Telekom invita la semnalarea abuzurilor asupra minorilor, prin campania “Tu cum te simti azi?”

Telekom - Tu cum te simti astaziTelekom Romania si Asociatia Telefonul Copilului au dat startul campaniei „Tu cum te simti azi?”, prin care pot fi semnalate cazurile de abuz asupra minorilor, inclusiv cazurile de hartuire online si hartuire fizica. Platforma dedicata campaniei, www.116111.ro, este o platforma educationala care reuneste informatii utile despre cum se pot semnala cazurile de abuz asupra copiilor, dar si modalitati de a solicita consiliere specializata pentru astfel de cazuri.

De asemenea, in cadrul campaniei este lansata aplicatia mobila HappyGraff, dezvoltata de Asociatia Telefonul Copilului cu sustinere financiara din partea Telekom Romania. HappyGraff functioneaza ca un jurnal in care adolescentii isi pot inregistra starile emotionale ori de cate ori simt nevoia si in care au acces la sfaturi utile despre cum sa gestioneze diferite situatii cu stari emotionale dificile. Aplicatia mobila poate fi accesata pe telefoane mobile cu sistem de operare Android si este disponibila pentru descarcare in GooglePlay in mod gratuit. Aplicatia poate fi descarcata si din website-ul campaniei.

Dincolo de beneficiile evidente ale internetului si digitalizarii, mediul online are si o fata intunecata. Cu ani in urma ne-am asumat responsabilitatea de a lupta impotriva efectelor negative pe care mediul online le poate avea si ne-am implicat in proiecte de informare asupra pericolelor din online, in special pentru categoriile vulnerabile, asa cum este si cea a copiilor. Cyberbulling-ul este doar unul dintre fenomenele care iau amploare si fac victime in randul copiilor si adolescentilor. Ne bucuram sa derulam o campanie de informare si preventie in tandem cu Asociatia Telefonul Copilului, partenerul nostru de durata in protejarea copiilor din Romania impotriva abuzurilor. Prin educarea privind utilizarea responsabila a platformelor online, credem ca putem reduce riscurile de hartuire la care sunt supusi adolescentii, aflati la o varsta vulnerabila, care pot lua decizii gresite si pot deveni fie victime, fie abuzatori. Am ales sa dezvoltam o aplicatie pentru mobil pentru a ajunge mai usor la tanara generatie, care este nativa digital”, a declarat Florina Serban, Manager de proiect responsabilitate corporativa, Telekom Romania.

In 2017 au fost derulate 815 sesiuni de consiliere online pentru copii si tineri, cu ajutorul specialistilor Asociatiei Telefonul Copilului. Principalele probleme semnalate in cadrul sesiunilor de consiliere au fost:

  • forme de abuz asupra lor sau asupra prietenilor lor, in 50,89% din cazuri;
  • nevoia de consiliere psihologica privind lipsa de incredere in sine, probleme legate de aspectul fizic, 31,34%;
  • nevoia de consiliere juridica privind aspecte legate de efectele negative ale divortului parintilor si incredintarea copilului, in 6,12% din cazuri;
  • masuri de combatere a violentei in familie (ordinul de protectie si ordinul de restrictie), in 2,38% din cazuri.

Din datele centralizate de Asociatia Telefonul Copilului pentru anul 2017 reiese ca forma de abuz cel mai des intalnita este, pentru prima data, abuzul emotional, in procentaj de 34,81% dintre situatiile semnalate la 116 111, numar gratuit pus la dispozitie de Telekom Romania.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.