TenarisSilcotub: Curricula din invatamantul profesional, adaptata la realitatile din industrie

tenaris-laborator-mecanic  TenarisSilcotub a initiat incheierea unui parteneriat intre companii din sectorul privat si Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic (CNDIPT) pentru a adapta curricula folosita in invatamantul profesional conform realitatilor din industrie. Ca urmare a discutiilor intre cadrele didactice din grupul de lucru si specialistii din companii, documentele curriculare au fost actualizate si adaptate conform cerintelor locurilor de munca, fiind vizate calificarile: tehnician prelucrari pe masini cu comanda numerica, tehnician mecatronist, tehnician prelucrari la cald, tehnician mecanic pentru intretinere si reparatii, sculer matrite si operator la masitenaris-laborator-pneumatica-hidraulicani cu comanda numerica.

In ultimii 4 ani, TenarisSilcotub a investit peste 700.000 USD in dotarea cu echipamente moderne a laboratoarelor de specialitate in liceele cu profil tehnic din Zalau, contribuie la formarea profesorilor, iar specialistii nostri sustin cu regularitate cursuri demonstrativein scoli. In aceasta toamna am facut un pas important inainte, alaturi de partenerii nostri, astfel incat toti tinerii din Romania care studiaza la aceste specializari sa beneficieze de cursuri care sa ii pregateasca in functie de nevoile concrete care exista pe piata muncii”, spune Carmen Avramescu, Director Resurse Umane TenarisSilcotub.

Principalele modificari sunt simplificarea materiei predate, cresterea gradului de utilitate al acesteia si un nivel mai inalt de autonomie locala. Pentru ca elevii sa aiba timpul necesar aprofundarii subiectelor cu adevarat importante in viitoarea lor cariera, standardele de pregatire profesionala includ, la noile calificari, 13 „unitati de rezultate ale invatarii tehnice generale”. Inainte, doar pentenaris-laborator-automatizaritru ultimii doi ani de liceu, existau 21 astfel de unitati, ceea ce insemna foarte multa materie care trebuia parcursa.

In noua forma se acorda mai multa importanta acelor materii si capitole care formeaza abilitati utile in mai multe meserii. S-au introdus inca din primii ani de liceu materii precum organe de masini si s-a crescut importanta si timpul rezervat unor materii precum reprezentarea pieselor mecanice, desen tehnic industrial sau proiectare asistata de computer (CAD).

De asemenea, noua programa ofera mai multa autonomie locala scolilor. Astfel, orele alocate pentru „Curriculumul in dezvoltare locala” (CDL) sunt acum la dispozitia scolii, fara sa mai existe competente impuse de la nivel central. In acest fel, in limita orelor prevazute  (spre exemplu, 90 de ore / an scolar in cazul clasei a IX-a),elevii pot face activitati practice, care sa dezvolte competente cerute pe piata muncii din regiune.

Structura acestor ore este definita de scoli alaturi de partenerii din mediul privat cu care colaboreaza deja pentru programele de practica si este supusa controlului si aprobarii Inspectoratelor Scolare Judetene.

Noua programa scolara a inceput deja sa fie aplicata din aceasta toamna pentru elevii claselor a IX-a, pentru o pregatire unitara pe parcursul intregului liceu. Urmatorul pas in proiect apartine Ministerului Educatiei, care are acum misiunea de a crea manuale adaptate noii programe scolare.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.