STUDIU: Reputatia unei companii farmaceutice este data de comunicarea centrata pe oameni

responsabilitatea sociala a companiilor fotoGfK Romania a lansat primul studiu despre reputatia companiilor farmaceutice din Romania, o cercetare realizata in randul reprezentantilor mass media. Conform studiului GfK de gestionare a reputatiei realizat cu ajutorul Reputation Management Model – RepMan, companiile din industria farmaceutica locala se bucura de o reputatie medie spre buna in ochii jurnalistilor romani, indexul mediu fiind de 71 de puncte, pe o scala de la 0 la 100. Concluziile cercetarii arata ca pilonii cu cel mai mare impact asupra reputatiei unei companii farmaceutice din perspectiva jurnalistilor romani sunt:GSK

  • Calitatea managementului – cel mai mare impact avandu-l atributul de partener etic in afaceri
  • Companie pentru angajati – ii pasa de opiniile angajatilor
  • Angajamentul emotional – respecta valorile sociale si acorda importanta culturii si valorilor locale si cultiva o comunicare coerenta, sincera si de incredere cu toate partile interesate

Atunci cand se gandesc la compania farmaceutica cu cea mai buna reputatie, jurnalistii au in minte o companie definita prin etica in afaceri, angajator preferat si respect pentru valorile sociale si culturale. In evaluarea companiilor farmaceutice prezente pe piata din Romania, jurnalistii au acordat scoruri medii si sub medie pentru performanta acestora pe cei trei piloni mentionati anterior.

In schimb, atributele care au obtinut cele mai mari scoruri sunt cele legate de stabilitatea si puterea financiara sau de inovatiile realizate de companii. Totusi, impactul acestor ultimi piloni in indicele de reputatie este foarte scazut. Altfel spus, pentru jurnalisti este de asteptat ca o companie producatoare de medicamente sa aiba putere financiara si produse de calitate. Ca sa o perceapa drept o companie cu reputatie buna insa, sunt esentiale alte calitati.

Simona Dan, Market Strategy Advisor GfK Romania“Atunci cand vorbim despre reputatie, vorbim de fapt despre perceptii, care pot diferi in functie de categoria de public pe care o analizam. Ce ne spun concret concluziile acestui studiu? Producatorii din industria farmaceutica pot sa isi imbunatateasca scorul de reputatie semnificativ daca imbunatatesc perceptia asupra relationarii, implicarii in comunitate si in vietile oamenilor, dar si a preocuparii pentru angajati”, spune Simona Dan, Market Strategy Advisor GfK Romania.

Atunci cand se refera la personalitatea companiilor farmaceutice, asocierile pe care le fac jurnalistii sunt urmatoarele:

  • Roche – este considera o companie vizionara, relaxata
  • Sanofi – inteligenta
  • GlaxoSmithKline (GSK) – lider, superioara
  • Pfizer – responsabila si puternica
  • Novartis – serioasa

Reputatia unei companii se construieste pe 7 piloni: familiaritate, managementul calitatii/ etica in afaceri, calitatea produselor si a serviciilor, performanta financiara, calitatea de bun angajator, responsabilitate sociala şi implicare emotionala.

Exista o corelatie foarte puternica intre reputatie si performanta financiara a companiei, utilizarea si recomandarea produselor sau a serviciilor, calitatea de angajator preferat si cea de actor responsabil social.

Studiul de masurare a reputatiei in domeniul farmaceutic a fost realizat online cu ajutorul GfK Reputation Management Model, in lunile august-septembrie 2014, pe un esantion de 80 de jurnalisti, bloggeri sau moderatori TV, 75% din presa centrala si 25% din presa locala.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.