STUDIU: Putine companii includ campaniile de CSR in strategia de comunicare

Mai putin de o treime dintre companiile din toata lumea integreaza campaniile de CSR in strategia de comunicare corporativa, se arata in cea de-a treia editie a studiului global Grayling PULSE. Si asta in pofida faptului ca 30,1% dintre respondenti considera ca acestea au cel mai mare impact asupra reputatiei unei companii, in timp ce pe locul doi se afla comunicarea interna (17,7%). Studiul PULSE este realizat trimestrial si are ca obiectiv identificarea principalelor tendinte in industria comunicarii la nivel global, regional si local. Peste 1300 de experti in comunicare din toata lumea au luat parte la aceasta editie a studiului. Potrivit rezultatelor studiului, la nivel global doar 15% dintre organizatii au o strategie integrata de CSR, in vreme ce 26% dintre acestea nu au o strategie pentru astfel de proiecte.

“Integrarea proiectelor de CSR in planul de afaceri al unei companii si comunicarea acestora pot genera avantaje competitive in orice industrie. Cu toate acestea, un numar mare de organizatii nu au in vedere diversificarea resurselor ce pot contribui la managementul reputatiei si la strategia pe termen lung a companiei. Sper ca prin prisma rezultatelor acestui studiu, din ce in ce mai multi experti in comunicare si manageri de top sa sustina dezvoltarea si integrarea unor strategii coerente de responsabilitate sociala corporativa in planurile de business”, a declarat Ana Dodea, International Client Services Director, CEE & SEE, Grayling.

Dintre cele mai importante concluzii ale studiului PULSE, pot fi amintite:

  • 37% dintre companii aloca doar 10% din bugetul de comunicare pentru campaniile de CSR;
  • Peste jumatate dintre respondenti (52%) considera ca presa este interesata sa promoveze aspecte referitoare la activitatile de CSR (52%);
  • Companiile din retail (58%), transport, auto & logistica (53%) si energie, industrie & mediu (53%) considera ca au performante bune in CSR si sustenabilitate;
  • Majoritatea platformelor de CSR au in vedere urmatoarele trei domenii: Comunitate si Responsabilitate Sociala Corporativa (16%); Deseuri si Reciclare (13%) si Filantropie si Voluntariat (11%);
  • Cele mai des utilizate mijloace de comunicare a activitatilor de CSR sunt relatiile cu presa (25%) si comunicarea interna (24,6%);
  • Doar 12% dintre organizatii folosesc social media pentru comunicarea activitatilor de CSR.

Peste 1300 de experti in comunicare din toata lumea au luat parte la a treia editie a studiului PULSE. Obiectivul acestui studiu este este de a furniza specialistilor in comunicare date si informatii de valoare care pot fi utilizate pentru o mai buna planificare a activitatilor de comunicare si a resurselor de PR din cadrul propriei organizatii.

Pentru mai multe detalii, clik AICI

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.