iar studiul ne arată că există deschidere și din partea românilor. Ne bucurăm că suntem foarte aproape de a avea cadrul legislativ care va stabili regulile de funcționare ale unui sistem ce reprezintă o soluție reală pentru a atinge țintele de colectare selectivă ale țării noastre.”, declară Julia Leferman, reprezentant al Alianței Producătorilor de Băuturi și Director General al Asociației Berarii României.

Rezultatele studiului realizat de Alianța Producătorilor de Băuturi cu sprijinul Kantar România ne arată și principalele motivele pentru care românii ar recicla mai des, frecvența și modul de returnare a ambalajelor, după introducerea SGR, astfel:

  • Pentru 44% dintre respondenți, principalul motiv pentru care ar returna ambalajele ar fi protejarea mediului înconjurător, 32% ar returna pentru a avea un ambient mai curat, iar 10% au menționat ca motiv principal pentru care ar returna ambalajele faptul că deja reciclează sau susțin reciclarea;
  • 59% dintre respondenți declară că ar returna ambalajele o dată pe săptămână;
  • 87% ar fi dispuși să returneze prin intermediul aparatelor automate;
  • 83% ar returna ambalajele către centrele de colectare ale magazinelor de proximitate, iar 81% către supermarketuri și hipermarketuri;
  • 89% dintre respondenții care nu au reciclat ambalajele băuturilor în ultimul timp declară că își doresc să aibă centrele de colectare în apropierea locuinței, iar 48% își doresc să știe ce se întâmplă cu ambalajele returnate, după ce acestea sunt preluate din punctele de colectare.

Studiul a fost realizat în septembrie 2020 de către Alianța Producătorilor de Băuturi, formată din Asociația Națională a Producătorilor de Băuturi Răcoritoare și Asociația Berarii României, prin intermediul Kantar România. În cadrul studiului au fost chestionate 802 persoane prin metoda CATI, la nivel național și 623 de persoane din mediul urban prin metoda CAWI. Eșantionul a fost cuprins din respondenți bărbați și femei cu vârsta între 18-65 ani, care au cumpărat cel puțin una dintre băuturile de interes (bere, suc, apă îmbuteliată, vin îmbuteliat sau băuturi spirtoase) în luna anterioară realizării studiului.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...