Telefonul Copilului: 10 ani, 12.000.000 minute de consiliere

Nevoia de comunicare cu parintii. Tristete si singuratate. Probleme afective cauzate de divortul parintilor. Probleme sentimentale. Abuzuri. Tendinte de suicid. Drame reale ale copiilor din Romania, problemele noastre, indiferent ca suntem sau nu parinti, in spatele carora sunt cifre si statistici care te inmarmuresc. “Telefonul Copilului” a implinit 10 ani. Un numar “mic” care ajuta atat de mult. Totul a inceput in 2001, cu 0800 200 200, o Linie Verde pentru protectia copilului, prima de acest tip, pusa la dispozitie de Romtelecom, partenerul fidel al proiectului. “Casa de copii nu e Acasa” a ramas si acum, dupa ani, unul dintre cele mai puternice sloganuri ale unei campanii de constientizare. “Acasa” pentru un copil nu poate fi altundeva decat in sanul unei familii care il iubeste.

0800 200 200 a fost la datorie in tot acest timp. In 2006, numarul de telefon a fost “adoptat” de nou infiintata organizatie nonguvernamentala “Telefonul Copilului”, iar in anii urmatori 0800 200 200 s-a transformat in 116 111, Romania devenind a treia tara din Europa care a implementat numarul unic de asistenta pentru copii. Campanii, “Si tu poti un parinte mai bun”, “Cand eu nu pot sa vorbesc”, “Cupa Telefonul copilului la mini-baschet”, “Scoala mamelor”. Parteneriate, Ministerul Muncii, Ministerul Educatiei, DGASPC-uri, inspectorate scolare, de politie. In acest timp telefoanele au sunat, 7 zile din 7, iar din 2011, pana la miezul noptii. 10 ani, 1.700.000 de apeluri, 12.000.000 minute de consiliere. Pentru Catalina Florea, directorul executiv al asociatiei, sunt cifre si „statistici triste”. 35.000 de cazuri, in special abuzuri, au necesitat interventia institutiilor. Numarul cazurilor de abuzuri a crescut in ultimii 3 ani cu 98,5%. Cele mai multe strigate de ajutor vin din mediul rural. Moldova, Sud, Bucuresti. Cel mai inocent apel a venit de la un copil de 4 ani, care vroia sa vorbeasca cu cineva.

Copiii au incredere in Telefon. 116 111 este numarul dramelor si al sperantei. Durata medie a unui apel a fost de 10-20 de minute, iar 75% dintre copii au sunat din nou. Pentru Cristina Liberis, presedintele Consiliului Director al asociatiei, increderea copiilor si oamenilor este cea mai importanta. Increderea vine cand rezolvi o problema. 30.000 de cazuri au fost solutionate de Asociatia Telefonul Copilului, impreuna cu autoritatile.

Prezent astazi la evenimentul de 10 ani, Lucian Mandruta s-a autoironizat: nu-si poate abuza copiii, pentru ca nu are timp. Nu-i vede, se complace, se face ca nu-i vede stand cu orele in fata calculatorului si butonand consola de jocuri.

Am plecat imediat dupa conferinta de presa. Cu putin inainte de ora 13, VIZOO se pregatea sa intre in scena, pentru a-i face pe copii sa rada.

Mai multe fotografii de la eveniment, in continuare…

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.