Connect with us

Hi, what are you looking for?

Featured

Telekom Romania atrage atentia asupra pericolelor la care copiii sunt expusi in mediul online

Telekom _Asotiatia Telefonul CopiluluiTelekom Romania, impreuna cu Asociatia Telefonul Copilului, continua programul national de constientizare si prevenire a pericolelor din mediul online.

Asociatia Telefonul Copilului a inregistrat in primele sase luni ale anului un numar de 2.445 de cazuri de abuzuri raportate la numarul 116 111 sau prin aplicatia Happygraff, cu 15,1% mai multe sesizari comparativ cu anul 2019.

Printre formele abuzurilor sesizate se regasesc: mesaje denigratoare, intimidare prin raspandirea de zvonuri, informatii false si barfe, santaj privind utilizarea unor imagini cu victimele aflate in situatii neadecvate sau distribuirea de pagini online cu continut neadecvat minorilor.

Cu o prevalenta destul de mare in ultimii ani, in categoria abuzului de tip cyberbullying se regaseste si fenomenul pradatorilor sexuali de pe retelele sociale, care actioneaza de obicei de pe conturi false pentru a-si atrage victimele prin mijloace specifice.

Cei mai expusi acestui tip de abuz sunt copiii in pragul adolescentei, care au acces la tehnologie, incep sa participe la plimbari tot mai lungi cu prietenii si colegii, dar care nu au maturitatea de a intelege comportamentele inadecvate. Cand se confrunta cu abuzul de tip cyberbullying sau sunt expusi unor situatii neplacute, doar 5% discuta cu parintii, potrivit datelor inregistrate de Asociatia Telefonul Copilului.

Ruxandra Voda, Telekom Romania„Este responsabilitatea noastra sa contribuim la un mediu online mai sigur pentru copii, sa-i informam despre riscurile la care se supun atunci cand acceseaza internetul, sa le punem la dispozitie instrumente prin care pot solicita sprijin specializat in cazul in care sunt victime ale abuzului, dar cel mai important sa-i incurajam sa vorbeasca despre situatiile traumatizante prin care trec. Aceasta perioada este cu atat mai dificila, cu cat copiii sunt expusi un timp indelungat continutului online, iar pericolul nu ii ocoleste. Cazurile gestionate de Asociatia Telefonul Copilului dovedesc acest lucru. Pe de alta parte, ne dorim sa fim partenerul parintilor, sa le oferim tehnologia de care au nevoie pentru a le asigura copiilor o interactiune sigura cu mediul online”, a declarat Ruxandra Voda, Corporate Communications Director, Telekom Romania.

Numarul cazurilor semnalate catre Asociatia Telefonul Copilului este probabil doar o mica parte din totalul agresiunilor la care minorii sunt supusi, avand in vedere ca 95% dintre copii au incercat sa isi rezolve singuri problemele create de abuzul de tip cyberbullying. Doar atunci cand abuzul a escaladat, acestia au apelat la consilierea oferita de Asociatia Telefonul Copilului.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...

Featured

Peste 1800 de elevi și profesori din șase școli din Transilvania cu predare sau cu secții în limba germană au primit în toamna acestui...

Featured

Organizația Salvați Copiii lansează cursul online „Profesor real într-o școală virtuală”, un amplu demers didactic care surprinde principalele aspecte legate de formarea cadrelor didactice...