Studiu despre responsabilitatea sociala corporativa in Nigeria. 7 din 10 companii au initiative de CSR

the state of csr in nigeria 2016In Nigeria a aparut, dupa cinci ani, a doua editie a studiului The State of CSR in Nigeria, realizat de o firma locala de consultanta in managementul afacerilor – ThistlePraxis Consulting. Aproximativ 6000 de directori, manageri si responsabili de CSR din companiile nigeriene, dar si din ONG-uri si institutii, au fost abordati si directionati catre un chestionar online alcatuit din 28 de intrebari. Din cei 6000, au raspuns 700.

O prima concluzie a studiului este ca aproape trei sferturi dintre organizatiile respondente spun ca desfasoara activitati de CSR, dar fara a acorda atentie raportarii sau masurarii impactului si a investitiei in comunitate. La intrebarea de ce fac CSR, peste jumatate dintre respondenti au spus ca din filantropie, din dorinta de a oferi ceva inapoi comunitatii. 48% au raspuns ca din dorinta de a se alinia standardelor internationale, in timp ce 35% vad in CSR o strategie de business.

La fel ca si in editia anterioara (2011), educatia este si acum domeniul predilect de interventie a companiilor in comunitate, in special prin intermediul donatiilor, iar sanatatea, educatia si mediul sunt primele trei domenii in care companiile vor investi in urmatorii cinci ani.

Alte concluzii:

  • 72% dintre organizatii nu isi masoara investitia in comunitate si, de fapt, nu considera responsabilitatea sociala corporativa ca fiind o forma de investitie;
  • 86% dintre organizatii nu au un departament dedicat de CSR;
  • organizatiile pretind ca aloca intre 1 si 10% din profit proiectelor de CSR sau diverselor investitii in zona sociala;
  • 76% dintre organizatii nu isi publica rapoartele de CSR sau sustenabilitate.

Studiul poate fi accesat AICI

Sursa foto (captura): The State of CSR in Nigeria

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.