STUDIU CSR Media: 71% dintre companii definesc responsabilitatea socială ca strategie sustenabilă de business

CSRMedia.ro, impreuna cu Valoria.ro, a lansat a 10-a Ediție a Studiului – Dinamica și Perspectiva Domeniului CSR din România. Acesta este singurul Studiu de pe piata autohtonă dedicat domeniului CSR care analizeaza tendințele domeniului pentru 10 ani la rand.

Ajuns la a zecea ediție, acest studiu aduce de fiecare dată imaginea la zi a domeniului de CSR și se adresează specialiștilor de CSR, dar mai ales managerilor și directorilor executivi care își doresc să înțeleagă evoluția acestui domeniu.

Rezultatele ediției curente indică o căutare firească a modalităților de răspuns a echipelor de CSR la provocările aduse de anul 2022.

Studiul explorează percepțiile executivilor de top, directorilor, managerilor și specialiștilor de CSR din diverse companii din România cu privire la evoluția, dinamica și provocările acestui domeniu în 2022 și 2021. Sunt îmsă prezentate și câteva serii de date cu evoluția din ultimii cinci ani. 

Conform Studiului, 71% dintre companiile respondente,  față de 68% în anul 2021, definesc responsabilitatea socială ca strategie sustenabilă de business. Față de 2021, vedem creșteri la filantropie și managementul riscului (+9pp) și la interacțiuni semnificative cu stakeholderii (+6pp), în timp ce managementul responsabil al lanțului de furnizori este în ușoară scădere (-4pp), probabil pe fondul dificultăților din ultimele 14-16 luni.

26% dintre companiile respondente în 2022, față de 29% anterior (-3pp), spun că bugetul de CSR a crescut cu 20-30% în anul 2022. Bugetele de CSR care cresc semnificativ, cu 20-30%, sunt marginal în scădere, cu -3pp în 2022 față de 2021 și nu sunt singurele. Vedem o scădere de -9pp a procentului companiilor care spun că bugetele lor de CSR sunt mai mari cu 10-20%, și o creștere de +13pp a celor care au același buget (stagnare).

65% dintre companii spun, în anul 2022, că se implică în CSR deoarece face parte din strategia lor de sustenabilitate și numai 35% față de 55% în anul 2021, pentru că face parte din strategia de relații publice.  Deși cele mai multe companii, ca și anul trecut, spun că se implică în CSR deoarece face parte din strategia lor de relații publice (65%), sunt la egalitate cele care spun că acest demers le aduce recunoaștere și vizibilitate cu cele care spun că face parte din filosofia companiei (41%).

45% dintre companiile respondente în 2022, față de 40% cu un an înainte, spun că au o strategie de CSR primită de la firma-mamă pe care o implementează. Răspunsurile la această ediție arată că procentul companiilor care spun că au o strategie de CSR locală scade cu -7pp. În 2022, procentul companiilor care spun că au primit strategia de CSR de la firma-mamă crește de la 40% la 45%. De asemenea este de remarcat creșterea marginală cu +2pp a procentului companiilor care spun că nu au o strategie de CSR.

49% dintre companiile respondente în 2022, comparativ cu 45% în 2021, spun că au o raportare după standarde internaționale prin care urmăresc impactul activităților de CSR. Per total, față de anul trecut, numărul companiilor care urmăresc impactul CSR scade marginal cu -4pp. Raportarea în conformitate cu standardele internaționale înregistrează o creștere +4pp, cea după sisteme de evaluare proprii scade cu -14pp, iar cea bazată pe evaluări oferite de parteneri crește cu +6pp.

Romanian ESG Summit

55% dintre companii în 2022, în scădere cu 10pp față de anul 2021, spun că departamentul de PR și Marketing este cel care prevede, în principal, o linie de buget pentru CSR. Procentul scade masiv pentru prima dată, după 5 ani de stagnare la 65%. Chiar dacă principala linie de buget de CSR rămâne la departamentul de PR și Marketing, departamentul de sustenabilitate urcă pe locul al doilea, înregistrând o creștere de +12 puncte procentuale. Departamentul de CSR se află acum pe locul al treilea, fiind urmat la mică distanță de cel de HR.


Multumim companiilor care ne-au sustinut in acest demers: MOL Romania, Penny Romania și BCR.


STUDIUL POATE FI CITIT MAI JOS:

 

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.