CSRmedia
CSRmedia
CSRmedia - publicatie premiata de Familia Regala a Romaniei

ORANGE: Politica de CSR vizeaza inovare si dezvoltare de produse si servicii responsabile

La Orange, Responsabilitatea Sociala Corporativa sta la baza elaborarii strategiei de afaceri. Pentru Orange, responsabilitate inseamna, in primul rand, inovare si dezvoltarea de produse si servicii responsabile, accesibile cat mai multor persoane. Pentru a afla mai multe despre proiectele in care companie este implicata si despre strategia de viitor a firmei in ceea ce priveste domeniul responsabilitatii sociale, am stat de vorba cu Alina Pavel, PR Specialist Orange.

Ce sume ati alocat actiunilor de Responsabilitate Sociala Corporatista in 2011?

Investitiile facute de companie cuprind atat sponsorizari cu bani, dar si produse, servicii,  suport tehnic, timp alocat, ore volutariate, consiliere si asistenta. Prin urmare este greu de estimat o valoare totala a investitiilor in programele de mai sus. Totodata, preferam sa nu masuram implicarea noastra prin bugetele alocate, ci prin schimbarile pe termen lung pe care le aducem in comunitate.

Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporatista pe care le sustineti in aceasta perioada?

Credem ca tehnologia informatiilor si comunicatiile au un rol important in dezvoltarea durabila a societatii. Proiectele noastre sunt impartite in 4 mari categorii:

  • filantropie corporativa: parteneriate cu ONG-uri si volutariat;
  • produse si servicii responsabile dedicate unor categorii de clienti cu nevoie speciale: donatii prin SMS, Cronos Vocal, acces sigur la Internet, acces la comunicare;
  • mediu inconjurator: factura electronică, eticheta ecologica, reciclarea telefoanelor, initiative interne (biciclete cu cravata, reciclare hartie, echipamentele IT, automatic shut down etc.);
  • copiii si telefonia mobila: cod de conduita, parteneriatul cu sigur.info, ghidul pentru parinti.

Dintre acestea, cateva proiecte au deja traditie in Orange, fiind incepute de mult si avand in continuare succes: parteneriatul cu Adept Transilvania pentru proiect dedicat conservariibiodiversitatii peisajului si dezvoltarii comunitatilor rurale sau Orange Education Program, un proiect de acordare de burse pentru studenti de la  Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei.

Care sunt problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor in care activati?

In continuare un numar cosiderabil de persoane au cunostinte reduse despre domeniul CSR. De aici porneste si reticienta cu care sunt privite anumite proiecte care nu promoveaza un beneficiu major si imediat pentru comunitate. Ma refer in special la proiectele de protectia mediului care merg dincolo de impadurirea anumitor zone sau curatarea spatiilor verzi, proiecte de reciclare, reducere a consumului de energie electrica etc. Cu toate acestea, observam o schimbare majora fata de anii trecuti. Cauzele sunt mai diversificate si acopera toate domeniile, organizatiile au inceput sa se specializeze, avem acum experti in CSR care ofera consiliere si asistenta, iar oamenii sunt din ce in ce mai dornici sa se implice.

Precizati care este strategia de CSR a companiei pentru 2012?

CSR Awards

Pentru 2012 vom mentine directiile principale de CSR de pana acum, vom continua proiectele de succes si vom incerca sa dezvoltam noi actiuni de consolidare responsabilitatii sociale.

Cum vedeti evolutia Responsabilitatii Sociale Corporatiste in Romania in urmatorii ani?

CSR este un domeniu care s-a dezvoltat puternic in ultimii ani si in Romania. Nu a ajuns inca la nivelul tarilor occidentale, dar progresele sunt vizibile. Din ce in ce mai multe companii depasesc etapa de confundare a CSR-ului cu filantropia si dezvolta programe de CSR pe parte de mediu, sustenabilitate, educatie, sanatate, cultura.

Analizand tendintele actuale cred ca sunt cateva directii spre care ne indreptam. Prima se refera chiar la existenta unui departament de CSR in companie. Daca acum cativa ani era o optiune sa ai departament de CSR acum devine o obligativitate, mai ales pentru companiile cu o imagine puternica pe piata.

In al doilea rand, specialisti in CSR si-au dat seama ca nu mai este suficient sa te implici in actiuni in functie de buget si disponibilitate, afinitati sau alte motivatii subiective. Devine necesar un dialog cu toti stakeholderii companiei pentru a trasa directii strategice de CSR in concordanta cu necesitatile si dorintele fiecarie categorii de  stakeholderi.

Bineinteles, aceasta dezvoltare a segmentului de CSR va aduce cu sine si reglementari date de autoritati, pentru a crea un cadru legislativ in care se se desfasoare activitatea de responsabilitate sociala.

Mai mult, exista din ce in ce mai mult interes al publicului pentru produse si servicii sustenabile, cu impact pozitiv asupra societatii si – in acelasi timp – ca o companie sa foloseasca resursele pe care le detine intr-o maniera responsabila.

Foto:©NicolasGouhierABACAPRESS.COM pour France Télécom Orange

 

 

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.