Connect with us

Hi, what are you looking for?

Featured

Unilever va investi 1 miliard de euro pana in 2030, pentru reducerea amprentei de carbon

2020 unileverUnilever va investi 1 miliard de euro in noul program Clean Future, ca va inlocui materiile prime derivate din combustibili fosili utilizate in produse de curatenie Unilever pana in 2030, prin adoptarea de solutii inovatoare de reducere a amprentei de carbon.

Compania va  inlocui in proportie de 100% materiile prime organice avand la baza carbon provenit din combustibili fosili din formulele produselor de curatenie, cu materii prime organice care au la baza carbon obtinut din surse  regenerabile sau carbon provenit din materiale reciclate.

Noua ambitie este parte din initiativa Unilever Clean Future, un program inovator dezvoltat de divizia Home Care a companiei, menit sa aduca o schimbare fundamentala in modul de realizare a unora dintre cele mai cunoscute produse de curatenie din lume, atat in ceea ce priveste procesul de productie a acestora, cat si procesul de ambalare. Clean Future isi propune sa includa principiile economiei circulare atat la nivel de ambalaj, cat si la nivelul formulelor produselor, astfel incat sa reduca amprenta de carbon a brandurilor recunoscute la nivel global.

  • Cea mai mare parte dintre produsele de curatenie contin ingrediente ce au la baza materii prime derivate din combustibili fosili, o sursa de carbon neregenerabila.

Unilever isi propune sa faca tranzitia catre surse de carbon regenerabile sau reciclate pentru aceste substante. Clean Future este prima initiativa de o asemenea amploare, dar si un pas inainte in realizarea promisiunii Unilever de a inregistra zero emisii ale produselor pana in anul 2039.

Materiile prime organice utilizate in produsele de curatenie ale Unilever sunt cele care au cea mai mare pondere in amprenta de carbon (46%) pe parcursul ciclului lor de viata. Prin urmare, prin renuntarea la substante chimice derivate din combustibili fosili in formulele produselor, compania va introduce noi modalitati de reducere a amprentei de carbon a unora dintre cele mai mari branduri de curatare din lume. Unilever se asteapta ca aceasta initiativa sa reduca amprenta de carbon a formulelor produselor cu pana la 20%.

Prin Clean Future ne regandim radical businessul. Ca industrie, trebuie sa reducem dependenta de combustibili fosili, inclusiv ca materie prima pentru produsele noastre. Trebuie sa oprim extragerea carbonului de sub pamant atunci cand exista suficient carbon deasupra solului. In ultimele luni am vazut o cerere fara precedent pentru produsele noastre de curatenie si suntem mandri ca avem rolul de a ajuta la mentinerea oamenilor in siguranta in lupta impotriva COVID-19. In acelasi timp, nu putem uita de problemele de mediu cu care se confrunta planeta noastra – casa noastra. Poluare. Distrugerea habitatelor naturale. Urgenta climatica. Planeta este casa pe care o impartim cu totii si avem responsabilitatea de a o proteja”. Peter ter Kulve, presedintele diviziei Home Care a Unilever.

  • Clean Future a inspirat deja o serie de inovatii in categoria produselor de curatenie.

In Romania, Unilever a introdus in 2019 portofoliul de produse Seventh Generation care cuprinde produse de curatare a hainelor si a vaselor, alaturi de detergenti universali si pentru baie, care se bazeaza pe un concept eco-friendly. Ambalajele sunt confectionate din materiale reciclate – 100% ambalaje reciclabile pentru a urma un traseu firesc al ciclicitatii in natura. Parfumurile produselor contin 100% uleiuri esentiale obtinute din ingrediente naturale (pentru variantele care contin parfum), produsele au pana la 97% ingrediente derivate din plante, nu contin nici un ingredient de origine animala, formulele sunt biodegradabile; nu contin parfumuri si inalbitori sintetici, compusi organici volatili si coloranti si toate produsele au certificare ecologica (EU Ecolabel) si certificare cruelty-free Leaping Bunny (produse netestate pe animale).

  • Compania a lansat pe piata din Romania primul odorizant de toaleta sustenabil: Domestos Power 5 Eco. Ambalajul din plastic, carcasa si cartonul sunt fabricate din materiale reciclate si reciclabile 100%, in timp ce produsul livreaza aceeasi prospetime intensa pe care consumatorii o cauta intr-un odorizant de toaleta.
  • Nu in ultimul rand, anul trecut Unilever a lansat pe piata locala si prima gama de sprayuri Cif cu produse care contin ingrediente de curatare 100% derivate din surse naturale, ce asigura o curatare in profunzime a suprafetelor – Cif Nature’s Recipe. Gama este comercializata in recipiente obtinute din materiale reciclate, reciclabile si prietenoase cu mediul inconjurator.

Unilever investeste 1 miliard de euro in Clean Future, pentru a finanta cercetarea biotehnologica, utilizarea CO2, procesele chimice cu emisii reduse de carbon, formulele biodegradabile si sustenabile. De asemenea, compania va reduce la jumatate utilizarea plasticului virgin pana in 2025.

Investitia Clean Future, care vine in continuarea angajamentelor asumate de brandurile Unilever de a investi 1 miliard de euro in Fondul pentru Clima si Natura in urmatorii 10 ani, se concentreaza pe crearea de produse de curatenie accesibile, care ofera rezultate superioare de curatare cu un impact semnificativ mai mic asupra mediului.

  • Abordarea Carbon Rainbow

In centrul programului Clean Future sta „Carbon Rainbow”, o noua abordare a Unilever pentru diversificarea carbonului utilizat in retetele produselor. Sursele de carbon neregenerabile (identificate in Carbon Rainbow drept carbon negru) vor fi inlocuite cu dioxid de carbon recuperat (carbon purpuriu), carbon obtinut din plante si alte surse biologice (carbon verde), carbon recuperat din oceane si mari (carbon albastru) si carbon recuperat din materiale reciclabile (carbon gri).

O noua bioeconomie se ridica din cenusa combustibililor fosili. Am auzit tot mai des ca oamenii doresc produse sustenabile mai accesibile, la fel de bune ca produsele conventionale. Evolutiile rapide in stiinta si tehnologie ne permit sa le oferim acest lucru, cu noi beneficii pentru consumatorii care folosesc produsele noastre, de la ingrediente de curatare cat mai putin agresive, pana la autocuratarea hainelor si a suprafetelor. Furnizorii si partenerii nostri in inovare au un rol esential in aceasta tranzitie. Prin modelul Carbon Rainbow, propunem o transformare la nivelul intregii economii a modului in care carbonul va fi folosit de fiecare dintre noi” – Peter ter Kulve, presedintele diviziei Home Care a Unilever.

Unilever are mai mult de 400 de branduri ce pot fi gasite in casele din intreaga lume, inclusiv Dove, Knorr, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Hellmann’s, Delikat, Dero, Dirt Is Good, Wall’s, Lux, Sunsilk and Surf Lipton, Algida, Ben & Jerry’s, Magnum si Betty Ice.  

Prin Planul Unilever pentru un stil de viata sustenabil, compania si-a propus:

  • Sa ajute mai multe de un milliard de oameni sa actioneze pentru a isi imbunatati sanatatea si starea de bine pana in 2020.
  • Sa reduca la jumatate amprenta de mediu a produselor pana in 2030.
  • Sa imbunatateasca viata a milioane de oameni pana in 2020.

Planul Unilever creeaza valoare, determinand cresterea businessului si a increderii, eliminand costuri si reducand riscurile. In 2018, brandurile sustenabile ale companiei au crescut cu 69% mai rapid decat restul businessului in comparatie cu 46%  in 2017.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...

Featured

Peste 1800 de elevi și profesori din șase școli din Transilvania cu predare sau cu secții în limba germană au primit în toamna acestui...

Featured

Organizația Salvați Copiii lansează cursul online „Profesor real într-o școală virtuală”, un amplu demers didactic care surprinde principalele aspecte legate de formarea cadrelor didactice...