Connect with us

Hi, what are you looking for?

Featured

TRANSAVIA a publicat al doilea Raport de Sustenabilitate – Grijă și Reziliență, de la bob la furculiță

TRANSAVIA-RAPORT SUSTENABILITATE 2020TRANSAVIA a publicat, pentru al doilea an consecutiv, Raportul de Sustenabilitate, arătând transparent progresele obținute în anul 2020 în realizarea obiectivelor de sustenabilitate asumate.

Documentul prezintă modul durabil de dezvoltare și contribuția pe care compania o are la bunăstarea angajaților, a animalelor, a mediului și a comunităților cu care interacționează.

Raportul, pregătit în conformitate cu cel mai utilizat standard internațional de raportare pentru sustenabilitate, GRI, analizează progresele realizate în relație cu țintele ambițioase asumate pentru perioada 2019-2025. Aceste ținte, aliniate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite, ghidează toate activitățile, practicile și operațiunile companiei, în relația cu consumatorii, angajații, clienții, furnizorii, autoritățile, ONG-urile și alte părți interesate.

„Suntem mândri că, pentru al doilea an consecutiv, suntem singurul producător de carne de pui din România, care acționează durabil și transparent, publicând un raport al tuturor acțiunilor noastre non-financiare. Prin acest document arătăm grija cu care facem lucrurile exact așa cum trebuie când vine vorba de angajați, de producție responsabilă, de mediu sau de comunitățile cu care interacționăm. În 2020 am implementat măsuri care au contribuit la siguranța și la menținerea sănătății angajaților, a puilor noștri, a comunităților în care activăm, în timp ce am continuat să protejăm mediul în fiecare sector al afacerii noastre integrate vertical, de la bob la furculiță. Am continuat să investim în dezvoltare și în tehnologie și să susținem inițiative sociale care contribuie la schimbări în bine, durabile, în sănătate, în educație, în sport și în dezvoltarea comunităților”, a declarat Dr. Ing. Ioan Popa, Președinte și Fondator TRANSAVIA.

Temele de interes pe care compania s-a angajat să le analizeze și să le includă în raport sunt rezultatul consultării părților interesate, prin aplicarea a 94 de chestionare, în creștere cu 77% a numărului de respondenți comparativ cu raportarea anterioară. Astfel, Raportul de Sustenabilitate 2020 oferă o imagine de ansamblu asupra modului în care TRANSAVIA acționează pentru a contribui la un viitor durabil, concentrându-se pe cei patru piloni strategici de sustenabilitate: responsabilitatea față de angajați, producția responsabilă (excelența considerată normalitate în tot ceea ce facem), grija față de mediu și implicarea cu impact social în comunitate.

„Acest al doilea Raport de Sustenabilitate prezintă clar și concis modul în care noi, Grupul TRANSAVIA, ne ținem promisiunile zi de zi, ne urmărim și ne atingem obiectivele propuse. De asemenea, Raportul oferă exemple despre modul în care creăm valoare durabilă prin activitățile noastre, găsind echilibrul între performanță și impactul pe care îl avem în bunăstarea și în sănătatea oamenilor, a mediului, a animalelor și a societății, fiind mereu conectați la stakeholder-ii pe care îi influențăm și care ne influențează”, a declarat  Theodora Popa, Vicepreședinte TRANSAVIA.

Activitatea și performanța non-financiară a companiei în 2020

Raportul prezintă informațiile non-financiare ale companiei, analizând impactul în toate etapele lanțului valoric, conform modelului 100% integrat al afacerii TRANSAVIA: de la producția cerealelor la bunăstarea animalelor, de la certificarea produselor la distribuția acestora – și evaluează acțiunile companiei din punct de vedere economic, social și de mediu, în raport cu toate părțile interesate.

Și în anul 2020, compania s-a asigurat că nu există o diferențiere a remunerației dintre femei și bărbați, promovând principiului egalității în drepturi și al egalității de șanse și tratament față de toți salariații.

Lanțul integrat de producție, de la bob la furculiță, o strategie unică în sud-estul Europei, a continuat să fie unul dintre motoarele afacerii TRANSAVIA, garantând cea mai înaltă calitate, la standarde de siguranță alimentară certificată, fiind singurul producător care își crește singur toți puii în fermele proprii, de incubație și de creștere, folosind hrană vegetală provenită din fermele vegetale proprii, care însumează 10.000 de hectare cultivate. Certificările (printre care GlobalG.A.P., BRC, ISO 22000, FSSC 22000, SMETA) și rezultatele auditurilor interne și externe garantează implementarea celor mai riguroase standarde din domeniul alimentar și confirmă respectarea tuturor angajamentelor. Aceste certificări garantează înalta calitate a produselor finite, întotdeauna sigure pentru consumatorul final.

În ceea ce privește reducerea impactului asupra mediului, TRANSAVIA acționează pentru a îmbunătăți continuu sustenabilitatea prin construirea și dezvoltarea unui Sistem de Management de Mediu (EMS) standardizat, prin care se identifică aspectele și riscurile de mediu și se realizează acțiuni de minimizare a impactului față de mediu. Domeniile de acțiune primordiale ale EMS sunt: managementul apei, eficiența energetică, aprovizionarea cu materii prime și managementul deșeurilor. Eforturile de mediu sunt orientate constant către economisirea apei și către managementul apelor uzate, către creșterea eficienței energetice și reducerea emisiilor pe întreg lanțul logistic, precum și către reducerea risipei alimentare.

TRANSAVIA a susținut direct 29 de organizații și entități furnizând sprijin pentru sistemul medical (echipamente de testare PCR și teste pentru COVID-19, echipament medical, măști, dezinfectanți), pentru comunitățile din zona punctelor de lucru și pentru  persoane fizice (prin activități de mecenat sau ajutoare pentru tratamente medicale).

Acestea sunt câteva dintre cele mai importante rezultate ale companiei în 2020:

– compania a implementat un program suplimentar de monitorizare zilnică a bunăstării păsărilor în ferme,  

– compania a realizat 850 determinări, atât în laboratoarele TRANSAVIA, cât și în laboratoare externe, care au urmărit atent condițiile din adăposturi și starea de sănătate a păsărilor,

– compania a folosit 100% șrot de soia certificat, de proveniență din afara Biomului Amazonian, și care îndeplinește obiectivul propus de a utiliza pentru hrana puilor exclusiv materii prime provenite din surse sustenabile. În plus, în perioada de referință, compania a efectuat transportul șrotului de soia cu camioane și cu vagoane de tren, combinat, reducând astfel din impactul transportului asupra mediului,

– compania a asigurat 100% condiții de maximă siguranță alimentară, transportând materiile prime și produsele TRANSAVIA prin intermediul propriului parc auto,

– compania a redus consumul de gaze naturale cu circa 29% datorită, în principal, măsurilor luate în sfera activităților de procesare a cărnii de pasăre,

– compania a realizat, în avans, 95% din obiectivului țintă propus pentru 2025 în privința iluminării cu corpuri LED în toate punctele de lucru unde se pot aduce îmbunătățiri,

– compania a înregistrat, la nivelul tuturor punctelor de lucru, un consum de apă redus cu circa 10.800 mc în 2020, față de anul de referință,

– compania a redus cantitatea de CO2 cu 399.332 tone, ca urmare a eforturilor depuse în sfera reciclării deșeurilor de ambalaje,

– compania a valorificat 99% din deșeuri și a transmis pentru eliminare doar 1% din deșeuri,

– compania a reciclat 100% produsele secundare rezultate pe lanțul de producție prin instalațiile de făină proteică proprii.

 

Raportul prezintă informații privind dezvoltarea sustenabilă pe toți cei patru piloni strategici, evoluția progresului față de țintele asumate, precum și obiectivele pentru viitor (2030).

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

CSR ONG

In cadrul caravanei „Scrisori pentru Mos Craciun”, derulata in fiecare an de Fundatia Vodafone Romania, 1.000 de copii aflati in centre sociale si de...