CSR @Henkel România s-a implicat continuu, în ultimii 30 de ani, în susținerea a mii de proiecte

Pentru compania Henkel, sustenabilitatea/ dezvoltarea durabilă a reprezentat și va continua să reprezinte parte integrantă din ADN-ul companiei, Iar multe dintre proiectele sale din aceasta zona au fost, sunt și vor fi și în continuare desfășurate prin implicarea activă și entuziasmul angajaților companiei.

Și în România, Henkel s-a implicat continuu, în ultimii 30 de ani, în susținerea a mii de proiecte, concentrându-și eforturile din zona CSR asupra următoarelor domenii-cheie: Educație, Proiecte comunitare și sociale, Mediu / dezvoltare sustenabilă și Cultură. Acestea se întrepătrund și se completează reciproc, de exemplu, componenta „educație” se regăsește în toate proiectele CSR ale companiei.

Banner Catalogul Faptelor Bune - 2025

Frumoasa tradiție a proiectelor din această zonă inspiră din ce în ce mai mulți angajați să contribuie personal, în calitate de voluntari, la proiectele inițiate de Consiliul de Sustenabilitate Henkel Romania și derulate împreună cu ONG-urile partenere Viitor Plus, Let’s Do It Romania și Habitat for Humanity. În cele ce urmează, menționăm câteva dintre proiectele recente ale companiei, care îmbină partea de “voluntariat” cu cea de “educație”.

Începem cu un exemplu din zona Proiecte comunitare și sociale” – evenimentul de construire de locuințe socialeHope Build”, organizat de ONG-ul Habitat for Humanity România. Henkel contribuie la acest proiect financiar, prin donații de produse/ materiale de construcții din portofoliul diviziei Adezivi și prin implicarea inimoasei sale echipe de voluntari, toate acestea pentru ca familii defavorizate să poată trăi decent, în propriile locuințe.

Proiectul este foarte iubit de către angajații-voluntari, care trăiesc intens experiența unică a muncii pe șantier, învață noțiuni practice despre construirea unei case, în cadrul diverselor ateliere și se bucură alături de viitorii locatari, pe măsură ce noua lor casă prinde contur. Iată câteva impresii din partea voluntarilor Henkel prezenți pe santierul “Hope Build”:

A fost provocator să petrecem o zi activă și toridă în bocanci, pe șantier, dar gândul că totul este pentru o cauză nobilă ne-a motivat să continuăm. A meritat efortul!

Efortul nu a fost mai mare decât bucuria de a vedea cum încet, încet visurile unor viitoare generații prind contur. Împreună am învățat, am colaborat, ne-am susținut reciproc, am transpirat, ne-am bucurat și am făcut mult bine”.

Tot pentru aceeași cauză, construcția de case pentru familiile defavorizate și același ONG partener- Habitat for Humanity, Henkel a sprijinit constant (financiar si prin voluntari) Maratonul din primăvară, Cursa pentru umanitate“/Runners for Humanity”, acolo unde voluntarii săi au alergat (3.5K, 10K sau 21K) împreună cu membrii familiilor lor “KM de bine”. Chiar și Andrey Yekimov (General Manager Henkel Consumer Brands) a ales Semi-Maraton 21 Km, susținând astfel echipa Runners for Humanity.

Apoi, din zonaMediu/dezvoltare sustenabilă,” proiectele recente au implicat activități de curățenie, plantare, împădurire, împreună cu Let’s Do It Romania și Viitor Plus – proiecte de reîmpădurire la care au participat atât angajați Henkel cat și membrii familiilor acestora. La finalul sesiunilor de plantare, voluntarii au avut ocazia să participe la ateliere creative și educaționale, unde au aflat detalii despre procesele de plantare si reciclare și au învățat să creeze noi obiecte folosindu-se de diverse materiale sustenabile și reciclate.

Unul dintre voluntarii Henkel la aceste acțiuni a declarat următoarele: “Pentru mine si colegii mei a fost o experiență grozavă. Mă bucur că spiritul echipei noastre nu se termină odată cu biroul și aștept cu nerăbdare următoarele acțiuni si oportunități de a face bine.

Asa cum mentionam mai devreme, componenta „Educație” se regăsește în toate proiectele CSR ale companiei Henkel Romania din ultimii 30 ani.

Un exemplu din aceasta zonă îl reprezintă parteneriatul de lungă durată cu Universitatea de Artă și Design (UAD) din Cluj Napoca. Henkel România a ales să sprijine demersurile educative ale UAD din anul 2010 (începând cu cele ale Departamentului Modă – Design Vestimentar UAD) .

De-a lungul celor 15 ani de colaborare, Henkel a premiat în cadrul Galelor Absolvenților UAD, prin mărcile sale Perwoll și Syoss, 30 absolvenți ai Departamentului Modă – Design Vestimentar UAD (15 absolvenți de la Licență și 15 absolvenți de la Master), acordând un total de 22 Premii Perwoll pentru tineri designeri la edițiile 2010-2023 și 8 Premii Syoss pentru cea mai inovatoare colecție, la edițiile 2014-2019.

Și în anul 2025, Henkel Romania a continuat să susțină proiectele creative și inovatoare ale UAD Cluj Napoca, de data aceasta, colaborarea vizând un nou format educativ, în cadrul cursurilor de “Antreprenoriat Cultural și Creativ”, menit să le ofere studenților mai multă claritate asupra planurilor lor de carieră, după absolvirea Universității.

  • Acest format educativ inovator a fost creat special pentru studenții Anului I Master UAD, toate specializările (peste 80 studenți) și a inclus o serie de workshop-uri educative, ateliere de inovație, sesiuni de mentorat, precum și sesiuni de lucru în echipă, conduse de experți cu multă experiență practică/ de business, programul academic fiind structurat în două părți. Prima parte le-a oferit studenților șansa să își îmbunătățească cunoștințele teoretice din domenii variate ale business-ului (Management financiar/ de proiect/ al echipei etc), iar în partea a doua, studenți au putut lucra, în echipe, la un proiect de afaceri, pornind de la o idee creativă și parcurgând toate etapele și fazele modelului de business învățat în prima parte a programului.
  • Programul s-a încheiat cu prezentarea celor 16 idei de business care au acoperit un spectru larg de nevoi, de la aplicații din zona cultură și sfera socială, networking profesional, artă și frumusețe, la soluții creative și sustenabile de imprimare profesională pentru artiști din diverse domenii, servicii sustenabile din zona modă și design vestimentar (upcycling, 2nd life), design de produs, până la lifestyle, sănătate, relaxare, stare de bine și socializare.

Andrey Yekimov (General Manager Henkel Consumer Brands) a fost entuziasmat de recentul proiect și a făcut următoarea declarație: „Colaborarea cu noua generație de talente UAD ne inspiră și ne oferă perspective noi, surprinzătoare. Parteneriarul nostru de lungă durată cu Universitatea de Artă și Design din Cluj Napoca se concentrează asupra celor trei cuvinte-cheie, extrem de relevante pentru Henkel Consumer Brands: Inovație, Sustainabilitate, Oameni. Inovația este fundamentală pentru Henkel iar, în prezent, inovațiile care aduc îmbunătățiri în ceea ce privește performanța, confortul și sustenabilitatea (compatibilitatea și responsabilitatea față de mediu) sunt cele mai relevante pentru consumatorii noștri”.

* * *

Repere Henkel Romania (1994-2024) / CSR

Dintre proiectele reprezentative ale companiei din ultimii 30 ani, din zona proiecte comunitare și sociale, menționăm: Premiul Henkel CEE pentru Artă (2002-2008), susținerea Festivalului Brazilor de Crăciun, susținerea Centrului de zi pentru Copiii din Petrila (ambele in parteneriat cu organizația Salvați Copiii), susținerea Centrului Comunitar Câmpia Turzii și multe altele.

În plus, Henkel Romania s-a implicat activ în ajutorarea victimelor unor calamități naturale (de exemplu – inundații), donațiile sale fiind distribuite cu ajutorul asociației Societatea Națională de Cruce Roșie din România.

Iar în perioada pandemiei, Henkel a contribuit la eforturile locale chiar din prima fază, aprilie 2020, prin donatii în bani și produse, derulate tot cu ajutorul asociației Societatea Națională de Cruce Roșie din România. Campania sa de donații de produse către diverse asociații și ONG-uri a continuat apoi și în 2021, în următoarele faze ale pandemiei.

În perioada 2004-2010 compania și-a orientat eforturile CSR preponderent către zonele mediu / dezvoltare sustenabilă si educație. Astfel, Henkel a fost prima companie privată care a investit într-un amplu proiect ecologic, educațional si social în Delta Dunării – „Împreună pentru o Deltă Curată”/ 2004-2007, continuat cu primul program internațional de CSR dedicat copiilor și comunităților din bazinul Dunării: “Împreună pentru o Dunăre curată/ Poliția Verde a Copiilor”/ 2007-2009.

Apoi, în perioada 2009-2010 compania a derulat proiectul național „Harta școlilor verzi” al cărui obiectiv a fost realizarea primei baze de date cu proiecte ecologice desfășurate in școlile de pe tot teritoriul țării, bază de date pusă apoi la dispoziția mass-media și tuturor persoanelor interesate de subiect.

În domeniul educației, Henkel a fost deschizătoare de drumuri, prima companie privată din România care a desfășurat un amplu și complex program de educație în domeniul igienei personale și a locuinței în peste 100 școli din toată țara („Henkel în Scoli”), în perioada 2000-2004.

Iar în perioada 2004-2010 compania a investit într-un amplu proiect ecologic, educațional si social în Delta Dunării – „Împreună pentru o Deltă Curată”/ 2004-2007, continuat cu primul program internațional de CSR dedicat copiilor și comunităților din bazinul Dunării: “Împreună pentru o Dunăre curată / Poliția Verde a Copiilor”/ 2007-2009.

Dintre proiectele reprezentative ale companiei din zona educație, proiecte comunitare și sociale, mai merită a fi menționate: Premiul Henkel CEE pentru Artă (2002-2008), susținerea Festivalului Brazilor de Crăciun, susținerea Centrului de zi pentru Copiii din Petrila (ambele în parteneriat cu organizația Salvați Copiii) și a Centrului Comunitar Câmpia Turzii.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Îți mulțumim pentru feedback!