Studiu de caz: Programul Life Changer – lectii despre finante si profesie pentru elevii de gimnaziu

Studiu JAR Rezultatele primului test OECD PISA, care vizeaza educatia financiara in randul tinerilor, arata ca cei mai multi dintre ei au probleme in a intelege si explica notiuni financiare. Citirea unui extras de cont, intelegerea implicatiilor pe termen lung pe care le presupune un imprumut sau explicarea modului in care asigurarile pot functiona in beneficiul lor sunt situatii care i-au pus in dificultate pe elevi din 18 tari, participanti la acest studiu.

Totodata, OECD atrage atentia ca un rol esential pentru incluziunea financiara a generatiilor viitoare trebuie sa-i apartina scolii.

In paralel, companiile din domeniu care inteleg importanta unui consumator educat adopta incluziunea financiara ca obiectiv strategic si sustin initiative ale organizatiilor non-guvernamentale care duc la indeplinirea acestuia. Astfel, incepand cu 2013, grupul MetLife, prin intermediul Fundatiei sale MetLife, a decis sa sustina, in diferite regiuni de pe glob, initiative pentru incluziunea financiara a tinerilor si adultilor.

Una dintre acestea este programul Life Changer, dezvoltat in 18 tari3 din Europa si Orientul Mijlociu in parteneriat cu organizatia Junior Achievement. Ca parte a strategiei de responsabilitate sociala, programul promoveaza incluziunea financiara a tinerei generatii prin dezvoltarea abilitatilor necesare pentru iStudiu JAR 01ntegrarea pe piata muncii si prin crearea premiselor pentru o viata sigura si independenta financiar.

Dezvoltarea programului se bazeaza pe o traditie de 37 de ani de colaborare constanta dintre Junior Achievement si grupul MetLife.

In 2016, programul Life Changer (Schimbam vieti) a implicat peste 26.000 de elevi, din Europa si Orientul Mijlociu, oferindu-le acces la experiente educationale de antreprenoriat si incluziune financiara, dar si consultanta din partea a peste 750 de voluntari din partea companiei, la nivel regional.

In Romania, programul este implementat de Junior Achievement cu sprijinul Metropolitan Life, parte a grupului MetLife, iar in 2016, peste 3.000 de tineri, cu varste cuprinse intre 11 si 15 ani, au avut acces gratuit la un set de opt activitati learning by doing.

Studiu JAR 00Formatul propus prin programul Life Changer ofera acces gratuit la un kit educational complet si incurajeaza profesorii sa includa in lucrul la clasa activitati despre venituri, buget sau risc financiar. Prin intermediul acestui kit educational, dar si prin colaborarea profesor-consultant voluntar Metropolitan Life, elevii au acces la oportunitati de invatare practica si la notiuni financiare de baza explicate pe intelesul lor, prin diferite exemple. In 2016, programul a reunit 95 de profesori din 20 de localitati4 si 73 de consultanti voluntari din partea companiei.

Programul a prins foarte bine, intrucat educatia financiara nu facea parte deloc din viata cotidiana a elevilor mei. Bagajul lor de cunostinte legate de bani era foarte limitat. Pentru ei, banii nu insemnau decat un mijloc prin care isi pot achizitiona diverse lucruri. Au aflat, prin intermediul programului, ce inseamna sa te intretii si ce efort fac familiile lor.” – Profesor-diriginte, Scoala Gimnaziala Nicolae Titulescu, Bucuresti.

Componenta learning by doing a fost sustinuta prin cele peste 450 de ore de voluntariat la clasa, in care au fost implicati angajati ai companiei. Pornind de la propria experienta profesionala, acestia au explicat, pe intelesul copiilor, cum pot fi utilizate asigurarile pentru prevenirea diferitelor situatii de risc si care sunt principalele tipuri de asigurari.

Intregul Studiu poate fi citit in documentul de mai jos.

JA_Studiu de Caz_Programul Life Changer_lectii Despre Finante by CSRMedia Network

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.