Tetra Pak: 1 din 2 consumatori ar alege ambalaje de carton certificate FSC

Compania Tetra Pak, in parteneriat cu WWF, a lansat campania de informare “Afla despre ambalajele certificate FSC”. Campania isi propune sa promoveze importanta certificarii FSC a ambalajelor de lactate si sucuri si sa informeze consumatorii despre felul in care decizia de consum poate veni in sprijinul eforturilor de protectie a mediului. In cadrul acestei campanii, ce se deruleaza pana in decembrie 2013, a fost realizat si un studiu de opinie despre FSC (Forest Stewardship Council) si ambalajele de lapte, lactate si suc cu certificare FSC. Studiul a evidentiat nivelul scazut de cunoastere a semnificatiei FSC si a beneficiilor certificarii ambalajelor. Astfel, numai 1 din 4 consumatori romani este familiarizat cu detalii despre acest tip de ambalaje de carton.

“Dupa o serie de campanii de informare despre importanta reciclarii ambalajelor de carton, aducem in acest an in atentia consumatorilor romani importanta resurselor regenerabile, precum padurile. Prin aceasta campanie, venim sa completam eforturile facute de WWF Romania si Asociatia de Certificare Forestiera incepand cu 2009 si sa promovam deciziile responsabile de consum prin alegerea ambalajelor cu certificare FSC. Tetra Pak Romania incurajeaza consumatorii si producatorii sa aleaga ambalaje certificate FSC pentru a contribui la protectia mediului”, a declarat Cristina Dumitru, Communications Manager Tetra Pak South Eastern Europe.

Organizatia FSC (Forest Stewardship Council  se ocupa de promovarea administrarii responsabile a padurilor. Prezenta acestui simbol pe ambalaje reprezinta garantia ca fibra lemnoasa folosita pentru ambalaje provine din paduri administrate responsabil si surse controlate, care sunt regenerate prin plantari sau in mod natural.

“Certificatul FSC este un mecanism al pietei, tocmai de aceea are sanse sa fie un sistem eficient, cu impact real si sa ofere o protectie sporita nu prin legi restrictive, ci mai degraba prin rasplata performerilor de pe piata care aleg sa se concentreze nu numai pe profit, ci si pe societate, natura si durabilitatea investitiilor. Insa toate eforturile noastre sunt inutile, daca nu reusim sa transmitem importanta certificarii si catre consumator, cel care, cu deciziile lui zilnice, determina in ce directie se dezvolta industria si ce produse se gasesc pe rafturi. Daca reusim sa convingem oamenii sa fie atenti si sa aleaga produse certificate, vom reusi sa cream schimbari reale, pe termen lung, si o responsabilitate sporita nu numai a industriei, ci a intregii societati”, a declarat Magor Csibi, Director WWF-Romania.

Studiul comandat de Tetra Pak si realizat de Exact Cercetare si Consultanta, a scos in evidenta faptul ca nivelul de cunostinte despre FSC este scazut: 14% au vazut simbolul FSC pe ambalajele unor produse in ultimele 6 luni, iar24% cunosc semnificatia mesajelor de pe ambalajelor certificate FSC. Dupa intelegerea beneficiilor acestui tip de ambalaje, 54% dintre respondenti s-au declarat convinsi sa cumpere produse cu ambalaj certificat FSC (in mare si foarte mare masura). 73% dintre cei intervievati stiu ce inseamna ambalaj “reciclabil”, 75% stiu ce inseamna ambalaj“din resurse regenerabile”, in timp ce aproximativ un sfert fac confuzie intre acesti doi termeni.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.