VODAFONE Romania: Peste 10 milioane de euro investite in programe sociale

Vodafone Romania se implica de 13 ani in viata comunitatii, prin intermediul Fundatiei Vodafone si a programelor de responsabilitate corporativa desfasurate de catre companie. Domeniile in care se implica Fundatia Vodafone sunt sanatate, educatie, programe pentru prevenirea abandonului familial,  pentru tineri cu dizabilitati si  pentru varstnici, precum si programe pentru categorii sociale defavorizate. Pentru a afla mai multe despre rezultatele si obiectivele proiectelor, precum si viziunea companiei in ceea ce priveste evolutia domeniului CSR am stat de vorba cu Angela Galeta, Project Manager Corporate Social Responsibility – Senior, Vodafone Romania

Cum vedeti evolutia Responsabilitatii Sociale Corporatiste in Romania in urmatorii ani?

Dezvoltarea de programe de responsabilitate corporativa si proiecte sociale trebuie sa reprezinte un punct important pe agenda companiilor in Romania. In ultimul timp au fost luate din ce in ce mai multe initiative in acest sens, din ce in ce mai multe companii au lansat diferite campanii sociale in beneficiul comunitatii. Cu siguranta, vom vedea si in urmatorii ani campanii care sa vina in sprijinul educatiei, sanatatii sau mediului inconjurator.

Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporatista pe care le sustineti in aceasta perioada?

Prin programul de Responsabilitate Corporatista, compania dezvolta proiecte care contribuie la salvarea de vieti omenesti in situatii de urgenta sub platforma de comunicare “Parteneriat pentru viata”.  

Cel mai recent in cadrul acestei platforme este campania “O viata poate depinde de tine!”, campanie lansata impreuna cu Asociatia React prin care dorim sa atragem atentia asupra efectelor negative ale folosirii abusive a numarului 112. In prezent, 3 din 4 apeluri la 112 sunt glume sau false urgente. De asemenea, cunoasterea masurilor de prim ajutor in situatii de urgenta poate face diferenta intre viata si moarte. Aceste date ne-au convins ca trebuie sa investim intr-o campanie sociala de responsabilizare a publicului larg privind folosirea cu responsabilitatea a numarului 112 si invatarea masurilor de prim ajutor.

In cadrul acestei campanii, organizam cursuri gratuite de prim ajutor pentru publicul larg, in marile orase din tara: Bucuresti, Craiova, Cluj, Piatra Neamt, Sibiu, Targu Mures, Targoviste si Timisoara.  Oricine doreste se poate inscrie la aceste cursuri pe site-ul www.salvez.ro Pana in prezent peste 200 de persoane au participat la cursurile de prim ajutor.

Totodata, un alt proiect pe care l-am derulat impreuna cu Asociatia React a fost campania de donare de sange „O sansa pentru viata”, lansata in 2008 si finalizata doi ani mai tarziu.

Scopul acestei campanii a fost informarea populatiei privind necesitatea donarii de sange datorita lipsei acestuia in spitale. In cei 2 ani au fost organizate 14 sesiuni de donare de sange, in urma carora s-au strans mai mult de 40.000 de litri de sange care au salvat mai mult de 120 000 de vieti omenesti. In anul 2010, Vodafone Romania a donat Centrului de Transfuzii Bucuresti o masina complet echipata, in valoare de 10.000 de euro. Peste 1.500 de voluntari Vodafone au participat la sesiunile de donare organizate in sediile companiei. Investitia totala in programul “O sansa pentru viata” a fost de 130.000 de euro. In urma unui studiu realizat in cadrul campaniei, 90% dintre romani doresc sa doneze sange in continuare, fara a beneficia de recompense materiale.

Un alt important proiect lansat tot sub platforma „Parteneriat pentru viata” este proiectul de Telemedicina, prin care oferim suport serviciilor de urgenta SMURD, Salvamar si Salvamont.

Solutia de Telemedicina este formata din 3 componente:

  •  Aparatura medicala si terminale GSM care colecteaza, la locul accidentului informatiile despre pacient si le transmite catre Unitatea de Primire Urgente si catre Dispeceratul SMURD. In plus, ambulantele SMURD sunt dotate si cu telefoane mobile pentru comunicatii de urgenta.
  • Serviciile de transmisie de date Vodafone, care permit transmisia „live” de informatii medicale intre ambulante si Unitatea de Primire Urgente.
  • Dispeceratul / Unitatea de Primire Urgente – aici datele de la locul accidentului sunt colectate si prelucrate de medici specializati; de aici se comunica direct cu ambulantele.

Prin Solutia de telemedicina cresc sansele de salvare a pacientului pentru ca se salveaza timp pretios, iar informatiile despre starea pacientului sunt transmise la Unitatea de Primire Urgente (UPU) imediat ce sunt inregistrate. In acest fel, medicii cunosc starea pacientului si cand acesta ajunge la spital, totul este pregatit pentru interventia medicala si se poate decide plecarea elicopterului la locul accidentului.

Odata cu lansarea serviciilor de date 3G, impreuna cu SMURD am dezvoltat Solutia de Telemedicina si am introdus noi echipamente pentru colectarea informatiilor despre pacient de la locul accidentului. In acest an, 100 de ambulante SMURD vor fi dotate cu camere video care vor putea transmite in timp real informatii vitale despre pacient.

In cadrul companiei, Vodafone deruleaza programul de colectare selectiva, pentru reciclarea hartiei si PET-urilor, programul de eficienta energetica si programul de reciclare a telefoanelor.

In ceea ce priveste programele sociale derulate de Fundatia Vodafone, unul din cele mai importante programe este „Voluntar de profesie”, pe care l-am lansat anul trecut. Acest program ofera posibilitatea celor care doresc sa ii ajute pe cei din jur sa lucreze timp de 6 luni intr-o organizatie non profit din Romania. Salariul este asigurat de Fundatia Vodafone. In prezent, 18 voluntari de profesie sunt inscrisi in program

De la infiintarea sa, in urma cu 13 ani, Fundatia Vodafone Romania a investit peste 10 milioane de euro, in peste 400 de programe sociale. In toate programele noastre sociale, fie ca sunt initiate de catre Fundatia Vodafone sau de catre companie, foarte multi colegi si-au dorit sa participe ca voluntari. Pana in prezent ne-am bucurat de sprijinul a peste 2.500 de voluntari in proiectele Fundatiei Vodafone.

Care sunt problemele cu care va confruntati in actiunile de sustinere a comunitatilor?

Impreuna cu partenerii, organizatiile non profit, autoritatile statului, comunitatile locale incercam sa gasim cele mai bune solutii pentru adaptarea proiectelor in functie de nevoile societatii. Nu a fost intotdeauna usor, dar intotdeauna am gasit solutiile potrivite astfel incat beneficiarii proiectelor sa nu aiba de suferit.

Care este strategia de CSR a companiei pentru 2012?

Momentan suntem in etapa reevaluarii strategiei noastre de CSR. Este un proces complex si sunt implicate mai multe grupuri tinta: angajati, organizatii non profit, comunitatea din care facem parte. Vom putea vorbi despre noua strategie de CSR a Vodafone in aprilie 2012. Trebuie sa spun insa, ca Vodafone a fost prima companie din Romania care a implementat un sistem de deducere salariala, prin care angajatii pot contribui financiar la sustinerea programelor desfasurate de Fundatia Vodafone Romania, inca din 1998, cand piata de telecomunicatii era inca la inceput in Romania.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.