GSK Consumer Healthcare: 812 copii au beneficiat de tratamente stomatologice gratuite

Zambeste Romania_Tratamente Salvati CopiiiIn urma campaniei educationale Zambeste Romania, GSK Consumer Healthcare a donat catre Salvati Copiii aproape 14.000 de euro pentru tratamente stomatologice efectuate la 812 copii cu varsta intre 6 si 13 ani din comunele Mironeasa (Iasi), Ciprian Porumbescu (Suceava) si Vanatori Neamt (Neamt). Copiii au beneficiat de servicii stomatologice, precum: consultatie primara si plan de tratament; periaj profesional si fluorizare locala; obturatiile cariilor pe dinti definitivi si temporari; reconstituirea dintilor cu fraZambeste Romania_Salvati Copiii_campaniecturi; extractii de dinti temporari si definitivi si de tratamente ale diferitelor afectiuni.

Campania a facut parte dintr-o colaborare mai ampla cu Salvati Copiii, in urma careia in 2014, prin acelasi program, 680 de copii din judetele Botosani si Vaslui au primit tratamente stomatologice gratuite. In plus, in acest an reprezentantii ONG-ului au mers impreuna cu medici dentisti la peste 6000 de elevi din clasele I-IV din Romania, prezentand notiuni de baza pentru igiena orala si oferind produse de ingrijire orala”, spun initiatorii programului.

Comunitatile alese din judetele Suceava, Neamt si Iasi sunt dintre cele mai sarace din regiunea de nord-est a tarii. In randul beneficiarilor Salvati Copiii din aceste localitati, aproximativ 50% din populatie este direct dependenta de veniturile de la stat: indemnizatia de crestere a copilului sau alocatia copilului. De asemenea, ajutorul social reprezinta principala sursa de venit pentru 44% din populatie . Nivelul scazut al veniturilor limiteaza accesarea serviciilor medicale de specialitate.

Banner Catalogul Faptelor Bune - 2025

Nevoia de a crea initiative pentru cresterea nivelului de sanatate orala in comunitatile defavorizate din Romania este sustinuta si de datele de consum, care arata cat de putin isi ingrijesc romanii dintii in mediul rural. La nivel rural, un locuitor foloseste 1 tub de pasta de dinti timp de 2,5 ani , fata de 3 ani, cum aratau datele anterioare, insa in continuare isi schimba periuta de dinti numai o data la 10 ani.

La nivel national, statisticile Zambeste Romania inregistrate in 2013 arata ca 75% dintre copiii intre 5 si 13 ani inclusi in studiu au carii pe dintii de lapte, in timp ce 3/4 din dintii temporari afectati prezinta carii neglijate, care nu sunt tratate.

Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare fiind sustinuta de brandurile sale Aquafresh, Sensodyne, Parodontax si Corega, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna (BOHEP), ampla initiativa europeana lansata in 2012.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Îți mulțumim pentru feedback!