CSRmedia
CSRmedia
CSRmedia - publicatie premiata de Familia Regala a Romaniei

GSK Romania a reinnoit parteneriatul cu UNOPA, in sprijinul persoanelor afectate de HIV/SIDA

gskGSK Romania a consolidat parteneriatul pe care l-a inceput in anul 2011 cu Uniunea Nationala a Organizatiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA din Romania (UNOPA). In decursul celor trei ani de parteneriat, GSK si UNOPA au initiat mai multe demersuri de informare, implicare si angajare a societatii civile, cu scopul de a sustine persoanele seropozitive in lupta lor pentru normalitate si de a darama prejudecati. Sustinerea pacientilor cu HIV este una dintre prioritatile GSK Romania. Astfel, scopul companiei este acela de a sprijini dreptul pacientilor la instrumente pentru ingrijirea sanatatii lor, facilitand accesul acestora atat la investigatii specifice diagnosticarii corecte, cat si la tratamentul corespunzator stadiului bolii, monitorizand evolutia bolii si stabilind un model terapeutic adecvat.

Numai in anul 2013, GSK Romania a oferit 100.000 euro pentru teste HIV, pentru 40GSK0 de pacienti. In continuare, alaturi de UNOPA, compania incurajeaza o mai buna informare si educare atat a societatii civile, cat si a persoanelor seropozitive, vizavi de afectiunea HIV/SIDA.

„Statisticile arata ca numarul de persoane infectate cu HIV creste constant, intr-un ritm care spune multe despre cat de informati sunt romanii despre modalitatile de transmitere a virusului, simptomele si variantele de tratament disponibile in Romania. Este un moment bun sa recunoastem ca eforturile de prevenire trebuie sa fie mai puternice decat pana acum si sa aiba ca obiectiv identificarea unor solutii de preventie si educatie sustenabile”, a declarat Iulian Petre, Presedinte UNOPA.

Cel mai recent studiu UNOPA, denumit „Sub Lupa”, desfasurat in acest an cu participarea a 445 de respondenti, arata ca nivelul de informare a oamenilor fata de contactarea virusului HIV si de traiul cu persoane seropozitive este relativ scazut, iar atitudinea fata de persoanele seropozitive este puternic influentata de lipsa de informare.

Studiul arata ca:

  • 1 din 4 respondenti nu s-ar simti confortabil sa imbratiseze o persoana seropozitiva, iar 20% dintre respondenti cred ca este nevoie de vesela separata pentru a se proteja de infectia cu HIV. Conform Comisiei Nationale de Lupta Anti-SIDA (CNLAS), infectia HIV se transmite doar prin relatii sexuale neprotejate cu o persoana infectata, prin utilizarea aceluiasi ac de seringa cu o persoana infectata, de la mama infectata la nou-nascut in cazul in care nu se respecta protocolul de prevenire a transmiterii infectiei, prin contact rana pe rana si tot mai rar prin transfuzii de sange, pentru ca sangele este acum testat si sigur;
  • O treime din respondenti cred ca toti copiii nascuti din mame seropozitive vor fi si ei seropozitivi, iar 4 din 10 considera ca persoanele seropozitive nu ar trebui sa aiba copii. Dezvoltarea tratamentului in ultimii 10 ani a permis ca riscul de transmitere a virusului de la o mama seropozitiva la copil sa scada sub 5%, in conditiile in care mama este sub tratament si se respecta protocolul de prevenire a transmiterii infectiei de la mama la copil, potrivit CNLAS;
  • Jumatate dintre cei chestionati s-ar simti intr-o anumita masura inconfortabil daca copilul lor s-ar juca cu un copil sanatos, dar care ar avea un parinte seropozitiv;
  • 7 din 10 respondenti asociaza persoanelor seropozitive cuvinte apartinand registrului negativ (“frustrate”, “labile”, “nefericite”, „depresive”, “izolate”, “stare de sanatate instabila si contagioasa”, „dependente”, „iresponsabile”)

Dincolo de analiza situatiei persoanelor seropozitive si de modalitatea de confruntare cu afectiunea, activitatile de prevenire HIV raman o prioritate in contextul cresterii constante a numarului de persoane infectate. Numai in perioada ianuarie – iunie 2014, in Romania, au fost inregistrate 319 noi cazuri de infectie cu HIV, numarul total persoanelor seropozitive, la finalul lunii iunie, anul 2014, fiind de 12.603 (conform www.cnlas.ro).

Astfel, necesitatea derularii unor programe de preventie si de informare, dar si de management al tratamentului, este de necontestat.

In perioada 2011-2014, UNOPA si GSK Romania au facut un efort comun in acest sens:

  • 2013-2014: Proiectul Support +: A fost creat pentru a oferi sprijin pacientilor seropozitivi in efortul de a fi aderenti la tratament, un lucru vital in cazul pacientilor seropozitivi, precum si posibilitatea comunicarii cu asociatia de pacienti si cu specialisii in directia rezolvarii problemelor cu care se confrunta si care pot afecta succesul terapiei. Suportul oferit pacientilor a fost furnizat prin metoda peer support, in doua centre regionale HIV/SIDA. Astfel, in cadrul spitalelor au activat pacienti seropozitivi special selectati, angajati si instruiti sa ofere sprijin pacientilor in directia identificarii problemelor si oferirii de suport in directia rezolvarii acestora.
    Au fost sustinuti, in anul 2014, peste 250 de pacienti seropozitivi, au avut loc peste 300 de sedinte de educatie si peste 70 de grupuri de suport pentru pacienti.
  • 2012 – 2014: Viata cu HIV: A constat in lansarea a doua servicii medicale SMS+ si Helpline+, cu scopul de a sustine persoanele seropozitive in lupta lor de zi cu zi cu boala, in special in doua directii – atingerea unui nivel cat mai ridicat al aderentei la tratament si cresterea gradului de informare a acestora. Astfel, mentionam:
  1. Peste 330 de pacienti seropozitivi au beneficiat de serviciul SMS +
  2. Peste 250.000 de SMS-uri au fost trimise pacientilor seropozitivi pentru a le aminti ca trebuie sa isi ia tratamentul
  3. Peste 300 de pacienti au primit informatii prin serviciul Helpline + cu privire la infectia HIV si probleme specifice in managementul bolii.
  • 2011: Ia-ma de mana! Arata ca iti pasa!: In anul 2011, UNOPA, GSK, Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala, din cadrul Universitatii Bucuresti, si Fundatia „Prof. Dr. Matei Bals” au demarat campania „Ia-ma de mana! Arata ca iti pasa!”, cu scopul de a atrage atentia societatii civile asupra situatiei dramatice a tinerilor seropozitivi si pentru a-i incuraja pe acestia din urma sa continue lupta cu HIV si cu prejudecatile. Pe site-ul special creat pentru aceasta campanie, www.iamademana.ro, oamenii si-au putut arata sprijinul si au putut trimite mesaje de incurajare a pacientilor, indemnandu-si prietenii sa faca acelasi lucru. In momentul de fata, aproape 3000 de persoane ne sustin demersul.

GSK are o experienta de aproape 30 de ani in cercetarea si dezvoltarea de tratamente antiretrovirale, AZT, molecula dezvoltata de GSK fiind chiar primul medicament inregistrat in lume pentru tratamentul infectiei cu HIV (in 1987). De atunci, datorita inovatiilor medicale, pacientii infectati cu HIV pot sa aiba o viata normala – sa aiba un loc de munca, sa-si intemeieze o familie si sa duca o viata sociala obisnuita. Iar pentru a intensifica eforturile de dezvoltare de noi molecule ce pot imbunatati calitatea vietii pacientilor si realizarea unor parteneriate valoroase cu comunitatea pacientilor seropozitivi, GSK a infiintat, impreuna cu Pfizer, in 2009, compania ViiV Healthcare, o companie dedicata exclusiv ariei terapeutice HIV.

La 5 ani de la infiintarea ViiV Healthcare, compania continua eforturile in zona tratamentelor pentru HIV, cu obiectivul ca, intr-o zi, sa dezvolte un posibil remediu pentru HIV.

CSR Awards

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.