Top 10 tendinte CSR care vor domina anul 2016

Tendinte CSR 2015 004Responsabilitatatea Sociala Corporativa a inceput sa fie si in tara noastra un domeniu din ce in ce mai activ. Avand in vedere ca Directiva 2014/95/UE- privind obligatia marilor companii de a raporta anual o serie de aspecte nefinanciare trebuie transpusa in legislatia nationala pana in decembrie 2016, anul care tocmai a inceput se prefigureaza a fi unul cu dezbateri si consultari intense. Si la nivelul companiilor se observa o schimbare de atitudine in ceea ce priveste derularea proiectelor de responsabilitate sociala si pregatirea raportarii de CSR.

Echipa CSRmedia.ro va prezinta cele mai importante tendinte ce vor domina segmentul Responsabilitatii Sociale Corporative in acest an. Estimarile au fost realizate pe baza articolelor publicate pe site-ul nostru si din perspectiva colaborarii directe cu firmele care deruleaza proiecte de Responsabilitate Sociala.CSRMedia.ro

Top 10 tendinte CSR care vor domina anul 2016:

  1. Strangerea de informatii pentru raportul de CSR. Din ce in ce mai multe companii incep sa adune informatii interne pentru a pregati Raportul de CSR. Chiar si filialele marilor companii, cu toate ca nu sunt – inca – obligate sa raporteze separat de compania-mama. Se doreste ca majoritatea acestor rapoarte sa se faca cu personal intern. In acest sens, companiile mari au inceput sa-si specializeze resursele umane in perspectiva obligativitatii raportarii non-financiare incepand de anul viitor.
  2. Migrarea specialistilor in CSR. Se observa o dinamica si in ceea ce priveste specialistii in CSR, care migreaza de la o companie la alta. Posibil ca aceasta tendinta sa se accentueze pe parcursul acestui an.
  3. Proiecte tot mai diverse. Pe agenda companiilor incep sa fie incluse proiecte din ce in ce mai diverse, care se adreseaza unor categorii diferite de stakeholderi. In aceasta tendinta se inscriu si campaniile derulate exclusiv in mediul online, care incep sa prinda din ce in ce mai mult si in tara noastra.
  4. Implicarea angajatilor in proiecte de CSR. Si in acest an se va mentine tendinta, posibil chiar sa se accentueze, de a implica angajatii in proiecte de responsabilitate sociala. Pentru ca angajatii sunt primii ambasadori ai companiei, iar implicarea lor in proiecte de CSR transpune dincolo de granitele firmei. Insa este important ca o companie sa fie reprezentata bine atat la nivelul angajatului, cat si la cel al frunizorului sau al consumatorului.
  5. Imbunatatirea relatiilor cu furnizorii este o tendinta care a inceput sa fie din ce in ce mai vizibila si in tara noastra. Desi multe companii nu au inca o politica privind sustenabilitatea lantului de aprovizionare se preconizeaza ca acest lucru se va schimba in anii imediat urmatori. Asta si datorita faptului ca verificarea sustenabilitatii furnizorilor si colaborarea in scopul imbunatatirii performantelor acestora reprezinta un punct important in raportarea de CSR.
  6. Renuntarea la proiecte filantropice/sponsorizari. Se observa o tendinta accentuata a companiilor de a renunta la proiecte filantropice si a se concentra pe realizarea unor proiecte de responsabilitate sociala strategice pentru companie. Acestea creaza valoare atat in comunitate, cat si in interiorul companiei, prin alinierea cu obiectivele de business, reducerea costurilor operationale si dezvoltarea relatiilor cu partile interesate.
  7. Mentinerea programelor de finantare pentru ONG-uri. In ultimii ani companiile au derulat din ce in ce mai multe programe de finantare pentru ONG-uri, tendinta care se va mentine si in acest an. In prezent, circa 10 companii de la noi din tara au deja traditie in desfasurarea unor astfel de programe. Desi nu vizeaza, in mod special, doar comunitatile in care compania activeaza, continuitatea acestor programe confera o stabilitate in ceea ce priveste legaturile cu anumite categorii de stakeholderi.
  8. Delimitare intre proiectele de PR si cele de CSR. In anul 2016 se va vedea mai clar o delimitare intre proiectele de PR si cele de CSR. Asta pentru ca multe companii au inceput sa faca singure aceasta departajare, chiar daca nu au un departament special de Responsabilitate Sociala in interiorul companiei.
  9. Comunicarea in domeniul CSR va fi mai dinamica. Cum era de asteptat, mediul online si retelele sociale au inceput sa fie printre principalele instrumente de comunicare a implicarii companiilor in CSR. In ultima perioada se observa tendinta companiilor de a promova campaniile/proiectele de CSR prin videoclipuri de scurta durata, care reusesc sa atraga atentia publicului larg. Aceasta tendinta urmeaza trendul international de promovare prin materiale vizuale, de impact.
  10. Bugetele de CSR par a fi mai generoase in acest an. Fondurile vizeaza in special continuarea proiectelor strategice, dar si inceperea unor programe noi.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.