CSRmedia
CSRmedia
CSRmedia - publicatie premiata de Familia Regala a Romaniei

STUDIU CSR: 76% dintre companii au ajutat comunitatea prin donații în bani

 Coperta-StudiuCSR - 2020

  • 73% dintre companii au vizat domeniul sanatatii pentru interventie si sprijin
  • 41% dintre companiile respondente spun că bugetul de CSR a stagnat în anul 2020.
  • Peste 94% dintre companiile respondente colaborează cu ONG-uri pentru implementarea proiectelor de CSR.

CSRmedia.ro, in parteneriat cu Valoria Business Solution, au lansat cea de-a opta editie a Studiului Dinamica si Perspectiva Domeniului CSR in Romania. Raportul prezinta datele de la editia 2020, dar si serii de date comparative pe ultimii cinci ani.

Analiza a fost lansata in cadrul celei de-a 8-a editii a Seminarului Comunitatii CSR (#FamiliaCSR), eveniment online ce a reunit aproximativ 50 de companii.

Astfel, conform studiului, 79% dintre companiile respondente,  față de 62% anul trecut, definesc responsabilitatea socială ca strategie sustenabilă de business. Față de anul trecut, rezultatele cercetării de anul acesta consemnează creșteri semnificative și la implicarea în comunitate (+9pp), filantropie (+9pp), managementul responsabil al lanțului de furnizori (+8pp). Singura scădere, de altfel marginală, este la etica în afaceri (-1pp).

Analiza releva faptul ca 41% dintre companiile respondente, față de 24% anterior, spun că bugetul de CSR a stagnat în anul 2020. Bugetele de CSR care cresc semnificativ, cu 20-30%, sunt mai puține cu -4pp în 2020 față de 2019, dar nu sunt singurele care scad. Vedem o scădere cu -15pp a companiilor care spun că bugetele lor de CSR sunt mai mari cu 10-20%, și o scădere de -10pp a celor care sunt mai mari cu 5-10% în acest an.

Totodata, 76% dintre companiile respondente la această ediție, față de 68% anterior, au ajutat comunitatea prin donații în bani, iar 48% vs. 47% prin practici de afaceri responsabile social.

„ Aceasta analiza – unica pe piata din Romania – ne ofera o perspectiva de ansamblu asupra domeniului CSR din ultimii 8 ani, fiind un instrument util atunci cand se elaboreaza o strategie. Fiind deja la a opta editie, punem la dispozitie informatii comparative, care ne arata dinamica responsabilitatii sociale din ultimii ani si mai ales tendintele”, a declarat Lacramioara Botezatu, Project Manager al CSRMedia.ro.

“Studiul este un reper pentru acest domeniu in Romania si arata cum au evoluat companiile de la derularea proiectelor de CSR cu bugete mici si preponderent locale la cele cu acoperire nationala si bugete in crestere, de la cvasi-inexistenta raportarii de CSR la adoptarea standardelor de raportare internationale. Dar cel mai important rezultat este faptul ca procesul de masurare a impactului in comunitate a devenit unul de management al riscurilor”, spune Elena Badea, Managing Director, Valoria Business Solutions.

CSR Awards

Studiul arata ca 52% dintre companii, față de 40% în anul 2019, spun că se implică în CSR deoarece aceasta le aduce recunoaștere și vizibilitate. Deși sunt mai puține companii care spun că se implică în CSR deoarece faciliteză dezvoltarea bradului de angajator (-7pp), sunt mai multe cele care spun că valoarea financiară a companiei crește (+6pp), precum și cele care spun că face parte din strategia lor de sustenabilitate (+1pp).

Mai mult, 67% dintre companiile respondente, față de 71% în anul anterior, spun că au un proces intern / extern pe carre îl aplică pentru identificarea temelor relevante pentru CSR. Procentajul companiilor care spun că nu au un proces intern / extern pentru identificarea temelor relevante pentru companie în domeniul CSR dar lucrează la asta este în creștere cu +9pp. Acest rezultat denotă în continuare o maturizare a abordării domeniului CSR de către companii.

39% dintre companii în anul 2020, față de 26% în 2019, colaborează cu instituții care oferă servicii medicale și de îngrijire pentru implemetarea proiectelor de CSR. Peste 94% dintre companiile respondente colaborează cu ONG-uri pentru implementarea proiectelor de CSR și anul acesta. Este de remarcat creșterea cu +3pp a celor care au o colaborare cu autoritățile centrale/locale, dar mai ales creșterea de +4pp a firmelor respondente care colaborează cu instituții de învățământ.

Despre studiu
Studiul, singurul de acest fel realizat opt ani la rand, analizeaza si exploreaza perceptiile executivilor si ale specialistilor CSR in legatura cu proiectele initiate si derulate in domeniul responsabilitatii corporative in anul 2020 si perspectivele din perioada urmatoare.

Rezultatele studiului se bazează pe răspunsurile primite la un chestionar alcătuit din 30 de întrebări  administrat online în perioada 12 august – 29 septembrie 2020. La chestionar au răspuns companii ce activează în 16 industrii. 99% dintre firmele respondente spun că derulează proiecte de CSR.

Multumim Partenerilor: Penny, Tenaris Silcotub, Vodafone, Unilever, Coca-Cola, Mol Romania, Fundatia Groupe Renault si Groupama Asigurari.

 

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.