UniCredit Bank a realizat a doua editie a studiului Barometrul Mintilor Creative

Barometrul Mintilor CreativeDoar 12% dintre antreprenori considera ca actualul context economic este prielnic pentru business, se arata in studiul care analizeaza antreprenoriatul din industriile creative – Barometrul Mintilor Creative, lansat de UniCredit Bank.

Antreprenorii din Bucuresti, Cluj-Napoca si Iasi sunt mai increzatori in mediul economic decat cei din Brasov si Timisoara; totodata, antreprenorii creativi din Cluj-Napoca, Iasi si Brasov sunt mai dornici sa isi dezvolte afacerile decat cei din Timisoara si Bucuresti.

Conform studiului, atat afacerile mature, cat si cele in curs de dezvoltare, reusesc intr-o proportie asemanatoare sa faca unele investitii sau, cel putin, sa se mentina pe linia de plutire din punctul de vedere al sanatatii afacerii.

In acelasi timp, eforturile de realizare a investitiilor, precum si amploarea acestora, pot fi resimtite diferit in functie de domeniul de activitate al afacerii.

Rezultatele se bazeaza pe raspunsurile a peste 200  de antreprenori cu functii de conducere in intreprinderi mici si mijlocii din toate industriile creative.

Contributia antreprenoriatului creativ in economia romaneasca devine tot mai relevanta de la an la an, iar odata cu aceasta evolutie apar si schimbari in privinta nevoilor si dificultatilor pe care le intampina oamenii din spatele acestor afaceri. Prin cea de-a doua editie a Barometrului Mintilor Creative, am dus mai departe demersul nostru de radiografiere a comunitatii creative pe care l-am lansat prima data in 2017 si, in acelasi timp, am vrut sa aprofundam cercetarea. Asa ca, dupa ce anul trecut ne-am concentrat asupra industriilor creative din Bucuresti, acum ne-am uitat la afacerile din cele mai mari centre urbane, la detalii din profilul clientului creativ si la diferentele dintre afacerile mature versus cele in curs de dezvoltare. UniCredit Bank va continua sa sustina, prin intreaga Platforma a Mintilor Creative, oamenii care fac business altfel, nu doar pentru rolul acestora in economie, ci si pentru impactul lor social si cultural”, a declarat Catalina Roman, Director Identitate si Comunicare in cadrul UniCredit Bank.

Principalele concluzii ale Barometrului Mintilor Creative:

  1. Context general si cele mai mari obstacole:
  • Schimbarile legislative (24%), accesul la resurse umane calificate (19%) si problemele de cash flow (16%) sunt principalele bariere in calea dezvoltarii afacerilor din industriile creative; alaturi de conditiile economice generale, puterea scazuta de cumparare si atragerea de noi clienti, acestea sunt cele mai mari impedimente atat pentru afacerile mature, cat si pentru cele in curs de dezvoltare;
  • Cele mai multe afaceri creative au nevoie de sprijin pentru dezvoltarea si diversificarea produselor si serviciilor, finantarea rapida si avantajoasa, cresterea notorietatii, precum si in recrutare si cresterea vanzarilor;
  1. Finantare:
  • Cel mai util instrument financiar pentru antreprenorii creativi este auto-finantarea (66%);
  • Cele mai utilizate servicii financiare sunt internet/mobile banking-ul si platile online, urmate de carduri si liniile de credit pe termen scurt;
  • 1 din 4 antreprenori considera ca finantarea prin fonduri europene le este necesara;
  • Antreprenorii creativi sunt reticenti la sursele de finantare externe sau inca nu au identificat posibilitatea de a le utiliza pentru a-si dezvolta afacerea. Cele mai mari obstacole sunt dobanzile mari (19%) si procedurile greoaie din programele publice de finantare (15%).
  1. Profilul clientului din industriile creative:
  • Clientii afacerilor creative sunt diferiti, insa au cateva asteptari si trasaturi comune. Indiferent daca sunt persoane fizice sau persoane juridice, acestia sunt exigenti, urmaresc inovatia, promptitudinea, unicitatea si cauta calitatea la un pret corect.
  1. Experienta de antreprenoriat:
  • Peste jumatate dintre antreprenorii creativi vin din sectorul privat si o treime din sectorul public;
  • Cei mai multi dintre antreprenori (83%) considera ca experienta profesionala anterioara le-a fost de ajutor in activitatea de antreprenoriat actuala;
  • 73% declara ca studiile absolvite si reteaua profesionala construita i-au ajutat in activitatea antreprenoriala.
  1. Resurse umane:
  • Aproximativ jumatate dintre antreprenori intentioneaza sa faca angajari in urmatorul an; dintre acestia, majoritatea isi doreste sa recruteze angajati cu norma intreaga;
  • Candidatii din generatia Millennials (18-34 de ani) sunt cei mai cautati de antreprenori;
  • Cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul si implicarea, urmate de personalitatea candidatului, potrivirea culturii organizationale cu candidatul si experienta in domeniu; pe o pozitie inferioara, dar tot in topul prioritatilor, sunt educatia si asteptarile salariale.

Barometrul Mintilor Creative face parte din Platforma Mintilor Creative – programul educational prin care UniCredit Bank sustine afacerile creative din Romania si mintile din spatele lor – alaturi de Academia Mintilor Creative (programul de educatie financiara si antreprenoriala), Miercurea Mintilor Creative (festival de shopping si socializare dedicat afacerilor creative), Ghidul 24/7 si Pachetul Creativ.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.