STUDIU CSR: Procentul companiilor care spun ca au o strategie de CSR a crescut cu 10%

Seminar CSR 2017 (61)Companiile care deruleaza proiecte de CSR au inregistrat o crestere de 17% a bugetelor cu valori cuprinse intre 50.000 si 100.000, in timp ce bugetele cuprinse intre 10.0000-50.000 euro inregistreaza o scadere de 12%,  se arata in cea de-a cincea editie a Studiului – Dinamica si Perspectiva domeniului de CSR din Romania, realizat de CSRMedia.ro si Valoria Business Solutions. In acelasi timp, 35% dintre companiile respondente spun ca bugetul de CSR a stagnat in anul 2017. Este de mentionat ca 42% dintre companii spun ca bugetul lor de CSR are ca principala sursa alocarile deductibile, in timp ce 46% dintre companii folosesc pentru finantarea proiectelor de CSR alocari nedeductibile din bugetul companiei.

Totodata, procentul companiilor care spun ca au o strategie de CSR a crescut cu 10% comparativ cu anul trecut, de la 76% la 86% anul acesta.

Lacramioara BotezatuRezultatele studiului aduc o noua perspectiva asupra domeniului responsabilitatii sociale corporative din Romania. De la an la an vedem tot mai multe proiecte cu impact la nivelul comunitatilor si, mai ales, tot mai multe companii si oameni care se implica. Ma bucur sa vad o colaborare intre companii atunci cand este vorba despre proiecte. Atunci cand ne unim resursele, rezultatele sunt mult mai bune”, a declarat Lacramioara Botezatu, Project Manager al CSRMedia.ro.

 

Elena Badea_Valoria_SStudiul Dinamica și perspectiva domeniului de CSR din Romania ne arata cum au evoluat companiile de la derularea proiectelor de CSR cu bugete mici si preponderent locale la cele cu acoperire nationala si bugete in crestere, de la cvasi-inexistenta raportarii de CSR la adoptarea standardelor de raportare internationale. Astfel, studiul releva evolutia responsabilitatii sociale corporative in mediul de business local si contribuie la profesionalizarea acestuia”, spune Elena Badea, Managing Partner, Valoria Business Solutions.

 

In ceea ce priveste impactul proiectelor de CSR, 35% dintre companii folosesc sisteme de evaluare proprii. Per total, fata de anul trecut, numarul companiilor care urmaresc impactul CSR creste cu 18%. Inforgrafic_Dinamica CSR_1Raportarea in conformitate cu standardele internationale inregistreaza o crestere de 10%, cea dupa sisteme de evaluare proprii creste cu 5%, iar cea bazata pe evaluari oferite de parteneri cu 3%, comparativ cu anul precedent.

De asemenea, procentajul companiilor care spun ca au un proces intern / extern pentru identificarea temelor relevante pentru companie in domeniul CSR si il implementeaza este in crestere cu 14% comparativ cu anul precedent. Acest lucru denota deja o anumita maturizare a abordarii domeniului CSR de catre companii.

Fata de anul trecut, rezultatele cercetarii de anul acesta consemneaza si un usor transfer de focus intre categoriile aflate pe primele locuri, de la strategia sustenabila de business (-5pp) la etica in afaceri (+6pp). Totusi componenta categoriilor din top trei ramane neschimbata si in acest an.

Totodata, desi sunt mai putine companii care spun ca se implica in CSR deoarece aceste actiuni le aduc recunoastere si vizibilitate, in egala masura sunt mai putine si cele care spun ca responsabilitatea sociala corporativa face parte din strategia lor de sustenabilitate.

Studiul, singurul de acest fel realizat cinci ani la rand, analizeaza si exploreaza perceptiile executivilor si ale specialistilor CSR  in legatura cu proiectele initiate si derulate in domeniul responsabilitatii corporative in anul 2016 si perspectivele din perioada urmatoare.

Despre studiu
Rezultatele studiului se bazeaza pe un chestionar alcatuit din 40 de intrebari  administrat online in perioada 11.05.2017–3.06 2017. La chestionar au raspuns companii ce activeaza in 16 industrii. 14% dintre respondenti au functia de CEO/Presedinte/Membru al Consiliului de Administratie, 40% au functia de Specialist Marketing PR/Comunicare, iar 36% Specialist CSR.
40% dintre respondenti provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane EUR, 18% din companii cu cifra de afaceri intre 50-100 milioane EUR , 22% din companii cu cifra de afaceri intre 10-50 milioane EUR, 11% cu cifra de afaceri intre 1-10 milioane EUR si 9% sub 1 milion de EUR cifra de afaceri.


Studiul a fost realizat cu sprijinul: Orange, BCR, Lidl, Fundatia Sensiblu, Groupama si Mol Romania.

Studiul poate fi gasit AICI

GALERIE FOTO DE LA LANSAREA STUDIULUI IN CADRUL SEMINARULUI COMUNITATII CSR 2017

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.